5 maanden, hoeveel cc per dag?

Hoi Allemaal, even een vraagje, mijn zoontje Thijs is 5 maanden en wil erg graag en vaak de fles. Op een dag krijgt hij 960cc binnen en ik ben net begonnen met een fruithapje erbij (hij smult ervan). Ik ben benieuwd hoeveel cc jullie kinderen binnen krijgen? Oja mijn zoon is absoluut niet dik. Laatste keer CB, 14 feb, 7 1/2 kilo en 66.5 cm. Graag jullie reactie. Groetjes Helen. Oja hij krijgt ook forte flesvoeding.
 
Hallo Helen,

Ik heb een dochter van 5 maanden oud en mijn voedingsschema is:
8.30u     200 cc fles
11.00u een potje fruit
13.00u 200 cc fles
16.45u een warme hap
17.15u 120 cc fles
21.30u 200 cc papfles.

Vanaf de geboorte ben ik met de Friso begonnen en alle soorten want het CB zei elke keer dat ik moest overstappen maar tot  begin januari want toen is ze in het ziekenhuis terecht gekomen en daar hebben ze haar met de voeding helemaal gereset en vanaf half januari ben ik over gestapt naar Nutrilon standaard 1in overleg met de kinderarts want het CB zei alleen maar dat ik een hongerige baby en daarom forte moest gebruiken en uiteindelijk was het allemaal te veel.

En met schema doet ze het prima en wens je heel veel succes met de voedingen 23 februari is ze voor het laatst bij het CB geweest en toen was ze 62 cm en 6,5 kilo.

Groetjes,
Natalie
 
Hoi Natalie, dank je wel voor je reactie. Geef jij al hele potjes eten? Ik ben nu begonnen met zijn eerste hapje fruit (kleinste potje van Olvarit). Of maak jij het zelf? En ben je tegelijk begonnen met groente en fruit of heb je dat opgebouwd? Ben ook benieuwd wanneer jouw dochter geboren is, Thijs is van 15-10. Waarom heeft je dochter in het ZH gelegen? Hoop weer van je te horen, groetjes Helen
 
Hallo Helen,

Mijn dochter Daimy is op 25 oktober geboren. Je vroeg hoe ik ben begonnen ik ben begonnen met een half potje fruit en dat heb ik een weekje gedaan en naar dat weekje heb ik een heel potje gegeven want het is altijd afwachten hoe de darmen het verwerken. En naar dat weekje heb ik een paar dagen een half potje warm hap gegeven en toen dat ook goed ging ben ik daarna een weekje half potje fruit en half potje warme hap gaan doen en dat ging uitstekend en naar een paar daagjes ben ik overgegaan van allebei half potjes naar hele potjes en dat zo goed en de kleine geniet er heel erg van.

En je vroeg ook waarom de kleine in het ziekenhuis had gelegen nou dat komt door het CB ik ben namelijk begonnen met friso normaal en naar een paar weken moest maar naar half normaal en half comfort en daarna zeiden ze doe maar overstappen naar helemaal comfort oke dat deed ik dan maar dat was waardeloos want Daimy bleef maar volle luiers poepen nou en daarna moest ik weer afbouwen naar half comfort met friso forte (hongerige baby's) want volgens het CB was ze dat. Nou naar een weken aangekeken te hebben hadden we maar elke keer een ontroostbaar kind dat alleen maar huilde dus zijn we naar het ziekenhuis geweest een paar keer en daar zeiden ze meteen we gaan haar een paar dagen observeren nou en het lag dus aan de voeding. Ze zijn toen met nutramigen begonnen om uit te sluiten of het geen koemelk allergie was en gelukkig dat was het niet naar dat ze weer thuis was en die voeding op was moesten we terugkomen. En daar bleek uit dat ze geen allergie had dus zeiden ze begin maar met friso gewoon en toen begonnen de problemen weer dus zijn we daarna zelf begonnen met Nutrilon 1 standaard en we hebben een hele andere dochter gekregen want ze slaapt nu zelfs s'ochtends 2 uur en s'middags 2,5 uur en dat is echt heerlijk.

En hoe zit het schema van jou zoon Thijs eruit? En als je vragen hebt dan zie ik wel weer een reactie.

