5 flessen.....

Hoi Sas,

Ik bedoelde jou er absoluut niet mee, vond het alleen niet netjes van een ander om te zeggen dat ik te veel van m'n kindje verwacht. M'n 1e kindje was een huilbaby...5 maanden lang 24 uur per dag gehuild en sliep zijn eerste nacht pas door met 14 maanden. Hij is inmidels 3 en de nachten dat hij doorslaapt zijn op 2 handen te tellen geloof ik, dus heb helemaal geen verwachtingen van m'n kindjes. Dus moeten mensen niet oordelen als ze niet alles weten.

We hebben haar ook wel eens om 5 uur gevoed, maar dan komt ze om 9 uur en dan drinkt ze heel weinig en rommelt ze ook aan met de andere flessen.
Nu drinkt ze netjes om de 4 uur,
+/- 7.00 uur
11.00 uur
15.00 uur
19.00 uur
23.00 uur

Ze krijgt dan 145cc per keer...lijkt misschien veel, maar komt omdat ze er maar 5 drinkt. Deze drinkt ze dan keurig leeg...gaan we naar 6 flessen dan rommelt ze weer. Vandaar dat ik tips/ adviezen vroeg. Ik weet dat ze al best lang achter elkaar slaapt.

Groetjes

En een paar slokjes om 5 uur en dan om half 8???? Lastig probleem, ik heb er 1 die elk uur wel een fles op kan, nou dan zit je ook vaak te rekken met kromme tenen omdat ze er dan al weer zoveel zin in heeft!
Is jouw kindje al wat zwaarder geboren??? Mijn kindje sliep met 6 weken al door naar 7 uur, hopelijk gaat jouw schat dat binnenkort ook doen want wakker liggen terwijl je nog niet kan/wil voeden is niets aan! Mijn meid kan aan het eind van de nacht (vroege morgen) soms wel eens geluidjes maken, zonder dat ze wakker is. Nou daar lig ik dan wakker van.... zij slaapt nu ik nog.... je wordt er wel moe van.
Maar wel lekker dat je haar om de 4 uur kan voeden, ik vond om de 3 uur zo intensief!

Succes ermee hoor!

Nog een idee...... als het lukt om wel om 5 uur te starten....
Steeds 15 minuten of een half uur  eerder pakken.... dan kom je 's avonds vroeger uit en kun je om 11 uur nog een klein beetje geven.

Of om 5 uur beginnen, om de vier uur voeden en daarna de nacht in... misschien komt ze dan ook wel gewoon om 5 uur.

Kun je haar bij de laatste fles niet nog iets extra's geven zodat ze het wel trekt?
Ze mogen 150cc tot 180 cc keer het gewicht hebben..... misschien kun je dan nog iets meer geven dan ze nu krijgt en red ze het wel tot 7 uur. Misschien denk je wel..... maar dan krijgt ze teveel... nou probeer gewoon zelf het wiel voor je kindje uit te vinden. Als ze het redt tot 7 uur met meer in de laatste fles dan is dat toch geweldig???

Hoi Ingrid,

wij hebben onze zoon altijd op verzoek gevoed. Hij kwam overigens tot een leeftijd van 4 maanden ook nog 's nachts  rond 4 uur  Maar ja, 't is een groot mannetje...
Wanneer je op verzoek voedt, kom je vanzelf in een regelmaat terecht. Het heeft allemaal te maken met het op peil weten te houden van de bloedsuikerspiegel. Kan dus best zijn, dat jullie kindje om 5 uur echt voeding nodig heeft, om deze weer op peil te brengen. Wij gaven in zo'n geval gewoon een volle fles.
Dat gedoe van  het cb, dat je rond een bepaald  tijdstip aan de dag zou moeten beginnen, daar  hebben wij ons nooit aan gehouden. Maar ja, dat deed ons mannetje ook niet...

De beste tip: volg je eigen gevoel. Dat doen wij al anderhalf jaar en we  hebben het tot op heden altijd bij het rechte eind gehad.

Geniet maar veel van je kindje! Groetjes, Marijon

En wat naar, dat je eerste zo'n een huilbaby was! Heb je uit kunnen vinden wat daar de oorzaak van was?
Onze zoon heeft de eerste 6 weken ook veel gehuild, na onze zware bevalling. Gelukkig kon de chiropractor hem helpen en ging het daarna veel beter. Helemaal beter ging het, toen hij van de darmkrampjes verlost was.
Maar wat zul jij het zwaar hebben gehad. Bij mij heeft het er al ingehakt met die eerste zware maanden (als hij nu lang jengelt, krommen mijn tenen al...).

Wat een reacties...daar moet ik toch een eind mee kunnen komen! We gaan gewoon weer wat proberen en dan zien we wel wat helpt.

M'n zoontje heeft ws tijdens de bevalling de laatste draai niet goed gemaakt en daardoor is zijn bovenste nekwervel scheef op de anderen gaan zitten. Dus bij iedere beweging die hij toen maakte had hij heel veel pijn. De 1e paar dagen huilde hij best veel...maar toen zeiden ze dat hij aan de buitenwereld moest wennen. Dat kon wel 2 weken duren. Maar na die 2 weken werd het veel erger. Maar ja, het is je 1e kindje en je blijft het even aan kijken. 4 weken na zijn geboorte naar het consultatiebureau voor je 1e afspraak, daar zeiden ze dat ik een kindje had wat veel aandacht wilde, dus ik moest hem gaan entertainen gaven ze als advies. Dus zo blijf je doortobben. Maar na  2 maanden was ik het huilen zo beu dat ik naar de huisarts ben gegaan en ook daar werd ik afgewimpeld. Dan denk je op den duur dat het aan jezelf ligt want iedereen stuurt je van het kastje naar de muur en weer terug, dus ga je zelf op onderzoek uit. Leve internet! Daar kwam ik dus uit bij een osteopaat, daar is hij 5 keer behandeld, maar het hielp iedere keer maar een dag of 2 en het kwam weer terug tot erger. Dus verder googlen en toen kwam ik uit bij het KISS-syndroom, dus een manueel therapeut gebeld, maar daar moest je een verwijsbrief voor hebben. Dus ik naar de kinderfysio, inmiddels was hij 3 maanden. Ik was net binnen en na 10 minuten constateerde ze KISS. Ik moest 3 weken wachten voordat ik bij de manueel therapeut terecht kon, het kon helaas niet eerder. Hij is dus 5 keer "gekraakt" en daarna was het zo goed als over. Het enige nadeel is dat hij door het KISS-syndroom een erg gevoelig kindje is geworden wat lichtgevoelig slaapt. Vandaar nog steeds de slapeloze nachten.
Ik heb zelf ook een "inzinking" gehad na een jaar zonder nachtrust en hebben toen heel hard geroepen dat we nooit meer een 2e kindje wilden...maar de wens voor nog een kindje was toch groter. We hebben dan ook nu een meisje van 6 weken en haar bevalling was nog veel sneller (1 1/2 uur), maar ze heeft er niks aan over gehouden. Het is een erg tevreden meisje.

Zo een heel verhaal....maar kon het niet korter verwoorden

Terug
Bovenaan