5 a 6 weken zwanger

<p>Hallo dames. Ik weet nu ongeveer 1,5 week dat ik zwanger ben. Als goed is zou ik nu ongeveer tussen de 5 a 6 weken zitten. Op 9 oktober heb ik pas de eerste echo en zit mezelf helemaal gek te maken. </p><p>Ik heb namelijk nergens last van.  Behalve hele gevoelige borsten en tepels. Ik ben 1 weekend erg moe geweest en heb n paar dagen een opgeblazen gevoel gehad maar dat is weg. Verder valt t plassen mee, ik ben niet misselijk, ik sliep een paar nachten niet door maar nu ineens wel, ik heb geen sterke geur alleen vind ik mezelf van onder vies ruiken. </p><p>3 weken wachten is echt ellende. Iemand hier bekend mee?  </p><p>Wat denken jullie? </p><p>Gr Monna</p>

Ik had hier ook veel last van. Het liefst stond ik gelijk bij de verloskundige op de stoep toen ik een positieve test in handen had. Ik mag 8 oktober voor de eerste echo. Probeer het een beetje los te laten, sommige vrouwen ervaren helemaal geen klachten en anderen juist weer wel. Blijft lastig hoor, je wilt natuurlijk gelijk weten of alles in orde is. :) 

Ik had ook alleen wat gespannen en pijnlijke borsten. Verder had ik echt nergens last van. Rond week 8 begon ik me wel wat moe te voelen af en toe. Verder heb ik de hele zwangerschap tot nu (31weken) nergens last van gehad. Niet misselijk, niet spugen, geen hoofdpijn etc. Dus niks om je zorgen om te maken. Geniet er lekker van dat je nog geen klachten hebt! 

Sorry ik wilde zeggen: 
het heeft nog geen zin nu naar de verloskundige te gaan. De kans is groot dat die nog niets kan zien. Pas vanaf de periode dat je de afspraak ongeveer hebt is de kans ook groot dat ze iets kunnen zien/hartje kunnen horen. 
Soms kan dat wel eerder, maar als het dan nog niet te horen is, geeft het je alleen maar meer onrust. Je hebt een positieve test gehad, en daar moet je het voor nu even mee doen... 
geniet ervan. Krijg je buikpijn/bloedverlies kun je altijd weer contact met je verloskundige opnemen, maar anders is het toch echt even de tijd uitzitten...

Ik had exact hetzelfde ! Vanaf de dag dat ik positief testte tot nu geen klachten (behalve zere borsten). Ik was hier ook behoorlijk onzeker over maar ben ondertussen 18 weken zwanger! 

Ik heb hetzelfde. Vergeleken met mijn eerste zwangerschap echt nauwelijks klachten. Alleen wat gevoelige borsten (minimaal) en wat pijn in de onderrug. Verder voel ik me eigenlijk hartstikke fit!
Vanochtend heb ik de eerste echo gehad en ik ben nu 6 weken en 3 dagen. Alles zag er hartstikke goed uit en het hartje klopte prachtig. Ik mocht zo vroeg al komen vanwege 4 voorgaande miskramen. Vandaar. 
De vorige keer kon ik met 5 weken nauwelijks meer functioneren door alle kwaaltjes en die zwangerschap is mis gegaan. Het wil dus allemaal niets zeggen. 
Iedere zwangerschap is anders. De ene heeft de pech om echt hondsberoerd te zijn en zowat ieder kwaaltje te hebben, de ander gaat er fluitend doorheen. Maar het kan ook allemaal later de kop opsteken.
Je leest hier ook genoeg verhalen van dames die de eerste 9 weken nergens last van hebben en dan ineens ieder uur boven de wc hangen van de misselijkheid. Er is geen peil op te trekken. 

Ik ben nu 5+2, wel steeds vaker vlagen van misselijkheid en om 21 uur val ik echt om.
Maar goed heb dan ook nog een hummeltje van 10 maanden dus dat zal ook meehelpen. 

Bij mijn, eerste 7 jaar geleden had ik veel minder last, mijn tweede vorig jaar wat minder en nu hang ik er tussenin. 

Het verschild zo per zwangerschap 

Terug
Bovenaan