5 weken oud en hoeveel voeding nu? graag tips!

hallo,
ons zoontje is ook 5 weken en hij krijgt nu om 23.00 en om 7.00 150cc+5 schepjes voeding en om 11.00,15.00 en 19.00 120cc+4 schepjes voeding.
het advies van de verloskundige en van het consultatiebureau was om hem lekker door te laten slapen als hij niet zelf om zijn voeding komt,vandaar dat hij nu voor het slapen en in de ochtend een grote hoeveelheid krijgt en dit werkt prima.
groetjes claudia...
 
fijn om te lezen claudia, ik ben ook aan het zoeken naar de hoeveelheid zie mijn bericht van vandaag...ik geef nu 150 aangezien ze echt tekort had aan 120  en ze slaapt gewoon door snachts terwijl ze nog maar 4 weken en 2 dagen is..
 
Onze kleine man krijgt nu 120 cc en 4  schepjes.  Ik denk dat het voor ons tijd is om de voeding op te hogen omdat hij nu vaak er maar 3 uren tussen laat. Soms zelfs minder.. snachts zelfs 2 flessen en dan vroeg in de ochtend al weer. Wat raden jullie mij aan ? 
 
Wat is dat lastig met die flessen he. Die van mij is bijna 5 weken en krijgt:
6:00 120+4
09:30 120+4
13:00 120+4
16:30 120+4
20:00 120+4
00:00 120+4
Meestal wordt hij rond 3 uur ‘s nachts ook nog wakker en geef ik hem 60+2. 
Hij drinkt overdag niet altijd alle flessen leeg. Maar wat zou ik blij dan als die nachtvoeding stopt. Maar hij redt het nog niet om door te slapen helaas
 
Ik was vrijdag bij het consultatiebureau, maar daar word je ook niet heel veel wijzer. Ik had om advies gevraagd, maar zij ging alleen uitrekenen op basis van zijn gewicht of hij genoeg kreeg. 150x zijn gewicht is wat hij minimaal moet hebben over de hele dag. Maar meer vertelde ze ook niet. 
 
Hier hetzelfde verhaal, cb zegt je doet het goed want iedereen is anders en hij groeit goed. Verder geen advies.
Zoontje bijna 6 weken en weegt 5 kilo.
We zijn in overschakeling gegaan vorige week van 7x120 naar 5x135 en om 23:00 uur 1x150. Ook geen idee wat de volgende stap is deze 6 flessen allemaal op te hogen of liever richting de 5 flessen toe opgehoogd. Bij 5 flessen neem ik aan dat hij de nachtfles (03.30/04.00 uur) gaat verschuiven naar de vroege ochtend maar daar is hij is toch eigenlijk te jong voor...
 
Hallo
Even een vraagje mijn dochter van 5 weken krijgt volgens het CB teveel voeding, op het moment drinkt ze 6 a 7 flessen van 100/110 en de avond fles 120, ze weegt 3445. Nu moet ik eigenlijk flessen gaan verlagen na 5x90 en 1 van 120, maar als ik dit ga doen blijft ze honger houden. Iemand enig idee wat ik het beste kan doen. We zijn afgelopen woensdag wel overgestapt op voeding voor buikkrampen omdat ze daar ontzettend veel last van heeft.
Groeten Manuela 
 
Hallo
Even een vraagje mijn dochter van 5 weken krijgt volgens het CB teveel voeding, op het moment drinkt ze 6 a 7 flessen van 100/110 en de avond fles 120, ze weegt 3445. Nu moet ik eigenlijk flessen gaan verlagen na 5x90 en 1 van 120, maar als ik dit ga doen blijft ze honger houden. Iemand enig idee wat ik het beste kan doen. We zijn afgelopen woensdag wel overgestapt op voeding voor buikkrampen omdat ze daar ontzettend veel last van heeft.
Groeten Manuela 
 
Terug
Bovenaan