5 weken oud en hoeveel voeding nu? graag tips!

hallo allemaal,

Heb even een vraagje...ons zoontje is nu 5 weken oud en drinkt 5 voedingen overdag.

Over het algemeen zo:
7.30  120cc (en 4 schepjes voeding)
11.30 120cc (en 4 schepjes voeding)
15.30 120cc (en 4 schepjes voeding)
19.30 120cc (en 4 schepjes voeding)
23.30 150cc (en  5 schepjes voeding)
en dan 's nachts een keer tussen 4 en 5 nog een flesje van 60cc (en dan 2 schepjes)

De nacht wilde hij voorheen niet meer hebben, dus zijn we daarbij gebleven. Nu zou hij wel mee willen misschien, maar meer is niet nodig. We willen juist straks van die nachtvoeding af

Als het aan hem ligt dan zou hij meer willen hebben. Want vaak komt hij eerder als de 4 uur en als we dan ook rekken is het flesje in 1 teug leeg.
Maar meneer is pas 5 weken. Wil hem eigenlijk ook niet al een hele dag op 150cc zetten. Want wat moet hij dan als hij een maand of 3 is? Hij wil met de week meer...hihihi. Logisch natuurlijk, maar meneer is pas 5 weekjes.
Wat zouden jullie doen?
Wij zitten eraan te denken om bij elke fles in 1e instantie 1 schepje Forte erbij te gaan doen. Om te kijken of dat helpt om de 4 uur wel te halen.

Om de 3 uur is trouwens geen optie, want dan komt meneer gewoon weer 2 keer 's nachts. En daar zitten wij niet op te wachten natuurlijk!

Wat zouden jullie doen?
 
Hoi,

Moeilijk he.
Wij zitten met hetzelfde probleem.
Ons ventje is 6 weken oud en hij krijgt nu 150 cc
Er blijft elke keer maar 3 uur soms 4 uur tussen zitten.
maar snacht slaapt hij 5 a 6 uur.

Ik weet het ook niet maar ook wij willen graag van de nachtvoeding af

gr,
Lin
 
Heey,

Mijn dochtertje esmee is nu 4 weken oud en krijg het volgende:
6.30     - 120 cc
10.00 - 120 cc
13.30 - 120 cc
17.00 - 120 cc
20.30 - 120 cc
nv           - 120 cc

Esmee red het nog niet om 4 uur de tussen te hebben, daarom geef ik
haar nu om de 3,5 uur..
Om de 3 uur is geen optie omdat ze dan op 7 flessen uitkomt en dan
krijgt ze veel te veel.
Ze weegt 4040 gram..
Misschien voor jullie ook een idee om er 3,5 uur tussen te hebben.
Het blijft puzzelen, maar ik probeer er een beetje een schema in te hebben maar
ik kijk ook wanneer esmee trek heeft en dan krijgt ze gewoon eten..

groetjes simone
 
hoi Lin,

Jouw zoontje is nu 6 weken oud en krijgt nu 150cc. Maak je de flessen aan met 150cc en heb je daarna 165cc voeding. Of geef je echt 150cc? Maak je dan de flessen voor langere tijd klaar? Want anders krijg je dat erg moeilijk voor mekaar lijkt mij.
En hoeveel voedingen geef je nu dan?
Ben even erg benieuwd want jij loopt net een stukje voor op ons:)

groetjes van Jet
 
Mmm...zou niet meteen weten waarom ik er  3 1/2 uur tussen moet laten. Want dat zou een optie zijn, dan hoef ik niet mee voeding in de fles te doen. Maar dan komt er een voeding per dag bij! Want dan krijg je dit:
07.00
10.30
14.00
17.30
21.00
00.30
Dan zitten we 's nachts nog laat te voeden. Dat zie ik niet zitten. Want onze jongen slaapt niet van 21.00 tot de volgende ochtend met maar 1 nachtvoeding daartussen! Helaas...hihihi...zou wel lekker zijn geweest
En dan komt hij alsnog rond een uur of half 6. En hij moet voor 8 uur weer gegeten hebben. Erg he...hij MOET. Maar ja, meneer is hier nummer 3 op de rij en de andere 2 gaan naar school. Ik wil niet het risico lopen dat ik dus bij school ben en dat het krijsen dan begint omdat hij honger heeft!
Nee...blijf bij de 4 uur, maar moet echt gaan schipperen met de hoeveelheid en/of het soort voeding.
 
Heb nu gisteravond in de fles van 23.30 150cc water gedaan (zoals normaal) en dan 3 schepjes eigen voeding en 2 schepjes Forte.
Vanmorgen bij de ochtendfles weer normaal 120cc water gedaan en dan 3 schepjes eigen voeding en 1 schepje Forte.
De voeding daarna heeft hij alleen eigen voeding gekregen, want die heeft papa gegeven/gemaakt. En die was het vergeten. Maakt ook niet uit.
Vanmiddag om 3 uur heeft hij 120cc water met 3 om 1 gehad.
En vanavond om 7 uur heeft hij 120cc met 2 om 2 gehad.

Kijken of het gaat werken!

Hij heeft wel wat krampjes. Kan van de voeding komen, maar ook omdat meneer momenteel zijn flesjes telkens in 1x leeg drinkt als het aan hem ligt zonder tussendoor te boeren!

Ik zoek ondertussen verder naar oplossingen. En andere suggestie's zijn nog altijd welkom! Niet alleen voor mij, maar ook voor Lin en Simone
 
Mijn zoontje is ook een hongerige baby.
Hij was in de kraamweek ontzettend hongerig.
Hij bleef maar huilen na de fles en de kraamverzorgster en verloskundige wisten het ook niet meer.
Ze gaven me op het laatst maar 1 advies: geef wat hij wil.
En zo kwam het dat hij in de kraamweek 120 cc achter elkaar leegdronk!
1 Keer goed vol voeden en dan hopen dat hij het ultieme verzadigde gevoel krijgt.
Daarna kijken waar hij genoeg aan heeft.
Zelfs het cb advieseerde max 5x 220 cc per fles + starten met groente met aardappel/rijst met 3 maanden!!!

Dus blijkbaar ontploffen baby's niet... hahahaha!
En hij is met 4,5 maand 6970 gram.

Groetjes,
Dyonne
 
Hi Jet,

ondertussen maak ik nu 150 cc water meer de voeding is dan 165 cc maar die drinkt hij niet altijd leeg. ik ga nu proberen de tijd iets te rekken zodat er 3.5 uur tussen de voedingen komt. Ik gellof dat ij gewoon een hongerige baby is en misschien moet ik ook eens overstappen naar de voeding voor hongerige baby's. Ik moet ook binnenkort naar het cb en dan zal ik het daar ens navragen.

bijv. gisteravond heeft hij de fles om 0830 gekregen en kwam toen pas weer om 0400 uur vannacht dus dat is erg netjes

Mijn kleintje had ook veel last van buikkramp maar geven hem nu druppeltjes van vsm speciaal voor baby's tegen buikkramp en bij ons werkt het goed. Mijn huisdokter zei ook dan je venkelthee kan geven dat moet ook goed werken.

Kammer dat er geen gebruiksaanwijzing bij zo kleintje zit dan zou het misschien een stukje makkelijker zijn hihihi.

gr,
Lin
 
Terug
Bovenaan