5 weken en erg zenuwachtig /onzeker

<p>Lieve allemaal, </p><p>Na 25 maanden proberen zwanger te worden en een miskraam vorig jaar juli, zijn we nu eindelijk zwanger (zonder ziekenhuishulp). Aan de ene kant ben ik helemaal in de wolken, maar aan de andere kant ook nog supergespannen. </p><p>Ik heb vrijwel geen zwangerschapsverschijnselen, alleen mijn borsten doen wat zeer. Ik ben niet misselijk, heb geen buikpijn, heb vrijwel geen afscheiding. Eigenlijk voel ik nog niks. Dit klinkt heerlijk natuurlijk, want je wilt ook niet hele dag moeten spugen, maar het maakt me nu zo onzeker... Ik heb zin om de hele dag op een roze wolk te zitten, dit is zo'n lang gekoesterde wens.</p><p>Is het normaal dat ik nu nog niets voel? Ik hoor graag van jullie.</p><p>Liefs, Suzie</p>

Met 5 weken is dit heel normaal. Je lichaam is nog hormoon aan het opbouwen en dat zorgt ervoor dat je in het begin nog weinig klachten kunt hebben. Het kan ook zo blijven, dan mag je in je handen knijpen ;) Ik ben in beide zwangerschappen extreem ziek geweest, inclusief ziekenhuisopname wegens uitdroging. Bij mij begon het spugen elke keer in week 6. Sowieso wisselen je symptomen van dag tot dag, omdat je hormoonniveau nog zo aan het aanpassen is in het begin. Dus het kan zijn dat de ene dag vanalles voelt en de dag erna vrijwel nergens last van hebt. Ook dat is normaal, dus mocht dat uiteindelijk gebeuren dan hoef je je daar ook niet per se zorgen om te maken! Vanaf trimester twee (week 13) wordt het allemaal stabieler, en dan ben je lekker die eerste 12 weken door. Ik zou zeggen: ga er lekker van genieten en probeer op je lichaam te vertrouwen dat het dit keer wel goed blijft!

Ik was ook erg bang en onzeker door een eerdere mk. Het is iets waar je doorheen moet helaas maar het komt goed ❤ vooral als je de kleine straks voelt schoppen. Probeer toch een klein beetje te vertrouwen op je lichaam en bespreek het met mensen om je heen. Geen symptomen zegt niks over je zwangerschap. Dat is in principe vooral "geluk" en kan nog komen ook. Ik had ook pas later symptomen dan 5 weken 

Dankjewel voor jullie reactie dames. Ik hoop het zo enorm! Na zo lang wachten, zonder dat ze in het ziekenhuis iets wilden doen, is het nu mega welkom en zijn we er echt klaar voor!

Dat is inderdaad heel normaal! Ik begon pas kwaaltjes te krijgen vanaf week 8/9 en merkte helemaal niets in het begin :)
Gefeliciteerd met je zwangerschap en succes!

Je bent ook nog maar 5 weken zwanger, is erg pril om al iets te voelen hé. Was bij mij ook enkel te merken aan gevoelige borsten. Hierdoor (ontbreken van andere symptomen) was het erg moeilijk om niet te roken eigenlijk... heb het wel volgehouden, maar pas bij de echo aan 5w5d (ongeveer) met bijhorende hartslag was het voor mij officieel, ook al voelde ik het niet. Geloof me, rond de periode dat ik 10 weken was heb ik 2 weken lang spijt gehad van mijn "geklaag" dat ik geen symptomen had :D

Het is inderdaad heel pril, je hoort alleen zo vaak vrouwen zeggen dat ze vanalles voelden, zelfs al voordat ze een test deden. Ik ga de komende weken maar even afwachten. Nog twee weken tot de eerste echo.. 

Het is inderdaad heel pril, je hoort alleen zo vaak vrouwen zeggen dat ze vanalles voelden, zelfs al voordat ze een test deden. Ik ga de komende weken maar even afwachten. Nog twee weken tot de eerste echo.. 

Terug
Bovenaan