<p>We hebben 3 kinderen en het knaagt voor een vierde. Het voelt als een soort onbalans en de dynamiek in huis met meer kinderen lijkt me leuk. Toch twijfel ik nog erg en mijn man ook. Gezien mijn leeftijd (38) en lastige zwangerschappen wil ik niet meer te lang wachten met de knoop doorhakken. </p><p>Onze twijfels zijn vooral of we er voldoende energie voor hebben en we de andere 3 niet tekort doen door weer (minimaal) een jaar doodop te zijn. En of we bijvoorbeeld niet gek worden van elk weekend 4 kinderen naar clubjes e.d. rond te rijden. </p><p>Financieel maken we ons geen zorgen, en om praktische zaken als een grotere auto of voldoende kamers ook niet.</p><p>Ook maak ik me er druk om hoe ons sociaal leven verandert. Zitten mensen wel te wachten om een gezin met 4 kinderen op een verjaardag of een uitje uit te nodigen? Bij ons in de omgeving is 2 kinderen de norm en men reageerde al bijzonder op de derde.</p><p>Op forums lees ik vaak over grotere gezinnen waarbij 1 ouder thuis blijft; we werken beiden 4 dagen. Ik ben benieuwd naar ervaringen waarbij beide ouders werken.</p>