5 weken zwanger, bruin bloedverlies?

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag precies 5 weken en 1 dag in verwachting van mijn eerste kindje. