5 mnd oud: 's nachts wakker, toch nog op 5 voedingen

A

Anoniem

Guest
Ik snap er niets meer van.
Mijn kleine jongen is sinds een paar maandjes
's nachts weer veel wakker. Eerst rond 3 uur,
dan rek ik het wat met een speen, dan rond 4 uur weer wakker
en vervolgens wil ie toch echt rond 4.30 uur eten!!!

Toch zit hij op 5 volledige flessen per dag en hij wil (nog)
geen fruithapjes, hier heeft ie echt totaal nog geen behoefte aan.
De flesjes maak ik soms ook wel voller met rijstebloem; ook dit
helpt niets! Steevast dezelfde tijden wakker 's nachts.
Ik weet dus niet of het honger is!! De laatste fles krijgt ie rond
22.00 's avonds en ook al doe ik dat later: hij heeft een wekkertje
in zich en zelfde tijd weer wakker 's nachts. maakt dus niets uit.

Ook is het niet te warm/koud op zijn kamertje. Hij slaapt in een slaapzakje, voelt behaaglijk aan dus kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt.
Maar ja, waaraan dan wel he???

Hoi Happy,

krijgt Roy helemaal geen bv meer? Ik geef Stijn nog wel volledige bv en we zitten nog steeds op zeven voedingen per etmaal. Stijn heeft een paar weken doorgeslapen maar heeft nu weer s'nachts honger. Of aandacht nodig want na drie slokjes valt hij alweer in slaap. Sorry, aan mij heb je niet zoveel.

Groetjes van marloes

Jawel hoor, aan jouw mening hecht ik
altijd veel waarde!
Ik geef nog één borstvoeding per etmaal,
de eerste (dus de vroege ochtend).
Puur omdat ik het nog erg leuk en fijn vind om
te doen, want aan de borst heeft Roy niet meer
genoeg; de rest van die voeding krijgt ie nog een
halve fles daarna.. want aan de borst piept ie dat ie niet
voldoende krijgt! (of niet meer lekker is.. )

Als ik deze (borst)voeding mee tel,  zit ie zelfs 6 voedingen
per etmaal...   maar wil ik niet het aantal flesvoedingen overschrijden, met bv staat er geen max. voor, maar fles natuurlijk wel.     Dus misschien is wat te drinken tussendoor wel iets?
Thee, water?   Want zoals gezegd: fruithapjes wil ie nog niet (wortel ook niet)

lastig he als ze nog geen andere dingen willen eten. Maar als het goed is komt dat vanzelf. Anders kan je als hij straks zes maanden is gaan rapleyen. Dan ziet Roy jullie eten en wil hij misschien wel gezellig mee doen. Mijn tweede wilde alleen eigen gemaakte hapjes en dus niet die smerige potjes. Geef hem eens ongelijk.

Wat leuk dat je zoveel waarde aan mijn mening hecht.  Ik voel me gewaardeerd en ben zojuist een meter gegroeid.

Groetjes van Marloes

haha ja hoor, al op het zwangerforum heb ik
veel aan jouw meningen/tips gehad als ervaren mama!!
Ik probeer ook wel eens iets uit zoals de speen zelf in de mond leren doen maar dit gaat nog totaal niet!!! Ik ben al wel blij dat
hij zelf zijn fles inmiddels kan vasthouden, maar dit fenomeen heb jij natuurlijk niet ivm bv. Of houdt Stijn ook liefdevol jouw borst vast?
Als ''zijn'' eigendom en melkvoorraad ;)

Ja hoor. Hij legt altijd zijn handje heel lief op mijn borst, zo van die is voor mij. En dan tussendoor natuurlijk heel veel lachen naar me. Daar doen we het toch voor!!!

Ik moet nu gaan vliegen, want de oudste moet naar karate. Fijn weekend en tot vlug. Als ik er aan denk zal ik een privemail naar je sturen. Heb je ook MSN? of Skype?

Groetjes van Marloes

Ja hoor. Hij legt altijd zijn handje heel lief op mijn borst, zo van die is voor mij. En dan tussendoor natuurlijk heel veel lachen naar me. Daar doen we het toch voor!!!

Ik moet nu gaan vliegen, want de oudste moet naar karate. Fijn weekend en tot vlug. Als ik er aan denk zal ik een privemail naar je sturen. Heb je ook MSN? of Skype?

Groetjes van Marloes

ja MSN heb ik..   je hebt mn email-adres
dus voeg me maar toe!

Terug
Bovenaan