5 maanden, hoeveel cc per dag?

Hoi Helen,

Nou het is heel verschillend bij Daimy maar als ze om half 8 wakker wordt dan speelt ze eerst nog een tijdje in haar bedje met de knuffel en naar 20 min haal ik haar eruit en dan ga ik haar wassen een aankleden en dan gaat ze tot half 9 zelf nog in de box spelen dat is wel heerlijk. Nou vroeg jij van of ze veel slaapt overdag maar dat hang helemaal van haar af. Meestal na de fles van half 9 gaat ze in haar wipstoeltje met de babygym aan de gang en dan tegen 9 uur begint ze te jengelen en dan doe ik haar naar bed maar dan ligt het er ook maar aan hoelang ze slaapt en de ene keer is het een uurtje en de andere keer 2 uurtjes. En dat is s'middags ook zo maar als ze wakker is dan vermaak ze haar goed in de box. Maar nu ben ik ook wel jaloers op jou hoor want Thijs rolt al om zeg je nou die van mij wil dat helemaal niet maar Daimy zit wel graag. En nog even over de laatste voeding ik doe de laatste voeding met nutrilon 1 met j.h.broodpitmeel en 1 1/2 eetlepel rijsterbloem en daar doet ze goed op en gisteravond heeft ze de fles om 20.50u gehad en nu probeer ik elke dag 5 min eerder te doen zodat ik op 20.00 uur uitkom. Maar doe jij de laatste fles met de extra care of forte van een ander merk want ik zou je dan zeker aanraden om het bij de voeding te houden die de hele dag geeft alleen met rijsterbloem erbij want dat is dan ook rustiger voor Thijs.

Ik hoop gauw weer een mailtje van je te ontvangen.

Gr. Natalie
 
Hoi Natalie, doe je ook johannesbroodpitmeel door de fles omdat Daimy zoveel spuugt? Ik doe het er braaf door, 2 schepjes per fles maar ik vraag me eigenlijk af of het werkt hoor. Hij heeft nu weer even zijn spuugdagen, er komt echt heel veel terug nu. Morgen ga ik naar het CB, ik zal eens vragen wat zij ervan vinden dat ik 's avonds forte geef en overdag extra care. Oja in de laatste fles doe ik 3 scheppen rijstebloem, dan doe ik er geen johannesbroodpitmeel meer door omdat de nutrix de melk al dikker maakt. Hoeveel scheppen nutrix doe jij er door? wat heerlijk dat je al zo vroeg op de avond de laatste fles geeft! Ben je trouwens al overtuigd van de kruidvatvoeding, of ben je nog aan het dubben? groetjes Helen
 
Hoi Helen,

Ja ik gebruik ook 2 schepjes j.h.broodpitmeel in elke fles en ik doe bij de laatste fles 1 1/2 eetlepel nutrix in de melk + j.h.broodpitmeel. Maar ik weet gebruik tegenwoordig Babyflux van VSM tegen een mondje voeding teruggeven en ik ben er zeer tevreden 6over.  Ik moet je ook eerlijk zeggen je moet voorzichtig teruggaan met de voedingstijd  je kan het gewoon elke keer 10 min vervroegen en dan een paar dagen proberen en wij deden dat meestal op vrijdags dan konden we er met z'n tweeen het weekend doorkomen. En nou is mijn vraag hoeveel voeding geef jij bij de laatste fles dan????  Want je moet wel een klein beetje in de gaten houden dat je meestal met 6 maanden al naar 4 voedingen dus je mag wel een klein  beetje afbouwen. En ik zit ook nogsteeds te dubben over het kruidvatvoeding ik denk dat ik dat dan maar met 6 maanden ga doen maar ik moet er ook nog overnadenken. Maar je gaat morgen naar het CB maar houdt wel rekening mee dat  elke kind anders is  en je moet het ook doen naar je eigen doen want jij voelt je kind het best aan en als jij denkt hij heeft het nodig dan moet je het gewoon blijven doen wat je zelf ingeeft want dat doen ik namelijk ook.

Nou ik hoop weer een mailtje van je zien binnenkort.

Gr. Natalie
 
Hoi Helen,

Ja ik gebruik ook 2 schepjes j.h.broodpitmeel in elke fles en ik doe bij de laatste fles 1 1/2 eetlepel nutrix in de melk + j.h.broodpitmeel. Maar ik weet gebruik tegenwoordig Babyflux van VSM tegen een mondje voeding teruggeven en ik ben er zeer tevreden 6over.  Ik moet je ook eerlijk zeggen je moet voorzichtig teruggaan met de voedingstijd  je kan het gewoon elke keer 10 min vervroegen en dan een paar dagen proberen en wij deden dat meestal op vrijdags dan konden we er met z'n tweeen het weekend doorkomen. En nou is mijn vraag hoeveel voeding geef jij bij de laatste fles dan????  Want je moet wel een klein beetje in de gaten houden dat je meestal met 6 maanden al naar 4 voedingen dus je mag wel een klein  beetje afbouwen. En ik zit ook nogsteeds te dubben over het kruidvatvoeding ik denk dat ik dat dan maar met 6 maanden ga doen maar ik moet er ook nog overnadenken. Maar je gaat morgen naar het CB maar houdt wel rekening mee dat  elke kind anders is  en je moet het ook doen naar je eigen doen want jij voelt je kind het best aan en als jij denkt hij heeft het nodig dan moet je het gewoon blijven doen wat je zelf ingeeft want dat doen ik namelijk ook.

