4e kind

Ja gaat snel he! Ben wel blij het eerste trimester te hebben gehad want ik heb me behoorlijk beroerd gevoeld dit keer. Ik voel me nog steeds snachts en sochtends behoorlijk misselijk maar overdag niet meer, maar hopelijk voel jij je snel beter want met al drie jongens is het best pittig he. Ik weet het geslacht nog niet maar had laatst een pret echo en met de nub theorie was het een meisje zei die vrouw maar was niet echt betrouwbaar de nub theorie zei ze. Dus nog even geduld hebben! Wil jij weten wat het wordt?
Haha inderdaad niet zo'n active topic maar dat hoeft ook niet ben zelf ook niet zo actief de laatste tijd. Maar zal me er even melden. 
En gebruiker succes met het maken van een keuze! 

Ik kom ook uit een gezin van 4, ben de oudste. De jongste 2 zijn gekomen toen ik 10 en 12 jaar oud was. Iets later dus waardoor ik op jongere leeftijd altijd samen was.
maar wat heb ik het altijd leuk gevonden, er gebeurde altijd wel iets bij ons thuis en het was altijd gezellig. Vond het juist leuk dat het niet zo standaard was want bij ons is ook de ‘norm’ 2 kinderen. Zo leuk zelfs dat ik zelf altijd heb gezegd dat ik ook heel graag 4 kinderen zou willen.
Natuurlijk veranderde er wel iets toen nummer 4 kwam (verbouwing, kreeg een iets kleinere kamer etc.) maar dat boeide me niet. 
kwa aandacht, spullen, kleding etc. Ook helemaal niets te klagen gehad. Vond het alleen maar hartstikke leuk allemaal!

Dank je Ietie! De keuze valt niet mee merk ik.
Fijn dat jij ook zo'n goede ervaring hebt, MiesMichelle. Het idee van een niet standaardgezin vind ik eigenlijk ook wel leuk. Misschien in de praktijk iets minder praktisch, maar juist ook wel bijzonder :).

Ik schrijf niet zo vaak wat op fora, maar mosschien heb je er wat aan. Ik zou vooral kijken naar wat jij en je man willen en aankunnen. Je kunt 4 kids ook voldoende aandacht geven en het is meestal ren leuke dynamiek.
Ik ben moeder van 4 kinderen, 15, 11, 8 rn 3 en vindt het erg leuk om een groot gezin te hebben. De oudsten zijn ook helemaal weg van hun kleine zusje, al was ik bang dat ze het gek zouden vinden. 
Het is natuurlijk wel extra druk, maar door uit te leggen waarom we iets doen en tijd te maken voor iedereen is het erg gezellig.
Clubjes doen we samen met ouders van vriendjes en vriendinnetjes en de oudsten gaan tegenwoordig zelf :)
Maar als je toch erg twijfeld, dan kun je ook genieten van wat je nu al hebt gekregen, volg jullie hart denk ik.

Hoi allemaal,
wat leuk te lezen over gezinnen met vier kinderen. Zelf heb ik alleen een broertje, maar mijn man is opgegroeid met vier zussen. Hij heeft ook altijd gezegd dat hij een groot gezin wilde.
inmiddels hebben we drie dochters van 5, 7 en 9 en een zoontje van 2. Ik ben echt ontzettend blij dat we een groot gezin hebben. Het is super gezellig en de kinderen worden zo opgevoed dat ze overal mee naar toe kunnen zonder lastig te zijn. We krijgen daar ook altijd complimenten over. Mensen denken 'o, jee, vier kinderen', maar ze gedragen zich keurig en dan is het altijd goed. En het leuke aan vier kinderen is ook dat ze heel veel leren van elkaar.

voor diegene die deze topic begonnen is. Veel succes met jullie keuze. En bij twijfel gewoon doen!

Wat leuk! Ik ben zelf 2 weken geleden bevallen van nummer 4. Onze omgeving reageerde wisselend. De meeste verklaren ons voor gek;). De oudste dochter is 4,5, dan een zoon van net 3, een dochter die wordt volgende week 1 en onze zoon dus nu 2 weken. Het is voor ons nu nog even pittig, hard werken en wennen aan de nieuwe dynamiek. Maar ik kom zelf uit een gezin van 4  en vond dat altijd erg gezellig. We werken beiden 4 dagen en willen dat graag zo houden. Ik werk wel in een 24 uurs omgevinf met veel vrijheid qua werktijden, dus dat maakt het wel makkelijker te plannen. Succes met je keuze!

Goh, ik zag dit topic voorbij komen en was nieuwsgierig naar ieders ervaringen. Ik kom zelf uit een gezin van 4 kinderen (Ben de jongste, samen met mijn tweelingbroertje) en heb het altijd als geweldig ervaren. We hadden elkaar destijds en konden met mijn ouders overal naar toe. Ik heb de opvoeding als streng ervaren (mijn ouders werkten beiden fulltime en onregelmatig), maar tegelijkertijd voelde dat minder erg omdat je juist elkaar had als steun. Mijn lieve vriend en ik hebben twee zoontjes van 2,5 en 1 en gaan nu voor de 3e. Stiekem hoop ik dat 't dan een tweeling wordt, omdat ik nu al 37 ben en dus misschien niet meer de tijd of gezondheid heb om voor een 4e te gaan. Bovendien vind ik de baby- en dreumestijd ook wel heftig, maar weet ik nu ook hoe snel die tijd voorbij vliegt. Alles is dus relatief, maar die kinderarmpjes om je nek niet ;-) 

Ben ik even weg op vakantie, zijn er toch nog een aantal reacties gekomen, heel leuk!
De vakantie heeft me wel doen inzien hoe gezellig een groot gezin is, en ik vond het best meevallen met 3 kinderen, dus een vierde kan er dan wel bij ;). Fijn dat diegenen die uit een gezin van 4 komen, geen last van te weinig aandacht hadden. Ik kan me voorstellen dat de kinderen ook meer steun aan elkaar hebben en voor elkaar 'zorgen'. 
M'n man twijfelt juist steeds meer. Niet echt handig als we allebei een andere kant opgaan. 

Terug
Bovenaan