40 weken gepasseerd

Inmiddels ben ik de 40 weken al gepasseerd.....een aantal weken heb ik me weinig tot geen zorgen gemaakt maar nu steken deze de kop weer op

Wil namelijk graag mijn kleine in mijn armen houden.....

Ik weet dat een bevalling begint door aanmaak van een hormoon. Maar wie geeft er eigelijk het "startsein" is dat de baby, de placenta, of ben je dat onbewust zelf???
 
Moet je je slijmprop verloren hebben en veel afscheiding voordat de bevalling begint? Heb ik beide niet...Heb soms wel menstruatiekrampen, maar om te zeggen dat die zo een pijn doen .....nee.

De kleine was gister ook heeeeeel druk in mijn buik. leek net alsof hij elk moment het vruchtwater kon breken (heel raar gevoel) maarja dat is denk niet iets wat je baby breekt.

Nou ja .....ik ga vandaag maar weer schoonmaken, dat had ik vorige week echt niet verwacht!!! Ik dacht dat de kleine er inmiddels zou zijn en ik met een grote roze bril op lekker met de kleine en man op bed zou blijven...  Nou ja misschien volgende week zondag?

Groetjes,

Sanapie
 
Hoi Hoi,

Tja overtijd lopen is niet altijd even leuk. De kleine komt pas als hij of zij er aan toe is.
Ik wil je niet ongerust maken maar de kans zit er in dat de natuur een handje geholpen moet worden door bijv een weeen opwekkend infuus. Meestal wachten ze af.
Het kan zelfs gebeuren zoals een vrouw van het septemberforum  dat je ongeveer 43 loopt. Dit gebeurt trouwens maar zelden.
Ik neem aan dat je morgen of overmorgen weer naar de verloskundige moet. Die zal wel zeggen van hoe of wat. Meestal wordt er een echo gemaakt om te kijken hoe het met de kleine is.
 Heel veel sterkte   en geloof me er is nog nooit een kleintje blijven zitten.

groetjes aafje
 
Ik moet inderdaad overmorgen weer naar de verloskundige....en ik heb  ook gelezen dat ze haar door laten lopen tot 43 weken. Daardoor ben ik ook een beetje onzeker geworden. Dat idee trekt me namelijk echt niet!

Ik probeer maar niet te ver vooruit te kijken. Het kan tenslotte elke dag gebeuren alleen ik ben zo gefocust op de "klachten" die je moet hebben voor de bevalling (het zogenaamde gerommel) die heb ik namelijk niet.... vandaar dat ik nu ook verwacht tot  42 (43!?!?) weken door te lopen.

Nou ja je hebt in iedergeval heel erg gelijk, er is er nog geen 1 blijven zitten. En die laatste weken kom ik ook vast wel door .

thanks ...
 
Hoi Hoi,

Misschien heb je onbewust al wel ontsluiting. Dit kan zonder dat je het zelf merkt.
De "klachten" waar je het over hebt kan ook bij iedereen verschillend zijn. De een ervaart het gelijk als pijn en de ander denkt van oh wat is de kleine onrustig vandaag.
De verloskundige zal waarschijnlijk wel een onderzoekje doen om te kijken of dat je die eventuele ontsluiting al heb.

En wachten duurt inderdaad lang, vooral als je al 9 maanden wacht.
Ik moet nog 5 en halve week. Woensdag moet ik voor en echo, want de huisarts denkt dat de kleine in een dwarsligging ligt. Spannnende dagen dus allemaal.

Groetjes aafje  
 
Inderdaad spannende dagen..... En het zou balen zijn als de kleine inderdaad in dwarsligging ligt. Wel fijn dat je nog een echo krijgt  Kan je toch even de kleine  zien!

Ik hoop dat de vk een onderzoekje gaat doen. En dat ik ontsluiting blijk te hebben, nog even afwachten. Succes woensdag!!!

Groetjes,

Sanapie
 
Een bevalling hoeft zich niet altijd ver van tevoren aan te kondigen met 'klachten'. Bij mijn eerste had ik dezelfde dag nog gewoon op een housewarming gestaan. Als mensen vroegen of ik dacht dat het nog lang ging duren zei ik dat ik volgens mij wel over datum ging lopen, omdat ik nog niets raars voelde. Ik was toen 39 weken en 2 dagen. Diezelfde nacht is het begonnen!

Succes in ieder geval met je komende bevalling, want het kan nooit meer langer dan een week of twee duren!

Groetjes, Michele
 
Hoi sanapie,

de baby bepaald waneer het eraan toe is om op de wereld te komen. Dit gebeurt doordat hij of zij een teken geeft (een soort hormoon) waardoor de baarmoeder geprikkeld wordt(weeen). Vandaar dat de meeste middeltjes geen zin hebben, toch kan ik je adviezeren om voetreflexmassage te proberen, ik heb gehoord van meerdere mensen dat het een effect kan hebben. Ook het eten van verse ananas kan soms werken maar weer alleen als je kindje en lichaam er klaar voor zijn. Als laatste hoor je veel over tonic maar dat heeft bij mij destijds weinig effect gehad. Ik heb ook accupuntuur geprobeerd maar ook dat had geen resultaat. Je kan altijd vragen aan je Vk of ze je wil strippen en wie weet heb je bij een inwendig onderzoek al stiekem ontsluiting.

Ik wens je veel sterkte, de laatste loodjes...en troost je: er is nog nooit een kindje blijven zitten.

groetjes Odette

P.s laat je ons weten als je kindje er is???
 
Hallo,

Bij iedereen begint het inderdaad weer anders.
Als ik kijk naar de bevalling van mijn dochter (ben nu dus zwanger van de tweede), duurde het ook allemaal wat langer. Ik ben toen met bijna 42 weken gestript, op eigen verzoek ook geloof ik, en toen bleek dus dat ik al wel (onbewust) 2 of 3 cm ontsluiting had. Maar dit strippen heeft mij niet geholpen. Toen moest ik voor controle, omdat het zo lang duurde, naar het ziekenhuis. Daar ben ik nog een keer gestript. Toen is het, achteraf gezien, 's avonds al wel begonnen. Af en toe kramp, net zoals wanneer je ongesteld moet worden. Niet wetende dat dat weeen waren. Maar omdat het weer niet doorzette, toch naar het ziekenhuis, omdat ik inmiddel al 42 weken was geweest.
Aan het infuus en toen na 24 uur, konden wij eindelijk onze dochter in de handen houden!!

Tsa, ik hoop natuurlijk voor je dat het vandaag nog begint! Je bent natuurlijk enorm benieuwd en het wachten heeft nu lang genoeg geduurd! Ik begrijp wel hoe je je voelt!
Succes met de laatste loodjes, het duurt nu in elk geval niet langer meer dan drie weken! En ik zou gewoon vragen of de vk je zou willen strippen. Wie weet helpt het je wel! Het kan in elk geval geen kwaad.
En in de fabeltjes van tonic, ananas en sex, geloof ik eigenlijk niet zo. Het kindje   komt wel wanneer het wil. Lijkt mij!

Nogmaals succes en laat je even weten hoe het bij de vk was?

Groetjes Ciao
16wk2dg
 
Terug
Bovenaan