5 weken en temperatuur gezakt.

Hoi meiden,

Miscchien een beetje stom maar ik hou nog steeds mn temp bij. Altijd 37 of hoger nu 36,5. Moet ik me zorgen maken? Ik had vannacht ook al krampjes, maar zie het verschil niet of het nou soms kramp is omdat alles groeit of dat ik moet poepen. Laat ook steeds winden. Mensen je word er onzeker van, en dat was ik al. Of zal die kramp wat anders zijn. Ik verwacht als er een miskraam komt je veel ergere kramp moet hebben. Of valt dat mee als je 5 weken bent? Ben al halve nacht wakker alleen piekeren bah. En toen ik die temperatuur zag dacht ik ja nee he. Voelde min of meer als een bevestiging.... wil gewoon genieten.

Groetjes Mamaa29
 
Beste mamaa29, ik heb het zelfde gehad. Na zes miskramen was ik alles panisch in de gaten aan het houden. Mijn temperatuur is wel een week lager geweesst, zo rond week 7. Daarna schoot hij weer omhoog. Ik ben nu 19 weken zwanger. Ik heb niet meer getemperatuurd. Je word er zo onzeker van.

Je kunt er helaas niks aan doen als het misgaat. Bij mij ging het nu goed. Heb vertrouwen. Kramp zegt ook niet altijd alles. Nu ook heel veel last van gehad, dacht echt steeds dat het fout ging, maar ukkie zit er toch echt.
 
ja nu is juist alles weg van de symtonen. Pijn in borsten weg bandenpijn weg wat er nu nieuw is dat ik ong 5 cm naast mijn navel pijn heb. Aan de rechterkant. Zucht word er niet goed van. En me baarmoeder kan ik niet meer voelen die zit zoooo hoog kan er niet meer bij.
 
Ik heb nooit getemperatuurt dus ik zou niet weten hoe hoog die bij mij was. Als je je zoveel zorgen maakt zou ik gewoon even de verloskundige bellen, misschien kan die je een beetje geruststellen. Je krijgt dan misschien ook wel een vroege echo. Ik was in het begin ook heel onzeker omdat ik een miskraam had gehad en toen heb ik ook een vroege echo laten doen. Kramp kan trouwens heel goed van je darmen komen die nu een beetje plaats moeten maken voor de baarmoeder.
 
Beste mamaa29,

Je baarmoeder kun je met 5 weken niet voelen die zit ter hoogte van je schaambotje naarmate de zwangerschap verder is groeit hij omhoog.

De krampen die je voelt bij een miskraam zijn normaal heel heftig erger wanneer je ongesteld moet worden.heb je ook bloedverlies gehad??

Ik ben nu 32+4 en heb deze zwangerschap wel bloedverlies en krampen gehad maar het was toch allemaal goed met het vruchtje( bleek een tweeling te zijn).
Als je je echt zo druk maakt bel dan even naar de vk of het ziekenhuis...

Hoop voor je dat alles goed is...
Succes
 
Hoi Rian-Sanne,

Ik maak me zelf denk ik gewoon gek hoor.
Nu mn borsten in de bh zitten doen ze weer zeer.
Heb geen bloedverlies en de krampen waren hoogswaarschijnlijk omdat ik een grote boodschap moest doen. Had al de laatste week het idee dat er wat bleef hangen maar nu voel ik me mega leeg ben zelfs niet meer opgeblazen. Ene kant voelt dat ook weer vreemd. Want lijkt net of je dan wat kwijt bent. Ben ik ook maar op de andere manier. Nu is zo stil zit voel ik soms klein steekje op de plek waar ik bandenpijn had. Volgends mij is het komen en gaan met de klachtjes of zie ik dat verkeerd? Ze kunnen nu toch niks met 5 weken. Ga van de week wel vragen ok ik eerder de echo mag. Ik heb namelijk ook de ziekte van crohn en is moeilijk te onderscheiden waar de krampjes vandaan komen. Dus vandaar.

Groetjes mamaa29
 
Relax.... zolang je niet bloed is er nog niks mis. Ik zou stoppen met temperaturen. Want die is alleen betrouwbaar als je elke dag rond dezelfde tijd in de ochtend voordat je opstaat (zelfs voor je eerste plas) meet.... en dan nog.. als je een klein virusje hebt zal ie alweer stijgen en als je te koud in bed gelegen hebt zal ie dalen. daar moet je dus echt geen verwachting van hebben. Het is de meest on betrouwbare methode om je ei te vinden en dus al helemaal onbetrouwbaar om te weten of je zwangerschap goed verloopt.

Klachten komen en gaan. De ene dag zijn ze er wel de andere dag heb je niks. Soms een hele week niks en dan ineens weer dagen klachten. Ook zonder klachten kun je gezond zwanger zijn. Dus probeer dat ook te relativeren. Ik herken je gevoel wel want ik was ook altijd erg gefocust op mijn lichaam. Maar de vk zei dat het allemaal niks zegt. er zijn vrouwen die kostmisselijk zijn en toch een miskraam krijgen. En er zijn vrouwen die niets ervaren maar toch een gezond kindje op de wereld zetten.
Het juiste teken is: GEEN BLOEDVERLIES! En dat is er bij jou dus zet daar je vertrouwen op.

En ja... die eerste weken zijn onzeker. Maar de kans is groter dat het goed gaat, hou je daaraan vast. De eerste tijd voel je weinig en zie je niks. Dat kan het gevoel geven dat je helemaal niet zwanger bent, vooral als de klachten minimaal zijn.

Ik zou NIET voor een vroege echo gaan. Zeker niet voor 9 weken. Als je met 6 weken gaat en je iets korter bent zie je geen hartje en ga je dus helemaal bang het eerste trimester door. Daarnaast kan het na een goede echo ook zeker nog fout gaan. Pas na een week of 9 wordt de kans op een miskraam aanzienlijk kleiner. En je moet dan altijd een mooi vruchtje kunnen zien als alles goed is. Die echo biedt veel meer zekerheid.
En ja... als het fout zit doe je er niks aan. Je kunt je wanhopig vast willen houden aan vanalles maar daar verandert je toestand niet van. Maar bekijk het van de positieve kant: de kans dat alles goed gaat is vele malen groter en de kans is dus erg groot dat jij over een maand of 8 een gezond kindje in je armen hebt. Kijk daar naar en niet naar wat misschien zou kunnen gebeuren!

Succes meid... en huil het er af en toe eens uit of schrijf je zorgen eens op en laat het dan los.
 
Ps. darmklachten horen zeker bij zwangerschapsklachten: opgeblazen gevoel en winderigheid, maar ook obstipatie en soms zelfs diarree.. maar wees niet bang... ook al moet je keihard persen om je ontlasting kwijt te raken, je kindje poep je er niet uit hoor. Dat zit veilig opgeborgen en heeft geen last van het persen. Maak je dus geen zorgen.
 
Terug
Bovenaan