5 flessen.....

We hebben nu een dochtertje van 5 weken en 5 dagen, ze drinkt al vanaf haar 2e dag om de vier uur een voeding en kwam 's nachts maar zelden. Het punt is dat ze haar laatste fles om 23.00 uur krijgt, 's nachts wil ze niet, maar wordt iedere keer om 5 uur wakker en dan kan je dus iedere keer haar een speen geven. Het is niet echt dat ze veel honger heeft, maar wil eigenlijk ook geen fles geven om 5 uur dan is je hele dagschema weer in de war. Heeft iemand misschien nog tips hoe ik dit tijdstip iets kan verschuiven?

Groetjes Ingrid

Hoi Ingrid,

Tips voor langer doorslapen zijn er niet, ben ik bang. Eigenlijk is zes uur doorslapen al best een prestatie voor een kindje van bijna 6 weken.
Maar waarom pas je het schema niet een beetje aan? Bv. 5.00 - 8.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00. Dus de eerste flessen van de dag net iets korter op elkaar (dus 3 uur ertussen, of zelfs 3,5 uur) en 's middags / 's avonds weer om de 4 uur. Of wordt je kindje dan nog niet genoeg wakker om te eten? Wat gebeurt er als je haar zelf de voedingstijden laat aangeven?

Succes,
Betje.

Wij hebben toen begrepen van de kraamhulp dat je de dag om 5:00 uur kan beginnen, wij doen dat zelf ook tussen 5:00-7:00 en passen hier elke dag ons schema op aan. Onze man is 8 weken en slaapt nu 10 uur achterelkaar dus wordt vanzelf langer!

Ik kan het schema op de dag zelf niet heel goed aanpassen, want alles wat ik eerder dan 4 uur wil geven accepteert ze niet. Dus ik denk dat we gewoon maar het blijven rekken tot ze zelf langer gaat slapen.

quote: Ingrid1981 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-04-2009 12:37:05'));

Ik kan het schema op de dag zelf niet heel goed aanpassen, want alles wat ik eerder dan 4 uur wil geven accepteert ze niet. Dus ik denk dat we gewoon maar het blijven rekken tot ze zelf langer gaat slapen.

En als je het nou andersom doet?
Dus niet rekken maar haar juist wat langer laten liggen?
Ik bedoel als zij om 5.00 uur wakker wordt, gewoon eten geven (honger is honger ook al is het niet zo erg) en dan de volgende voeding zal ze misschien gewoon weer op haar normale tijd wensen (rond 11.00 uur neem ik aan) Dan zit er een keertje 6 uurtjes tussen, so what, dacht ik  dan altijd, ze  geven het vanzelf  wel aan als ze honger hebben.
Eigenlijk doe je dan gewoon om 5.00 uur alsof het de 7.00 uur fles is en vervolgens laat je haar de tweede voeding zelf bepalen. Misschien wil ze pas om 11.00 uur  kan ook zijn dat ze om 10.30 uur al honger begint  te krijgen, dan geef je de derde voeding gewoon weer om 15.00 uur en zo verder...
Ik heb altijd begrepen dat een half uurtje eerder of later geen "schema's" in de war brengt dus ik heb daar ook nooit geen punt van gemaakt.

Succes ermee!

Groetjes Saskia

Beetje jammer altijd dat mensen je verkeerd begrijpen....ik verwacht niks van mn meisje! Het is alleen dat ik liever een voeding 's nachts geef dan rond 5 uur omdat ze anders op de dag aan gaat rommelen. Om misverstanden dus te voorkomen, ik verwacht niks....wilde gewoon advies.

quote: Ingrid1981 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-04-2009 19:18:34'));

Beetje jammer altijd dat mensen je verkeerd begrijpen....ik verwacht niks van mn meisje! Het is alleen dat ik liever een voeding 's nachts geef dan rond 5 uur omdat ze anders op de dag aan gaat rommelen. Om misverstanden dus te voorkomen, ik verwacht niks....wilde gewoon advies.

Ik hoop niet dat je mij hier ook mee bedoeld? Ik vond het namelijk helemaal geen rare vraag hoor! Ook wij hebben er in het begin behoorlijk mee zitten puzzelen..
Wij hadden alleen zo'n lieve kraamhulp die zei; als ze 's nachts of 's morgens huilen gewoon gelijk wat geven, niet aanklooien met speentjes en pinken, honger is honger en honger is ETEN.. Dan begin je de dag dus gewoon wat vroeger en probeer je daarna een beetje te sturen voor zover mogelijk en lukt dat niet heb je gewoon een fles extra. Vandaar dat ik dat jou ook voorstelde, wie weet is het voor jullie ook de gouden greep.. een ding is zeker; net als je denkt dat je de boel weer onder controle hebt, schoppen die ukkies alles weer volledig in de war hahaha!
Wat zijn nu de rest van de tijden dan?

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan