4x 230cc

klopt dat nutriton tegen spugen is maar het idee is dat het wat zwaarder maakt en dat is ook met pap . Ik heb 2 wkn nutriton gebruikt en had 5 spuitluiers per dag viel af etc . Dus vandaar overgestapt . Naar melk tegen spugen en krampjes en ook nog ander melk voor hongerige babys . 2 soorten van de ene geef ik 3 flessen en de ander 2 .
Hier geeft rijstebloem geen voller gevoel komt met 210 nog om de 4 uur krijgt 2 lepels erin .
 
230 is echt veel te veel, lijkt me.
Myrthe kreeg tot twee dagen geleden om de 3 uur een fles en gaf soms nog 6 flessen. Als je geen 4 uur er tussen kan laten dan maar 3 uur. Je moet er rekening mee houden dat ze ong. 1 liter per 24 kunnen verdragen ivm de nieren. En zoals eerder geschreven je kan straks ook beginnen met groente en fruit.
 
Die liter voeding per dag klopt, dat is max. Maar het gaat dan niet om de hoeveelheid water, maar het aantal schepjes voeding werd mij uitgelegd bij het cons. bureau. 30 schepjes max. Je kunt wel wat extra water toevoegen als je wilt. Maar eigenlijk is 5 x 180/6 het max. per dag.
 
tegen mij is gezegd dat het geen kwaad kan , als hij maar tevreden is . Ik vroeg nog speciaal naar de niertjes , maar geen probleem . En met de hapjes beginnen dat is pas over 1,5 maand . Dus hebben nog even .
 
Nou ik zal zelf eerder met hapjes beginnen dan steeds meer flesvoeding geven. En als je vier flessen geeft zal die ook klokje rond moeten slapen anders kom je niet uit. En natuurlijk moet je kindje tevreden zijn!
 
ik ga eens proberen kleiner gat speen , anders wordt het inderdaad te gek ! Ook vindt ik het gek als de CB mij niet echt goed adviseert als hij inderdaad niet meer zou mogen dan 30 schepjes .
Ik vroeg nog speciaal of het schadelijk zou zijn .
Nee zei de arts ..
 
Meid, om toch nog ff te reageren.....ik heb een tijd geleden wel 3x gebeld naar het cb voor voedingsadvies. Daar zeiden ze continu: "gewoon ophogen, je kindje(s) stoppen vanzelf wel als ze niet meer willen".

Nou, op mijn jongens zit geen rem hoor ;-)
Anyhoe, de kinderarts op he cb vroeg hoeveel ze dronken en toen was dat 6x170cc.
Zij vond dat echt teveel en ze moesten 'leren' vol te zitten dus ik moest terug naar 6x 150cc. Nou, je begrijpt dat Dean en Jack dat niet pikte....

Opeens zaten ze op 5 voedingen van 180cc en dat gaat prima, ook komen ze steeds minder snel voor een volgende voeding. Anyhoe, wat ik wil zeggen, je krijgt soms zulk tegenstrijdig advies maar je denkt toch dat een arts het wel weet. Zo zie je maar, overal weer anders maar ik zou toch niet over de 1 ltr gaan als ik jou was.

Succes!! Misschien helpt idd een kleiner speentje wel, dat hij ies beter zijn best moet doen.

Liefs
 
bedankt voor je reactie Lynn je hebt gelijk ik kan helaas niet op het CB vertrouwen . Dus vandaag gelijk een kleiner speen aanschaffen en kijken hoe het gaat wordt vervolgd .
 
Terug
Bovenaan