41+3 inleiden help!

[quote quote=10177441]Wat voor een horrorverhalen zijn er dan wat betreft inleiden in vergelijking met niet inleiden? Ik ben zelf niet ingeleid, had wel een weeënstorm. En nee dat is inderdaad geen pretje, maar uiteindelijk gaat het er toch om dat jij en je kindje beide gezond zijn? Probeer je niet te veel zorgen te maken. Het verloop van een bevalling is gewoon niet te plannen, mijn tip is dan ook alles een beetje los te laten. Ik had bij mijn eerste ook een geboorteplan, nou die ik heb figuurlijk in de prullenbak geknikkerd toen ik het ziekenhuis in kwam. Het liep ook totaal anders als gedacht / gehoopt, en uiteindelijk was ik gewoon ontzettend dankbaar dat mijn zoontje en ik na een paar dagen gezond het ziekenhuis konden verlaten.[/quote]
 Nou dat het slecht is voor de baby, niet alle baby's reageren er goed op. Dat keizersnede vaak toegepast moet worden. Ben niet bang voor de pijn, maar over het verloop, het blijft iets onnatuurlijks vandaar. 

Hoi, ik ben ingeleid en ja het deed zeer. MAAR(!) lang leve de ruggenprik. Ik kan je echt aanraden om deze te nemen. Morfine pompje waren ze bij mij in het ziekenhuis niet zo'n fan van, zeker niet in combinatie met het infuus. De ruggenprik was echt een uitkomst en ik voelde daarna niks meer ? kon zelfs avond eten. Was eerst heel bang voor een ruggenprik maar achteraf heb ik haast spijt dat ik het de eerste paar uur zonder heb geprobeerd. 
Dat het uiteindelijk bij mensen een ks wordt zie ik bij jou niet zo snel gebeuren aangezien jij nu al 3cm hebt. Een ks doen ze eigenlijk alleen als het niet snel genoeg gaat of de baby om gevaar komt. Dat laatste kan natuurlijk net zo goed zonder inleiden. 
Succes met de bevalling ? 

Hier dezelfde ervaring als Wila, lang leve de ruggenprik haha . Ik had geen weeënstorm (denk ik) maar op een gegegen moment gewoon heel pijnlijke buik- en rugweeën waarbij na 2 uur pijnlijden bleek dat de ontsluiting stil stond op 6 a 7 cm. 
Ik herken je opmerking over grotere kans op keizersnede niet. Wel is er een grotere kans op kunstverslossing, dus met vacuüm of tang . Mijn zoontje is uiteindelijk met vacuümpomp ter wereld gekomen, helemaal 100% gezond. 
Succes met de bevalling, het is geen feest maar oooh dat gevoel als je baby eruit komt en op je borst wordt gelegd. 

Ze houden de baby goed in de gaten op de ctg. Nog veel langer wachten tot de bevalling vanzelf begint brengt ook risico’s mee natuurlijk. Probeer er niet teveel over te piekeren, geen enkele bevalling is hetzelfde en horrorverhalen zijn er altijd. Ik heb er absoluut geen nare herinneringen aan. Je kan alvast nadenken over welke pijnbestrijding je eventueel zou willen mocht het nodig zijn.

Hoi,
hier 3x ingeleid en is echt goed gegaan! Bij de eerste weeenstorm gehad maar bij de andere niet. Verder ook geen pijnbestrijding gehad en gewoon natuurlijk geborrn zonder hulpmiddelen of keizersnee. Verder zoals hierboven al wordt gezegd probeer he niet te druk te maken. Via ctg word je kindje echt goed in de gaten gehouden en was voor ond heel prettig en gaf me rust. Heb me ook altijd laten leiden door gynaecoloog en verloskundige die mijn bevallingen deden.
succes en fijn vooruitzicht dat je de kleine binnenkort in je armen hebt! 

Bij de eerste ben ik niet ingeleid en die is uiteindelijk met 41.6 na een lange bevalling met niet vorderende ontsluiting dmv een keizersnede gehaald. 
Bij de tweede wel ingeleid. Pittige maar redelijk snelle (8,5 uur) bevalling. Wel weeenopwekkers, maar geen pijnbestrijding. 
Bij een derde mogen ze mij weer op tijd inleiden. 

Ik zou ingeleid worden, maar dag ervoor gestript en dat heeft gewerkt. Wel weeopwekkers gekregen en daardoor weeënstorm. Nee, dat is niet fijn maar wel te doen. Heb geen pijnbestrijding gehad. 
Iedere bevalling is anders. Er zijn ook genoeg vrouwen die niet ingeleid zijn en wel keizersnede moesten. Bij mij had het ook nier veel gescheeld, of er zou een spoedkeizersnede plaatsvinden omdat de kleine minder zuurstof begon te krijgen! 
Probeer je niet te druk te maken, want je kunt van tevoren toch nog voorspellen hoe alles verloopt! Heel veel succes :) 

Dank jullie wel dames voor jullie ervaringen, ik moet het inderdaad loslaten en vertrouwen hebben❤❤

Terug
Bovenaan