5 maanden, hoeveel cc per dag?

Hoi Allemaal, even een vraagje, mijn zoontje Thijs is 5 maanden en wil erg graag en vaak de fles. Op een dag krijgt hij 960cc binnen en ik ben net begonnen met een fruithapje erbij (hij smult ervan). Ik ben benieuwd hoeveel cc jullie kinderen binnen krijgen? Oja mijn zoon is absoluut niet dik. Laatste keer CB, 14 feb, 7 1/2 kilo en 66.5 cm. Graag jullie reactie. Groetjes Helen. Oja hij krijgt ook forte flesvoeding.
 
Hoi Helen,

Onze kindjes (tweeling van 6 maanden) krijgen al enige weken 4 flessen van 200 cc per dag.  Toen ze 5 maanden waren zijn wij begonnen met een fruit- en groentehapje. Ze aten in het begin elk een paar lepeltjes. Langzaam bouwen wij dit nu op.
Wij geven de flessen op de volgende tijden: 07:00, 11:00, 15:00 en 19:00 uur.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, als je nog vragen hebt lees ik dit wel.

Groetjes, Maria
 
Dank voor jullie reactie. Ik geef nog 2 flessen van 180 en 4 van 150. Thijs is geen slaper vandaar dat ik niet zo goed over durf te gaan na 4 of 5 flessen. Dan slaapt hij namelijk nog minder, nu slaapt hij na iedere voeding een uurtje. Gister heeft hij voor de 4de een fruithapje gekregen en het hele potje was leeg, echt bij mijn mannetje zit geen bodem. Ben je tegelijk met groente en fruithapje begonnen? Ik vraag me af wanneer ik met zijn groentehap kan beginnen? Dank voor jullie reactie's. Groetjes Helen
 
Maria, hoelaat geef jij het fruit en groente hapje? Wat heerlijk trouwens dat ze vanaf 19u al slapen! lijkt me een hele klus hoor een tweeling, petje af! Wat heb je jongens/ meisjes? en hoe heten ze?
 
Hoi Helen,

Mijn zoontje is net 6 maanden en krijgt het volgende:

7.00 uur 200cc
08.30-09.30 uur slapen
+/-  09.45 uur fruithap
11.00 uur 200cc
12.00-14.00 uur slapen
14.00 uur 200 cc
15.30 uur sap+soepstengel
15.45-16.30 slapen
18.00 uur 200 cc + groentehap+danone start
18.45 uur  slapen
22.00 90cc (hij kan nog niet zonder vandaar, een gezellig tutmoment in het donker!)

De tijden zijn ongeveer. Ik kijk niet naar een half uur. Hij heeft vanochtend bijvoorbeeld om 10.30 uur 130cc gedronken, de fruithap zat nog in zijn buik, maar hij snakte wel naar een fles. En net om 14.00 uur gewoon weer 200 cc.
Ik moet morgen naar het CB. Ben benieuwd, want volgens mij moet hij volgende maand aan het brood...........we zien het wel weer. Hij lust in elk geval geen pap, dus dat laat ik maar zo.

Ik hoop dat je er wat aan hebt anders lees ik het wel. Fijne dag.

Groetjes Celie


 
Oh ja mijn zoontje kreeg ook Nutrilon Forte. Sinds 5 weken niet meer en ik moet zeggen we merkten geen verschil. En hij weegt 9.1 kilo en is 75 cm. Hij is erg groot haha. Hij woog bij de geboorte 4550 gram en 54 cm.
 
Hoi Helen,

Mijn zoontje is 5,5 maand en krijgt 4 flessen van 210cc, de avondfles is forte. Daarnaast krijgt hij 's avonds een groente/fruithapje. Als ik een potje geef dan gaat dat er helemaal in. Ook geef ik hem tussendoor wel eens een klein flesje diksap (90cc), dat drinkt ie dan zelf op (vind ie vooral erg leuk).

Hij is ook lang en slank, 7.8 kg en 70 cm.

Ik merk wel dat hij de laatste week meer honger  heeft en wellicht ook toe is aan een extra hapje. Ik geef hem daarom soms een extra flesje melk van 90cc en heb hem ook wel een sop een soepstengel laten sabbelen.  Vanaf 6 maanden denk ik ook in de ochtend een hapje te gaan geven, maar dat wil ik overleggen met het CB.

Aangezien hij helemaal niet te dik is en het goed doet probeer ik een beetje naar hem te luisteren en ben ik van mening dat een extra flesje zo af en toe ook echt geen kwaad kan. Wij eten immers ook niet elke maaltijd en elk dag even veel!

 
Terug
Bovenaan