Nou ik hoop weer een mailtje van je zien binnenkort.

Gr. Natalie
 
Hoi Helen,

Ja ik gebruik ook 2 schepjes j.h.broodpitmeel in elke fles en ik doe bij de laatste fles 1 1/2 eetlepel nutrix in de melk + j.h.broodpitmeel. Maar ik weet gebruik tegenwoordig Babyflux van VSM tegen een mondje voeding teruggeven en ik ben er zeer tevreden 6over.  Ik moet je ook eerlijk zeggen je moet voorzichtig teruggaan met de voedingstijd  je kan het gewoon elke keer 10 min vervroegen en dan een paar dagen proberen en wij deden dat meestal op vrijdags dan konden we er met z'n tweeen het weekend doorkomen. En nou is mijn vraag hoeveel voeding geef jij bij de laatste fles dan????  Want je moet wel een klein beetje in de gaten houden dat je meestal met 6 maanden al naar 4 voedingen dus je mag wel een klein  beetje afbouwen. En ik zit ook nogsteeds te dubben over het kruidvatvoeding ik denk dat ik dat dan maar met 6 maanden ga doen maar ik moet er ook nog overnadenken. Maar je gaat morgen naar het CB maar houdt wel rekening mee dat  elke kind anders is  en je moet het ook doen naar je eigen doen want jij voelt je kind het best aan en als jij denkt hij heeft het nodig dan moet je het gewoon blijven doen wat je zelf ingeeft want dat doen ik namelijk ook.

Nou ik hoop weer een mailtje van je zien binnenkort.

Gr. Natalie
 
Hoi Natalie, de site doet een beetje vreemd, ik hoop maar dat het gaat lukken met dit berichtje. Op het CB was alles prima, hij was goed gegroeid. 8 ons aangekomen en 1 cm gegroeid. Het was prima dat ik al met het fruithapje was begonnen. Vanaf maandag ga ik starten met het groenten hapje, ik heb al worteltjes in huis (potje). Doe jij het fruit ook uit een potje? ik wil het tzt ook wel zelf gaan maken hoor, ik vind olvarit behoorlijk prijzig. Dat ik kruidvat en nutrilonvoeding door elkaar gebruik maakt niks uit zei de wijkverpleegkundige, het is allemaal hetzelfde. Zij vertelde mij dat ik binnen nu en 5 weken naar 4 voedingen ga. Thijs gaat het zelf aangeven. Als hij de laatste fles niet meer leegdrinkt dat is het tijd om 4 voedingen van 210cc te gaan geven en de laatste voeding al rond 19u. Ben erg benieuwd hoor! Maar goed we zijn net over naar 5 voedingen dus eerst maar eens kijken hoe dat verder gaat lopen. Oja hoe werkt de babyflux? moet dat ook door zijn fles? ik heb er al meer goede dingen over gelezen op internet. Nou, ik hoop dat dit berichtje gaat lukken. Doeiii Helen
 
Hoi Helen,

Inderdaad de site doet heel raar maar ja ik ga hopen dat dit goed gaat. Wat goed om te horen dat het alles goed was bij het CB. Ja ik neem op dit moment  ook de potjes fruit van olvarit en van brebrix die zijn wat goedkoper en daar doe ik twee dagen mee en de groente neem ik wel van olvarit maar ik ben wel van plan als Daimy 6 maanden is om zelf te koken en dat ze vers gekookte spullen krijgt dan neem ik de olvarit potjes als extra in huis voordat het geval dat ik kook wat zij nog niet mag en voor eventueel onderweg. En de babyflux slaat goed bij Daimy aan ik ben er zeer tevreden over!!!

Maar bij het CB zeiden ze dat binnen nu en 5 weken over kan naar 4 voedingen van 210 nou dat is alleen maar mooi toch dan krijgen jullie als ouders ook wat rust en dat is heel belangrijk.

Ik ga donderdag 23[3 even extra wegen bij het CB want ik ben heel nieuwsgierig hoeveel Daimy nu is aangekomen.

Nou ik hoop weer gauw een reactie van jou te mogen zien dus hopelijk tot gauw!!!!

Groetjes,
Natalie en Daimy
 
en hoeveel woog Daimy vandaag? Thijs was gister 8250 gram, jaja een echt beer! qua lengte was hij maar 1cm gegroeid, 67,5cm. Oja je vroeg nog hoeveel ik nu in de avondfles doe, 210cc. Helaas werd hij afgelopen nacht om 4u wakker. Eerst proberen te troosten maar daarna toch maar een fles van 120cc. Wordt Daimy nog weleens 's nachts wakker? NOu, ik kruip nu ook in mijn bed, doeiiii
 
Terug
Bovenaan