5 voedingsflessen, welke tijden

Jeetje, 6 flessen? Das echt veel. Zelfs 5 flessen is behoorlijk veel. Je geeft na 2.5 uur alweer een fles? 4 uur moet makkelijk kunnen op die leeftijd!

Met 7 maanden mogen ze zelfs naar 3 flessen: 7.00-13.00-19.00. In jouw geval zou ik eerst even 4 flessen doen omdat de overstap anders zo groot is. Dan is het 7.00-11.00-15.00-19.00. Steeds 4 uur ertussen dus. Een late avondfles is echt onnodig, mocht je kindje uit zichzelf toch wakker worden in de avond of nacht dan geef je 90cc!

Ik schrik er eerlijk gezegd een beetje van hoeveel hij krijgt. Ik heb zelf 2 kinderen en werk al 10 jaar in de kinderopvang. Flessen geef je aan een newborn tot 3 maanden elke 3 uur en daarna elke 4 of 5 uur. Op deze leeftijd zeker niet meer elke 2.5 uur!!
 
Kijk wat voor jullie prettig is. Jij hebt de ene dag ook meer trek dan de andere dag en dat is met je dochter precies zo. Vaak genoeg meegemaakt dat het CB het niet altijd goed heeft. 
 
Wauw ik schrik echt van sommige reacties hier!
Deze moeder stelt zich kwetsbaar op en wil graag advies.Waarom moet het altijd zo ontzettend veroordelend en onaardig... en waarom denken sommige moeders dat altijd alles perfect doen? nee ook niet als je zelf meerdere kinderen hebt of op een kinderdagverblijf werkt doe je alles goed en weet je alles beter.. sterker nog, je zou dan als geen ander moeten weten dat elk kind anders is en andere behoeften heeft!
We willen allemaal het beste voor onze kinderen.. 
 
Terug
Bovenaan