5 maanden, hoeveel cc per dag?

Hoi Helen,

Ik ben ook nog een beetje zoekende in hoe laat ik de hapjes moet geven. Ik heb in een ander topic ook gevraagd naar voedingsschema van kindjes van 6 a 7 maanden, want ik heb nu het gevoel dat ik de hele dag aan het voeden ben.
Ik geef nl. de flessen om 07.00, 11.00, 15.00 en 19.00 uur. Het fruithapje gaf ik om ongeveer 9.30/10.00 uur en het groentehapje om 17.00 uur. Nu ga ik proberen om het fruithapje direct voorafgaand aan de fles van 11.00 uur te geven. Ik zie wel of ze het flesje dan nog helemaal lusten. Het is een beetje proberen...
Onze kinderen zijn ook niet dik. Romy woog de laatste keer bij het cb 6500 gram en Kay woog 7100 gram.  
Het is inderdaad heerlijk dat ze na het flesje van 19:00 uur lekker gaan slapen. Dan heb je tenminste de avond voor je zelf, want overdag slapen ze allebei erg weinig. Als ik geluk heb 1,5 uur... Maar goed, ik klaag niet want de nachten gaan super!
Romy en Kay eten trouwens nog niet zo heel veel van hun fruit - en groentehap. Met zo'n groot potje doen ze samen 2 dagen. Dus per dag eten ze per kind een kwart potje fruit en een kwart potje groente. Ik prop het er niet in, ik laat ze het zelf maar aangeven als ze genoeg hebben.
Ik weet ook niet of ik het goed doe op deze manier, maar het is fijn om te lezen dat er meer moeders niet helemaal precies weten hoe en wat. En van elkaar leren we weer een boel!!!

Groetjes, Maria
trotse moeder van Romy en Kay (geboren 9 september 2005)

 
Hoi allemaal, bedankt voor jullie reactie. Fijn om te lezen dat andere kinderen ook redelijk veel voeding binnen krijgen (in mijn ogen dan). Ik ben inmiddels ook gestopt met de forte voeding en overgestapt naar kruidvat huismerk, hij doet het daar nu prima op.
 
Terug
Bovenaan