5 ipv 6 weken zwanger en na de echo bloedverlies ?

Hoi allemaal,

Wil toch even van mij afschrijven!

Gisteren had ik de eerste echo. IVM meerdere miskramen krijg ik een vroege echo. Nu bleek tijdens de echo dat ik geen 6 maar 5!! weken in verwachting ben. Ze vond het er mooi uitzien voor 5 weken, maar 6 was het zeker niet! Ik was gelijk teleurgesteld en kreeg direct het: Dit is niet goed gevoel!

Mijn VK was erg positief, maar wat later in de middag merkte ik bij het afvegen na het toilet dat ik bloedverlies had… Dit was geen helderrood, verder ook geen pijn maar toch direct gebeld! Zou kunnen komen doordat ze inwendig hebben gekeken, zolang ik niet ging vloeien en pijn zou krijgen rustig aan blijven doen en positief blijven.

Nu vind ik dit dus erg lastig, waarom kan het nou nooit eens “normaal” gaan en goed? ?

Inmiddels nog steeds met afvegen bloed op het toilet papier. Dit is bruin en donker en af en toe een sliertje. Zijn er dames met succes verhalen? Die zich herkennen in wat ik nu beschrijf? Hoe verliep het bij jullie en waren jullie ook een week terug gezet?

Volgende week donderdag weer een echo, in de hoop dat er een mini is te zien met een hartje! Ik hoop het zo, maar ergens kan ik alleen maar huilen en niet positief zijn ?

Liefs Maaike
 
Ah wat spannend ? Dat hoop je niet te zien.

Ik heb geen ervaring met teruggezet worden bij een echo, maar wel met het bloedverlies wat je beschrijft. Ik heb 3x dit soort bloedverlies gehad, bij het afvegen of minimaal in m'n inlegkruisje. Dan een beetje helderrood, dan bruin, dan meer gekleurde afscheiding.
En inmiddels ruim 38 weken zwanger. Zeker na een inwendige echo, heb je écht een grote kans dat het een bloedvaatje geweest is. Daar is zo weinig voor nodig.

Ik stesste hem gigantisch iedere keer, en steeds bleek het goed te zijn.

Ik duim heel hard met je mee dat je volgende week een gezonde echo hebt, en er gewoon een goede reden is voor de afwijkende termijn. ?? Zolang de vk positief is, probeer je daar dan aan vast te houden!
 
Ik had enkele dagen voor onze eerste echo rond 7 weken ook wat bruin bloedverlies gedurende ongeveer een dag, vooral bij afvegen en een klein beetje in mijn onderbroek. Ondertussen 32 weken ver en een baby die goed groeit in mijn buik dus hoeft niets te zeggen. Al snap ik wel dat je erg ongerust bent, gezien je geschiedenis. Bruin bloed is oud bloed dus kan wel zijn dat er tijdens de echo een bloedvaatje gesprongen is en dat dit het bloed is dat je nu ziet. Ik hoop dat het gewoon goed gaat deze keer en dat je bij de volgende echo een hartje ziet ??
 
Dank jullie wel dames.

Het was zeker niet wat ik gehoopt had! Andere kant durf ik wel weer positief te zijn omdat mijn maandverbandjes tot nu toe nog steeds schoon zijn!

Er zit toch niets anders op als afwachten en inderdaad een mooie echo volgende week. ?? Heb getwijfeld om nog een CB digitaal te halen, denk als deze is afgenomen dan is er gelijk duidelijkheid, aan de andere kant, alleen maar meer paniek en verdriet wat misschien wel onnodig is!

Wat fijn dat het bij jullie goed is gegaan ? Succes beide met de laatste loodjes en straks heerlijk genieten met jullie kleine wonder ??
 
Ik had met 12 weken helder bloed (in de nacht) zonder klonters/stolsels en verder voelde ik me gewoon goed. Meteen die ochtend de vk gebeld. Zij gaf aan dat het kon zijn dat de baarmoedermond had gebloed. De bloeding stopte na een paar uur en door het gesprek met vk was ik gerustgesteld. Totdat ik de volgende dag stolsels verloor. Weer de vk gebeld en die vertelde dat dit opgedroogd bloed kon zijn van de dag ervoor. 

Inmiddels ben ik ruim twee weken verder en hebben we bij de 13-weken echo een actief klein babytje gezien met een stevige hartslag. Niks aan de hand dus. En de gyn gaf aan dat ik bij een evt volgende keer (die er hopelijk niet komt) even moet bellen voor een afspraak. Ze kunnen dan kijken wat de oorzaak is. Het kan wellicht een ontsteking aan de baarmoedermond zijn en dat kunnen ze dan onderzoeken. Maar ook de gyn zei dat het met de kleine prima, volgens het boekje, gaat.

Hopelijk zie je de volgende keer een kloppend hartje op de echo.

Enneh...bij de termijnecho was ik twee dagen teruggezet. (Wat volgens mij berekening niet kan kloppen. ;-) ) Maar bij alle daaropvlgende echo's komen ze toch weer op de originele datum (die ik ook in mijn hoofd had). 
 
Wat naar zeg die onduidelijkheid voor jezelf!

Mijn termijnecho was mijn eerste echo, aangezien dit mijn eerste zwangerschap is. Ik werd toen een week teruggezet en moest dus 1,5 week later nog een keer terug komen omdat op dat moment het termijn niet met zekerheid kon worden vastgesteld. Ik ben toen weer 3 dagen naar voren geplaatst omdat het toch net iets groter was. Ik heb 2 dagen voor de termijnecho ook bruin bloed verlies gehad, volledige paniek en kon gelukkig gelijk langskomen om een echo te laten maken. Van binnen was toen niets te zien, dus is waarschijnlijk iets buiten m’n baarmoeder geweest (een vaatje geraakt bij seks, door de inwendige echo, iets te zwaar tillen, een keer flink hoesten) het kon volgens de vk vanalles zijn.
Heb het hierna nog een paar keer gehad en zolang het bruin was zonder krampen hoefde ik me geen zorgen te maken zei de vk.
Op dit moment 26 weken zwanger en al zeker 10 weken geen last meer van gehad.

Hopelijk blijft het allemaal goed gaan en is het bij jou ook zoiets en heb je er zelf snel meer rust in als je een hartje hebt gezien.
 
Wat naar! Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zo vroeg in de zwangerschap hoor je heel vaak van licht bloedverlies. Ik duim met je mee, sterkte met het wachten op de volgende echo!!
 
Ja zeker naar! Begin inmiddels ook buikpijn te krijgen en af en toe steken links in mijn buik te krijgen en het wordt helderrood dus ben bang dat het wederom foute boel is! ?? Helaas is het niet anders en klopt mijn gevoel eigenlijk altijd.

Als het achter de rug is naar de gynaecoloog om te onderzoeken hoe en wat. Vandaar uit weer verder! Zal een x goed komen toch? ☺️
 
Terug
Bovenaan