5 weekjes zwanger maar voel zo weinig!?

Bij mijn eerste zwangerschap had ik in het begin eigenlijk nergens last van. Alleen een beetje vermoeid (kan altijd wel) en na zo'n 8 weken moest ik een aantal weken 's nachts een BH aan omdat ik anders last van mijn borsten kreeg. Ik had in het begin zelfs zo weinig last dat ik niet eens door had dat ik over tijd was (was op vakantie, dus had afleiding). Pas onderweg naar huis was het 'he, ik heb tampons meegenomen maar niet gebruikt, laten we er een test tegenaan gooien!'

Kan dus altijd, we hebben een kerngezonde, vrolijke, actieve dochter gekregen.

hallo allemaal,

ik ben nu 4 (of 5 weekjes) zwanger.
Heb af en toe pijnlijke borsten, soms wat meer plassen, wat 'krampachtig' gevoel in mijn liezen, wat pijntjes in de buik soms  en verder al een paar dagen hoofdpijn nu. Maar denk dat dat komt omdat ik weinig koffie drink nu.
Verder met tijden erg moe.
Valt me op zich best mee tot nu toe eigenlijk; je leest soms verhalen van mensen.....
Alleen die hoofdpijn maakt dat ik niet lekker in me vel zit soms... functioneer dan niet zo makkelijk.

Ik zal blij zijn als ik de eerste echo heb gehad; dat maakt het allemaal wat concreter; vind het nu nog zo onwerkelijk.

Wanneer kun je de verloskundige bellen voor een afspraak?

Groetjes Theolien

Hoi Theolien,

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Volgens mij heb ik je verhaal een beetje gevolgd op het zwanger worden forum, dat je overtijd was maar nog niet positief testte (toch?). Fijn dat het allemaal goed is uitgepakt voor je.

Ik ben morgen 5 weken zwanger en heb gisteren de verloskundige gebeld. Ik heb in november een miskraam gehad en mocht als ik weer zwanger was meteen bellen. Nu moet ik een afspraak maken voor een echo in de 7e week en daarna moet ik een afspraak met de verloskundige zelf maken.

Ik weet niet wat de normale gang van zaken is, maar volgens mij mag je de verloskundige altijd bellen hoor.

Liefs dreamgirl

Hoi meiden

Hebben jullie ook dat jullie steeds meer gaan voelen??? Sinds ongeveer een week krijg ik steeds meer klachtjes. Mag nog steeds niet echt klagen hoor, ben niet kotsmiddelijk ofzo.
Ben voornamelijk erg moe. Het kost me zoveel moeite om iets te gaan doen, mezelf een schop onder mijn kont geven helpt nu ook niet (normaal wel!). Verder sinds deze week buikpijn, anders dan de afgelopen weken. Maakte me daardoor ook zorgen dat het fout zou gaan, maar tot op heden lijkt het allemaal nog goed. Soms flinke steken in mijn buik (bandenpijn???). Mijn darmen zijn trouwens ook een stuk trager geworden. Normaal nooit problemen met mijn stoelgang, nu na een kwartier persen eens een keuteltje eruit! Misschien komt de buikpijn daar ook wel door?! En verder een beetje misselijk/weeig gevoel. Eet nu ook regelmatig kleine dingetjes. Als ik dat niet doe dan wordt ik misselijk en flauw. Oja, zou bijna het plassen vergeten. En wij hebben geen wc boven, heel irritant 's nachts!!!  Gevoelige tepels trouwens ook, maar daar heb ik niet echt last van. Mijn vriend moet er nu alleen niet aan zitten.

Maar verder wil ik niet klagen hoor ..... Tjeetje, wat een klaagzang is het geworden. Dat terwijl ik nog steeds dolblij ben dat ik zwanger ben. En mijn vriend is ontzettend lief voor ons!!! Maar had er geen rekening mee gehouden dat het zo'n invloed heeft op je lichaam en geest!

Groetjes, Irene

Terug
Bovenaan