4e keer of meer mama???

Nou ja, dan open ik ook nog maar een topic voor moeders die zwanger zijn van hun 4e (of 5e, 6e enz.) kindje.
Ik ben Els, ben 34 jaar en nu zo'n 10 weken zwanger van de 4e. De exacte datum weet ik nog niet, want ik heb nog geen echo gehad. We hebben het ook deze keer weer prima gepland (maar niet heus, want het valt niet te plannen) Onze oudste dochter van 9 is geboren op 5 oktober, onze zoon van 7 op 20 november en onze jongste dochter van 2 op 1 november. En nu wordt het dus weer oktober. Dat worden dan drukke maanden. Bovendien ben ik zelf ook nog in november jarig. Afijn, dan ben ik ook weer voor een jaar van alle drukte af.
Ik ben benieuwd of er nog meer moeders zijn van "grote" gezinnen!

Groetjes,
Els

Hoi Mosje

ik heb het weekend even niet gelezen. Maar gefeliciteerd met je 4e. Wij hebben er 4. De jongste is pas 3 geworden. Ik weet nog toen hij geboren was dat ik dacht: IK HEB ER 4. Dat vond ik zo geweldig dat ik geen eens aan hert geslacht dacht. En het was een jongen na 3 meisjes. Hij as echt een kadootje. Vanaf het 1e moment tot nu. Ook omdat hij onverwachts kwam. Ik wilde wel maar mijn man was er nog niet aan toe. In nov hebben we een miskraam gehad en nu ben ik weer zwanger maar vorige week erge menstruatie-achtige pijn. Trok door tot mijn benen en vanmorgen een veeg bloed. Donderdag mijn 1e echo dus vind het heel spannend. Bij de vorige hoorde we bij de echo dat het niet meer leefde. Ben er bang voor maar heb nog wel alle kwaaltjes en geen buikpijn.

Onze kinderen zijn 3, 6, 7, 8 jaar

Jaaaaa.....wij worden ook een groot gezin. Ik ben zeer onverwacht (een groot wonder) zwanger en na de echo van vorige week blijkt dat het er twee zijn !!! Wij hebben al drie kinderen van 10, 8 en 2 jaar oud. Ik moet deze hele situatie heel erg verwerken. Alleen al het feit dat je nu met 5 kinderen op de koffie komt.... Ook veel praktische zaken komen nu om de hoek kijken. Ik had de babyspulletjes allemaal al weg gedaan, nu kan ik ze dubbel terug kopen.

Het is allemaal nog heel onwerkelijk, ik zie uit naar de volgende echo en hoop dat het "genieten" dan ook gaat komen.

Hoi Mam 5

gefeliciteerd, lijkt me geweldig een 2-ling. Van 3 naar 4 kids vond ik niet zo'n verschil. Van 2 naar 3 wel, maar ze waren nog klein. Jij van 3 naar 5. Dat zal je wel merken.
Ik had ook alles weggedaan maar als je laat weten dat je dingen wil hebben komt het ook.

hoever ben je. Ik 11w5d

Lieve help! Nu durf ik donderdag haast niet meer voor een echo!
Stel je voor dat het er ook 2 zijn. Van 3 naar 5 is echt een groot verschil, zeker als je er nog eentje van 2 hebt rondlopen die zeer ondernemend is.
De jongste van mij is nu ook 2 (straks bijna 3) en heel ondeugend. Vooral als ik aan de telefoon ben haalt ze veel kattekwaad uit. Ik heb me nu al voorgenomen om maar veel voor te gaan lezen als ik straks bv aan het voeden ben. Voorlezen vindt ze namelijk geweldig.
Ik ben maandag voor een intake gesprek geweest. Ik weet nog niet precies hoever ik nu ben, maar we hebben het hartje al wel horen kloppen en dat is ook een hele geruststelling.

Groetjes,
Els

Hoi, ik ben Nicole en ik ben zwanger van mijn 8e kindje. Uit mijn eerste huwelijk heb ik 7 kinderen en allemaal éénlingen. Mijn oudste dochter wordt in mei 21, dan een zoon die in juli 19 wordt, dan weer een zoon die in dec 17wordt een dochter die  in oktober 15 wordt een dochter die in mei 12 wordt dan nog een  dochter die ook in mei 10 wordt en dan als  hekkensluiter een zoon die in april 8 jaar wordt. Nu ben ik in oktober uitgerekent en dit wordt het eerste kindje van mijn huidige man. Het is  deze keer ook een éénling  en dit zal dan ook  mijn laatste kindje worden. Ik wordt dit jaar 41 dus dat vind ik ook een mooie leeftijd om ermee te stoppen.

Ik vond de stap van 1 naar 2 kinderen heel ingrijpend maar  daarna had ik er totaal geen moeite mee, het werd eigenlijk steeds makkelijker want de grote gingen  vanzelf voor de kleintjes zorgen en zo runde we samen ons grote gezin.

Nu is er in de afgelopen 7 jaar een hele hoop gebeurt waar ik voor de rest niet over uit ga wijden maar het komt er nu op neer dat ik alleen de jongste bij mij thuis heb. En heet qua drukte dus reuze meevalt. Ik vind het leuk om ervaringen met jullie uit te delen en elkaar tips geven over dingen waar  we mee zitten.

gr. Nicole  

Terug
Bovenaan