41 weken, maar de boel zit potdicht! :'-(

Net weer een bezoek gebracht aan de verloskundige en ik moet zeggen dat dit mijn humeur geen goed heeft gedaan. Hoewel, in de eerste plaats gaat het helemaal goed met de baby. Om precies te zijn, het gaat veel te goed met de kleine aap. Was ze enkele weken nog keurig ingedaald,   nu heeft ze besloten dat het veel te koud is buiten en dus is ze weer doodleuk naar boven verhuisd.

Dit betekent dat als het vruchtwater breekt (de verloskundige belooft een heuse zondvloed) ik gelijk plat moet gaan liggen en de verloskundige moet bellen. Ik las net dat dat is omdat het kindje anders naar beneden kan zakken met de navelstreng om het nekje. Ieks!

De verloskundige heeft ook een inwendig onderzoek gedaan om te kijken of de zaak al enigszins gevorderd is. Nou, de hele boel zit mooi nog potdicht!

Plan de campagne is nu als volgt: Ik moet tweede kerstdag bellen met de verloskundige om door te geven hoe het gaat. Dan moet ik vrijdag 28 december naar het ziekenhuis voor een CTG (hartfilmpje). Als ik die vrijdag niet bevallen ben, word ik ‘overgedragen’ aan de gynaecoloog. Dan wordt om de dag een CTG gemaakt om de conditie van de baby te meten en overlegd of en wanneer de geboorte wordt ingeleid.

Maar ik hoop toch echt dat het niet zo ver komt, want een ingeleide bevalling zit ik niet op te wachten. Ik vind het ook prettiger als het begint als de baby er klaar voor is en niet omdat je aan een infuus ligt.
Maar goed, hoe dan ook kan het dus nog tot de 43ste week duren en dan zitten we al op 6 januari... Volgens de verloskundige bevallen de meeste vrouwen in de 42ste week (volgende week) dus daar hou ik me dan maar aan vast!

Liefs, Lotte

Meid, da's idd geen pretje!! Je bent gewoon sneu, en je bent alles even helemaal moe! Ik hoop ook echt dat je gauw mag gaan bevallen en dat alles spontaan gaat beginnen, en ik weet waar ik over praat!

Veel sterkte met geduldig zijn, hoop dat je dat kunt opbrengen, is namelijk sommige momenten erg moeilijk!!
Veel liefs, dikke kus en ik zal er voor bidden!

Liefs Hilma.

quote: moeder van de 5e reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-12-2007 18:01:55'));

Meid, da's idd geen pretje!! Je bent gewoon sneu, en je bent alles even helemaal moe! Ik hoop ook echt dat je gauw mag gaan bevallen en dat alles spontaan gaat beginnen, en ik weet waar ik over praat!

Veel sterkte met geduldig zijn, hoop dat je dat kunt opbrengen, is namelijk sommige momenten erg moeilijk!!
Veel liefs, dikke kus en ik zal er voor bidden!

Liefs Hilma.

Sorry, maar dat bidden was een macht der gewoonte, weet niet of je het op prijs telt, maar dan weet je dat ik in ieder geval aan je denk!

Wat valt dat dan even tegen zeg! Weet je als je iedereen om je heen hoort bevallen, wil je zelf ook en denk je dat jij misschien ook eerder bevalt of op tijd......

Ik hoop voor je dat het één dezer dagen gaat gebeuren! Wel een dooddoener overigens van de verloskundige dat de meeste vrouwen bevallen in de 42e week......
ik mag het niet hopen, dan ga ik dus ook volgende week vrolijk overtijd zitten zijn...

gr mama van MD
39+1

Alle positieve gedachten zijn welkom, dus bedankt
Ik hoop inderdaad ook dat ze één dezer dagen echt zal komen, maar ik heb er weinig vertrouwen in... Zeker omdat ze nu niet eens meer is ingedaald...
Nou ja, hopen maar dat het niet voor iedereen zo lang hoeft te duren.

Liefs, Lotte

En toen zat ik hier, beneden aan mijn laptopje, voor mijn gevoel mídden in de nacht...
Vier (!) beschuiten en een kop thee weg te werken, want daar had ik zo'n zin in.
Vanmorgen om een uur of zes werd ik wakker van buikpijn, heel laag in mijn buik.

Heb nou eigenlijk een beetje constante zeurende pijn in mijn buik met af en toen een uitschieter... Eerst kwamen die 'uitschieters' vrij regelmatig, maar nu wat minder. Ik heb echt geen flauw benul of dit weeën zijn, maar ik durf er eigenlijk niet op te hopen. Dan zou ik niet hier kunnen zitten typen toch?

Ik vond vanmorgen wel een slijmprop in mijn ondergoed. Die was ik een paar weken ook al kwijtgeraakt, maar dit was wel weer een hele duidelijke.

Sjonge, toch lastig hoor als je zo'n bevalling nooit hebt meegemaakt, ik heb geen idee wat dit is. Manlief ligt nog lekker in bed te knorren en ik denk dat ik dat ook nog maar even ga proberen, boekje lezen ofzo.

Mocht de bevalling wel aanstaande zijn dan hoop ik dat onze meid vandaag komt en niet morgen, maar ja, ik vrees dat ik daar weinig in vloed op heb...

Ik hou jullie sowieso op de hoogte.

Liefs, Lotte

Hai Lotte,
Nou, ik hoop echt voor je dat je inmiddels heel zeker weet dat de bevalling is begonnen, en dat je "lekker" bezig bent. Ik zat met weeen om de 4 minuten ook nog achter de comp, een paar uur later werd Roef geboren... Het wachten heeft wel lang genoeg geduurd, ik denk aan je en ben heel benieuwd!
Groetjes Soela

Terug
Bovenaan