40 jaar of ouder...

Hallo, ook ik vind het helemaal niet vreemd om op die leeftijd nog moeder te worden. Soms lopen dingen in het leven nu eenmaal anders  dan je misschien zou willen, je moet toch ook de ware tegenkomen waarmee je kinderen wilt. Een goede bekende van mij werd op haar 40e moeder. Ze was vrijwel meteen zwanger en heeft een kerngezonde zoon op de wereld gezet. Zo zie je maar dat het niet altijd lang hoeft te duren als je wat ouder bent. Ik ben zelf moeder geworden op mijn 31e, ik was toen vrijwel meteen zwanger. We gaan nu voor een tweede maar dat gaat iets minder vlotjes. Succes ermee!

hoi.

nou ik vind het prachtig dat jullie voor een kind gaan.
en ik vind je leeftijd dan onbelangrijk.
vind altijd zo   van je bent verstandig genoeg en je weet de risico's best zelf wel.

mijn moeder was 43 toen ze haar laatste kind kreeg(nr 6).
en het werd een gezonde jongen.

en me moeder zegt   en nog steeds... de kinderen houden je jong.

ik wens je ook veel suc6 met het zwanger worden.
en laat je niet kisten door het negatieve geluid van mensen om je heen.

het is jullie wens en niet die van een ander

groetjes poekkie

Hoi Leyla,
Ýk ken verschillende vrouwen die 40 of ouder waren toen ze hun eerste kindje kregen. Een collega kreeg haar 2e kindje toen ze net over de 40 was. Vaak door de omstandigheden. Soms waren ze snel zwanger en soms duurde het even. Een  persoon wilde het een jaar proberen  en dan kwam het of niet. Nou  na dat jaar was ze niet zwanger, dus voor haar  kwam het niet. Was ze daarna toch nog onverwacht zwanger want ze had er niet meer op gerekend. Helemaal gelukkig dus.  Verder waren ze allemaal binnen een jaar zwanger. En ik heb er langer over gedaan en ben jonger. Dus dat zegt niet altijd wat. Alle kindjes waren gezond. Dat wilde ik je even laten weten. Zelf vind ik het helemaal geweldig als iemand zwanger is welke leeftijd diegene heeft. ( hoewel ik vrouwen van over de 50 jaar die naar Italie gaan om zwanger te raken wel een beetje erg oud maar wie ben ik om hierover te oordelen) Maar 40+ is een mooie leeftijd. En voorzover ik weet reageerden de meeste mensen erg positief op het nieuws bij deze personen. En dan heb ik het toch over 4 mensen.
Succes en ik hoop dat je ook snel zwanger mag wezen en geniet er maar lekker van. Het is je gegund!!!!!!!!!!

We hadden gisterenavond bezoek en nadat we opgeruimd hadden en tanden gepoetst heb ik mijn man nog meegenomen naar de computer om jullie berichtjes te laten lezen.
Hij vond ze net als ik super geweldig. Hoe aardig en opbeurend allemaal. Daarna heeft hij nog wat informatieve verhalen gelezen over hoe het zaadje zich een weg baant naar de eicel, geweldig leuk verhaal en heeft hij het hoe en wat rondom de eisprong doorgenomen.
In bed hebben we er nog even over nagepraat  welke nuttige tips ik  kreeg, zoals de doorverwijzing naar een gynocoloog mocht het binnen een 0,5 jaar niet lukken en de nekplooimeting.  
Ook al ben ik 40 jaar dat wilt nog niet zeggen dat ik op de hoogte ben hoor!
Ik ben enigst kind en heb ook geen vriendinnen over de vloer met kinderen.
Ook op mijn werk is men daar niet mee doende, vandaar.
Maar ik ga me inlezen en de stap door me aan te melden voor dit forum heeft ook al behalve een goed gevoel, informatie opgeleverd.
Ik ga het steeds leuker vinden.

hihihihi leuk!!

ik hoop dat je snel zwanger mag zijn !!!!!

veel plezier en succes,

liefs Bri

Leyla,

je leven komt zoals het komt, en helaas heb je er niet altijd wat over te zeggen. Als andere met hun negatieve reacties komen en met de negatieve verhalen van wat er allemaal mis kan gaan, dan kan je gewoon zeggen, daar ben ik van op de hoogte, dat realiseer ik me, net zo goed als dat je je realiseert dat het er misschien ook wel niet van komt.

Zolang jij (en je man) zich bewust zijn van deze mogelijke "problemen" dan is er niets aan de hand lijkt me. Dan is het jullie pakkie an en ga ervoor.

Waar ik me wel aan kan ergeren is, vrouwen die het kinderen krijgen maar uitstellen, en uitstellen en nog eens uitstellen en maar roepen tijd zat en dan vervolgens raar opkijken als er iets niet lukt of iets misgaat. Want dat vind ik naïef. (Alhoewel ik wel begrip heb voor het verdriet hoor, want die wens is er op dat moment wel en dus ook het verdriet en ik gun iedereen een gezond babietje) Tuurlijk als je jong bent dan kan het ook allemaal mis gaan (hee ik weet er alles van, alhoewel ik nu ook niet meer zo jong ben), maar de risico's op latere leeftijd zijn nou eenmaal groter.

Zelf kan ik bij sommige vrouwen dan ook alleen maar denken, soms komt van uitsel afstel en dat moet je je op jonge leeftijd wel realiseren, ik zal het laat voor het eerst moeder worden dan ook zeker niet promoten. (ook al gaat het bij heel veel vrowuen wel goed)

Maar wat men ook doet en waar men ook voor kiest, geniet ervan en ik hoop dat jullie allemaal snel zwanger zijn.

Miep

hoi hoi

ook ik vind dat als je bewust kiest voor een kindje en je bewust bent van alle voor en nadelen dat je er voor moet gaan, zolang je lichaam nog op ee natuurlijke manier zwanger kan worden (ik bedoel nog niet in de overgang oid) dan kan je lichaam het aan en en ben je niet te oud voor kinderen.. enne je bent zo oud zoals je je zelf voelt.. sommigen zijn op hun 25 al gesselt en zitten thuis achter de geraniums en anderen zijn op hun 40 ste nog in de bloei van hun leven.......

nee , hoor je moet doen wat jij wilt en je hebt er bewust over nagedacht... dus weet je waar je aan begint..

ik hoop voor je dat het allemaal vlot mag lopen..

heel veel liefs tobi ....

enne dit forum is er om elkaar te helpen, want het is af en toe best wel onzeker en lastig allemaal.

Terug
Bovenaan