5 maanden, slaapritme?

Hallo,
Onze jongste is nu ook 5 maanden en heeft ook niet echt een ritme.
Hij komst nog elke nacht voor 1  tot 3 voedingen en heeft daardoor al niet een vast momnet van wakker worden.
Wat wij wel altijd hetzelfde doen is dat wanneer hij wakker wordt krijgt  hij borstvoeding en gaat dan spelen op schoot of in de box.
Wanneer hij na 1 tot 2 uur moe wordt gaat hij naar bed om te  slapen en dan slaapt hij afhankelijk van hoe laat hij de volgende voeding krijgt (meestal om de 3 uur)door.
Is hij eerder wakker dan krijgt hij eerder weer wat te drinken.
Wij zijn nu wel met bijvoeding begonnen in de hoop dat hij dan beter gaat doorslapen en een ritme gaat ontwikkelen. Bij onze oudste was dat ook het geval. Toen konden wij nog wel de gebroken nachten beter aan omdat ik 's morgens niet vroeg wakker hoefde te worden. Dit omdat  Rick toch weer naar bed ging en mama dan ook weer kon gaan slapen. Maar nu is Rick 2,5 en is om 6:45 wakker en wil niet meer slapen en nu beginnen de  gebroken nachten toch wel een beetje op te breken.
Hoop dat het werkt. Ik zie hier alleen maar  berichten over kinder  van 5  maanden die de fles krijgen zijn er ook nog moeders die hun kinderen zelf voeden op dit forum actief.
Groeten Marieke moeder van Rick 2,5 en Joost 5 mnd  
 
hoi mijn zoontje is 6 1/2 maand
Zijn dag ziet er zo uit.
8.30 fles
10.00/11.00 slapen
12.00 wakker fles+fruithapje
13.00/14.00 slapen
15.00 wakker fles +startkoekje
16.30 groentehapje
18.30 fles+naar bedje

Hij slaapt van +/- 19.00 tot 8.30 eerst kwam hij snachts ook maar door hem een speen te geven slaapt hij gewoon weer door.
Nu slaapt hij prima en komt niet  meer snachts.
groetjes

 
quote: bren82 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-02-2006 21:05:01'));

hoi mijn zoontje is 6 1/2 maand
Zijn dag ziet er zo uit.
8.30 fles
10.00/11.00 slapen
12.00 wakker fles+fruithapje
13.00/14.00 slapen
15.00 wakker fles +startkoekje
16.30 groentehapje
18.30 fles+naar bedje

Hij slaapt van +/- 19.00 tot 8.30 eerst kwam hij snachts ook maar door hem een speen te geven slaapt hij gewoon weer door.
Nu slaapt hij prima en komt niet  meer snachts.
groetjes

p.s ik heb borstvoeding tot 6 maanden gegeven en toen kwam me zoontje maar 1 x per nacht

 
Mijn zoontje is bijna 7 maanden en zijn dagindeling is als volgt.

8.30 uur 1 boterham met beleg en melk dan lekker slapen
12.30 uur groente potje met melk
16.00 uur kopje thee en een fruithapje of liga of rijstewafel
19.00 uur 1 fles pap met bambix of rijstebloem en daarna lekker slapen tot de volgende morgen half 9
 
Mijn zoontje van nu 6 maanden heeft pas sinds een paar weken een beetje een ritme. daarvoor kon ik er geen peil op trekken en "deed ik maar wat". Als hij huilde en er zat zo'n 3 uur tussen de vorige voeiding en dat moment, dan kreeg hij de borst/ fles. En als hij begon te duimen, dan deed ik hem in bed. Maar daar sliep hij soms maar een half uur en soms wel 3 uur achter elkaar.
Kortom: weinig structuur. Nu gaat hij rond 11.00 uur weer naar bed en vaak ergens in de middag nog een uurtje. Maar ook daar wil hij nog wel eens iets anders van makn
groetjs
greet
 
Hoi hoi,

Onze zoon is morgen 6 maanden en zijn schema ziet er als volgt uit:

0700 fles melk
0900-1000 slapen
1000-1100 wandelen/spelen
1100 fles gevolgd door fruithap
1200-1330 slapen
1330-1430 wandelen/spelen
1430 fles
1500-1530 spelen
1530-1630 evt slapen
1630 spelen (soms al een halve fles van de voeding van 1800 uur bij erge trek)
1715 badje klaarmaken en ondertussen in nakie even spartelen (vinden ze heerlijk)
1730 badje
1800 fles gevolgd door groentehap en danoontje start
1845 slapen
2200 kleine voeding (heeft veel problemen gehad met doorslapen ivm angstig zijn, met deze voeding redt hij de nacht helemaal)

succes en heb je vragen dan hoor ik het.

