5 weekjes jong maar morgen onder het mes :(

Na een weekend overmatig braken en veel slapen, gister naar de HA geweest en die verwees ons door naar de kinderarts. In het zkh is een echo gemaakt. Daaruit bleek het volgende: aan het uiteinde van zijn maag zit een spier die er voor zorgt dat eten vanuit de maag de twaalfvingerigedarm in kan. Die spier is verdikt waardoor eten in zijn maag blijft en hij dus alles uitspuugt. En die spier gaan ze morgen dus opereren. Om 7 uur is hij de 1e.

Ondertussen ligt hij aan een infuus en een slangetje in zijn maag zorgt ervoor dat al zijn maagzuur eruit word gehaald. Zo zielig om mijn ventje in zkh te zien en heb het er erg moeilijk mee.
Is iets dat erfelijk belast is maar geen van ons 2 heeft het en ook onze ouders hebben het niet gehad??? En komt vaker voor bij jongetjes dan bij meisjes 4:1.

Jeetje meid wat heftig zeg! Wat ontzettend sneu voor dat kleine mannetje en voor jullie.
Wat wel fijn is, is dat ze er iig iets aan kunnen doen.
Zal voor jullie duimen en laat even weten hoe het is gegaan ...
Sterkte!!

Xxx

Ach, meid...wat vervelend voor jullie mannetje en voor jullie! Ik hoop dat het allemaal een beetje mee mag vallen.
Heel begrijpelijk hoor dat je 't er moeilijk mee hebt. Het liefst zou je zelf die behandeling ondergaan.

Heel veel sterkte!

ik snap dat het hartverscheurend is. Maar het komt allemaal goed. Over een paar weken weet hij er al niets meer van. en is het gewoon een blije baby die lekker kan eten zonder te hoeven spugen! lekker knuffelen met je kleine man dan is hij zo weer opgeknapt! toi toi

De operatie zelf is goed gegaan, Maar meneertje heeft het nog flink benauwd. Hij is ook al 1x verneveld met Pulmicord omdat zijn keeltje wat opgezet was door de intubatie. Daardoor ging het drinken van zijn 2e flesje wat moeizaam.
Gelukkig ging zijn 1e flesje wel goed!

Mijn hart brak toen ik hem zag happen naar lucht en raakte ook echt flink in paniek, Gelukkig waren er een vpk en arts dicht in de buurt en werd er dus snel actie ondernomen. Maar idd zou liever zelf onder het mes gaan dan mijn mannetje van 5 weekjes oud/jong!
Hij moet vannacht zowieso nog een nachtje blijven en morgen zullen ze verder bekijken of hij naar huis mag of nog een nachtje moet blijven.
Maar als hij morgen nog zo benauwd is als vandaag laat ik hem liever nog een nachtje daar slapen want zou niet weten wat ik thuis daaraan zou moeten doen.

Fijn om te horen dat de operatie goed gegaan is alleen vervelend dat hij deze bijwerkingen heeft. Ik hoop voor jullie dat vandaag alles goed gaat en dat hij dan naar huis kan. heel veel succes. En ik hoop dat de operatie het gewenste resultaat heeft gehad.

Terug
Bovenaan