40 weken gepasseerd

Hallo,

Ik ben vandaag 37w4d en iedereen om me heen roept, het kan elk moment gebeuren he! Ik zelf trouwens ook, want alles tussen week 37 en week 42 is normaal!
Ik vind het ook spannend, roep de hele zwangerschap al dat de baby eerder komt dan de uitgerekende datum.
Gisteren had ik een a.s oma hier op bezoek en toen hadden we het even over de bevalling. Zij had alleen maar pijn onder in de rug en de bovenbeen, dat waren haar ontsluitingsweeen. Dat voelt ze ook als ze ongesteld moet worden, alleen was het nu wat heftiger. Zij was  helemaal gefocust op weeen in de buik, want daar zit immers het kind ook, maar die heeft ze nooit gehad. Dus wie weet zijn die 'menstruatie-klachten' waar je het over had wel stiekem weeen en heb je inderdaad al een beetje ontsluiting.
Inprincipe bepaald de baby wanneer de bevalling begint, die scheidt een hormoon af die er voor zorgt dat de bevalling in werking wordt gezet. Dus al die huis tuin en keuken middeltjes, zijn een beetje onzin, want als het kindje er nog niet aan toe is dan gebeurt er niets. Maar het is wel grappig, zo had ik van het weekeind verse ananas en naar een paar stukken kwamen de grapjes, oei een wee!!!
Mijn verloskundige zei laatst tegen mij dat het niet vaak gebeurde dat iemand langer dan 42 weken loopt. Ook proberen ze na week 40 al vrij snel of ze je kunnen strippen, dat zou de bevalling inwerking kunnen zetten, maar is ook niet succes gegarandeerd. Er zit eigenlijk niks anders op dan wachten tot je baby'tje besluit te komen.
Ik wens je heel veel succes als de bevalling 'inwerking' wordt gezet en tja heel cliché iedereen zegt het, het kan niet heel erg lang meer duren.

groetjes kirsten
37w4d
 
Terug
Bovenaan