Groetjes Celie
 
Bij ons werkt het ritme van voeden - samen spelen - zelf spelen en weer slapen, een cyclus van  ongeveer 4 uur. Misschien een tip om te lezen: "De babyfluisteraar lost alle problemen op"(van Tracy Hogg). Zij werkt met FIJN:
F: Fles, borst of andere voeding
I: In actie komen
J: Jij gaat slapen
N: Nu is mama aan de beurt
Ook geeft ze inzicht in slaap en voedingsritmes en in hoe je bepaalde problemen op kunt lossen (gaat vaak wel met moeite gepaard, maar is het uiteindelijk waard). Wij hebben er veel baat bij gehad en nog geeft het ons een leidraad om bij onze dochter goed de regelmaat toe te passen, en ze doet het er geweldig op!
Op dit moment is ze bijna 7 maanden en  ziet haar ritme  er ongeveer zo uit.

7.00 uur: Borstvoeding
Daarna aankleden en spelen
Ongeveer  8.45 uur (als ze moe is): Slapen
10.45  uur: Borstvoeding
Samen spelen, spelen in de box
Tussendoor een fruithapje
Ongeveer 13.00 uur: Slapen
15.00 uur: Groentehapje met borstvoeding
Samen spelen, spelen in de box
17.00 uur: Slapen
18.30 uur: Borstvoeding
Kort spelen, wassen
19.30 uur: Slapen
22.00 uur: Borstvoeding
En daarna slaapt  ze weer tot de volgende morgen.
 
Hai hai,

Onze kleine meid is bijna 5,5 mnd oud en slaapt over het algemeen best wel veel.
Ik zal hier ons schemaatje neerzetten,maar is wel erg verschillend hoor dus het zijn een beetje richtlijnen.......
8.00 a 9.30 uur fles 240 water met 8 scheppen friso en 1 a 2 schepjes nutrix en dan weer in bedje en meestal is ze dan even aan het keufelen(rond kijken,kletsen,gillen)en dan valt ze in slaap,maar gebeurd ook weleens dat ze het zat is na een half uur keufelen en niet gaat slapen,dan haal ik der naar beneden,maar meestal gaat ze dan nog even slapen meestal tot ongeveer 12 uur is ook weleens gebeurd dat ze om half 2 wakker werd.
12.00 ongeveer haal ik der uit bedje gaat ze lekker in bad of douchen en aankleden lekker even troetelen en spelen en dan mee naar beneden even in de box,of wippertje of speelkleed.
13.00 a 14.00 uur 2e fles 210 water 7 scheppen friso en weer even naar bedje en slaapt ze toch meestal wel een paar uur.
16.00 uur uit bedje en fruit hapje(als ze wilt,soms 2 hapjes of half potje) en lekker met der spelen en knuffelen.
17.45 begint ze het meestal zat te worden en gaat jammeren,want dan is ze het echt zat wilt ze naar bed,probeer het meestal een beetje te rekken tot 18.15 uur en dan naar bed.
18.30 naar bed en fles 240 water en 8 scheppen friso en 3 scheppen nutrix en slaapt ze door tot de volgende ochtend(jaja,wat een wonderkind he zolang slapen,hihi)
S`avonds geef ik nog weleens een fles als ze niet genoeg heeft gehad overdag,bijv 1 fles maar 140 ml op gedronken.
Maar ik zeg wel dit is ongeveer een richtlijn he,want het is niet elke dag hetzelfde en als Kaylee s`morgens niet meer wilt slapen na der 1e fles dan doe ik der eerder in bad en gaan we dan al boodschappen doen of lekker wandelen ipv s`middags.
Groente probeer ik wel af en toe,maar daar wil ze weinig van weten,ik ben al blj dat ze der fruit nu aardig begint te eten,maar ja geen haast toch het is net waar ze aan toe is en wat ze wilt.
Kaylee is een zoet kindje en lacht,klets en gilt veel,ze heeft nu ook schreeuwen ontdekt.
Ze groeit goed,want ze was 5 weken te vroeg geboren en woog bij der geboorte 2752 gram en 46 cm en ze is inmiddels 65 cm en ja schrik niet hihi 8110 gram,dus we hebben geen klagen,onze mooie meid is gezond en doet het prima.

Liefs Jen en Kaylee(3-10-2005)
 
Terug
Bovenaan