Gr. Natalie
 
Hoi Natalie, dank je wel voor je reactie. Sorry voor mijn late reactie. Ik heb nog wel een vraagje hoor, ging Daimy minder drinken toen je met fruit en warme hap begon? Sinds gister zijn wij toch maar overgegaan op 5 flessen per dag ipv 6. Ik durfde steeds niet omdat Thijs maar een uurtje slaapt na de voeding maar ik wilde het nu wel gaan proberen. Ook zijn we aan het proberen of de laatste voeding iets naar voren geschoven gaat worden. Nu zo rond half 10 ipv half 11.
Ik was benieuwd waarom Daimy in het ZH heeft gelegen omdat Thijs er ook geweest is. Thijs heeft 4 dagen in het ziekenhuis gelegen. Daar hebben ze hem op de gewone voeding gezet, hij zat ook aan de nutramigen. Conclusie was gelukkig geen allergie 'gewoon' een huilbaby. Thuis was ik zelf overgegaan op forte maar sinds gister de voeding van het kruidvathuismerk gaan gebruiken en hij doet het daar prima op. Dus ik hoop dat het zo blijft! Het scheelt 5 euro per pak! veel he? Ons schema is nu weer in de war geschopt, maar ik probeer nu 5 flessen van 180cc en dat om de 3,5 uur. En het fruithapje was vandaag om half 6. Ik wil ook gaan beginnen met zijn eerste groentehap.
Groetjes Helen

oja, Poptie, de site die ik van jou doorkreeg heb ik bekeken.
Krijgen ze dan niet veel te veel melk binnen?
 
Hoi Helen,

Ja Daimy heeft s'ochtens om half negen 200 cc fles en om 11 uur doe ik een heel potje fruit van olvarit de kleinste en dan krijgt ze om 13 uur weer 200 cc en dan om half 5 de kleinste potje groente helemaal en tegenwoordig krijgt ze om 17 uur 120 cc en dan de laatste fles krijgt ze zelfs om 21.00 uur en dat is dan een papfles en dan slaapt ze tot de volgende ochtend half 8.

Maar Helen ik begrijp je heel goed hoor dat je onzeker voelt over het minder geven van een fles want ik heb dat ook gehad maar mensen in mijn omgeving hebben mij erin gesteund en er toe gezet om te doen en ik ben zo blij want wij hebben zelf nu ook rust en de eerste nacht lagen wij ook op 1 oor zeker met de gedachte ze kan elk moment komen maar dat deed ze helemaal niet.

En mijn vraag is gaat het kruidvat merk echt goed want daar ik zit de nu in zo'n fase zal ik het doen of niet misschien kan jij mij overtuigen??? Ben benieuwd.

Gr. Nataile
 
Hoi Natalie, ben wel een beetje jaloers zeg op jouw schema. Ziet er goed uit. Als Daimy om half 8 wakker is, kun je dan de fles nog uitstellen tot halt 9? Als Thijs bij mij wakker is, dan wilt hij ook wel graag meteen de fles hoor. We zijn afgelopen zaterdag tegelijk begonnen met 5 flessen (ipv 6) en met de kruidvatvoeding. De laatste papfles doe ik nog wel met forte. De eerste nacht werd hij wel om 2u wakker, erg balen. Op zo'n moment denk ik dan wel, ik ga meteen weer over op 6 flessen. Maar overdag doet hij het echt prima op de kruidvatvoeding, ik zie geen verschil. Wel hebben wij de extra care genomen, die kost 7,69 volgens mij. De 'normale' is nog 2 euro goedkoper. Misschien dat ik over een paar maanden daar op over stap. Ik ga nog wel even door met deze voeding. Hij is nu trouwens ook snipverkouden. Morgen ga ik weer naar het CB, ben benieuwd wat ze zeggen. Oja, slaapt Daimy op een dag veel? en als ze wakker is, moet je haar dan bezig houden of vermaakt ze zich prima zelf? Bij Thijs is het zo, dat hij na de fles helemaal tevreden is en lekker zelf kan spelen en omrollen. Maar als hij wakker wordt na een slaapje en hij moet nog een uur op de fles wachten dan komt het wel eens voor dat hij echt bezig gehouden wil worden (anders zet hij het op een krijsen). Zometeen als hij wakker wordt ga ik maar boodschappen doen, in de maxi cosi op het kinderwagenstel heeft hij het prima naar zijn zin, kan hij lekker veel zien. Een heel verhaal weer.... tot mails, groetjes Helen
 
Terug
Bovenaan