5 maanden, slaapritme?

Hoi ouders,

Ik ben erg benieuwd naar het slaapritme van andere kinderen van 5 maanden. Mijn dochter leeft erg onrgelmatig en ik zou graag proberen hier wat structuur in te brengen. Ze is vaak ook 's avonds laat wakker en dat moet toch een keer veranderen! Dus, wanneer worden jullie kinderen 's ochtends wakker, wanneer doen ze tussendoor hun slaapjes, hoe laat gaan ze 's avonds op bed, slapen ze dan redelijk door? Ben heel benieuwd. Ik weet dat geen 2 kinderen hetzelfde zijn, maar zou toch graag een beetje een referentiekader krijgen!

Groeten, Jeanet
 
Hallo!!

Mijn kleintje is 4 en een halve maand.

Hij gaat om 19.45 uur naar bed en dan slaapt hij tot ongeveer 06.00 uur.

Dan krijgt hij om 07.00 uur zijn eerste fles en gaat hij om 08.00 uur weer een uurtje slapen.

Om 11.30 uur gaat hij weer naar zijn bedje en dan slaapt hij 1 a 2 uur.

En om 16.00 uur doet hij nog een dutje in de box of wipstoel en dan word hij om 17.00 weer wakker.

Dit doen we al een hele tijd op deze manier en je merkt dat hij er ook helemaal aan gewend is. Hij is ook erg moe op de tijden dat wij hem naar bed brengen en hij slaapt bijna altijd meteen!

Groetjes,

Sandra
 
hey

Mijn zoontje is nu een  half jaar. Zijn schema is als volgt.

08:30 fles
spelen in de box
10:00 slapen
11:30 wakker
spelen in de box
12:30  groente+fles
13:15 slapen
15:30 wakker
spelen in de box
16:00 fruithap
spelen in de box
17:00 fles
17:30 slapen
19:30 wakker
spelen in de box
20:00 fles
20:30 slapen

Meestal loopt het zo, niet altijd en spelen in de box ook lezen als bij mama of papa zitten net hoe het uitkomt. Merk nu wel dat ie 's ochtends wat langer wakker wil blijven.

Dit zijn wel tijden dat ik de hele dag thuis ben, als ik de deur uitga loopt dat anders.
wijkt niet af van zijn voedingsschema maar wel van het slapen. Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Marion
 
onze zoon damian is bijna zes   maanden



7.30 fles

 slapen tot half tien/tien uur   soms eerder wakker soms langer



spelen in de box

10.30   fruithap

11.30 slapen

12.30 fles

spelen



en rond 14.00 even slapen

16.00 fles

spelen

18.00 groenten

19.00 slapen

en 21.30 maken we hem nog wakkker voor een fles

dit is meestal zijn schema maar het veranderd nog wel   eens damian slaapt soms overdag weiniig en de andere keer meer





 
Hoi Jeanet
Omdat mijn zoontje (6maanden)  overdag erg weinig wilde slapen, maar wel huilerig werd van vermoeidheid zijn we een aantal weken heel concequent geweest in een vast ritme krijgen, met resultaat!
Het heeft echt een paar weken geduurd, maar ons dagschema is nu (sinds ongeveer anderhalve maand) iedere dag (vrijwel) gelijk en mijn zoontje is  heel vrolijk  en niet meer moe.

7u wakker en fles
9u fruit (nog maar een heeeeel klein beetje)  en daarna naar bed (ong. 3 kwartier)
11u fles
11.30 slapen (ongerveer anderhalf uur)
15u fles
16u slapen (ongeveer 3 kwartier)
17u paar hapjes groente
18.30u in bad dan een fles en naar bed

Mijn zoontje leg ik altijd te slapen in zijn bedje, zodat hij dit echt ervaart als zijn slaapplekje.

's nachts komt onze vent wel nog een keer voor een voeding en ook meerdere malen voor zijn speentje. Dus overdag een succes, nu 's nachts nog

groet Megin
 
Jelte is nu 5,5 maand en doet het als volgt:
7.30 uur fles
9.00 uur slapen - half uur/drie kwartier
11.30 uur fles (zo nu en dan badje ervoor)
12.00 uur slapen - half uur/drie kwartier
Soms ga ik rond 12.30 uur wandelen en dan slaapt Jelte wel door
15.30 uur fles
17.00 uur slapen
19.30 uur fles met rijstebloem
en vanaf vanavond laten we de late fles vervallen... Dus misschien doen we de fles van 19.30 uur wel wat later voor de zekerheid.

Jelte slaapt dus overdag erg weinig, maar hij blijft er vrolijk bij en groeit goed, dus genieten we er lekker van!!

Britt & Jelte
 
Hoi,

Tijn is bijna 4 maanden, maar dacht reageer toch even. Tijn heeft namelijk een heel duidelijk ritme, ik ben zelf ook erg van een vast ritme dus misschien komt 't daardoor het ziet er als volgt uit:

  8.00   uur: Tijn wordt wakker en krijgt de eeste fles
  9.30   uur: Gaat Tijn even een 3-kwartier slapen, soms is het iets later.
10.15   uur: Is hij meestal wel weer wakker en doen we kleertjes aan.
10.30   uur: Gaan we vaak even wandelen, valt soms in slaap.  
12.00   uur: Krijg hij de tweede fles
13.00   uur: Gaat Tijn naar bed en slaapt dan tot ca.de volgende voeding
16.00   uur: Krijgt hij de derde fles
18.30   uur: Gaat hij in badje, valt hiervoor of hierna nog even in slaap in de box.
19.30   uur: Krijgt hij de laatste fles
20.00   uur: Naar bed toe tot de volgende ochtend 8.00 uur.

Een strak schema, die hijzelf erg fijn vind, zodra 't anders gaat, gaat ook alles anders.Zo af en toe gooit hij het hele schema om.

Groetjes Kirsten


 
Mijn zoontje Kevin is nu bijna 6maanden en zijn schema is als volgt:

ongeveer half 8 wordt hij wakker, dan speelt hij in z'n bedje.
om 9 uur krijgt hij een bord met pap (opvolgmelk met Molenaar's Kindermeel)
om 11 uur krijgt hij een fles met sap en een koekje,
daarna slaapt hij ff een uurtje
om 12.30 uur krijgt hij een flesje,
daarna gaan we meestal wandelen en blijft hij ook wakker.
om ongeveer 3 uur krijgt hij z'n fruithapje.
om 6 uur half 7 krijgt hij een bord groente (eet met ons mee, eten wordt gepureerd)
om half 9 krijgt hij z'n fles en slaapt hij de hele nacht door.

Kevin is overdag erg wakker en heeft eigenlijk nooit zin om te slapen, dus slaapt hij 's nachts een stuk langer. Dat is ook wel prettig voor zijn vader en moeder.

groetjes Sabine
 
Terug
Bovenaan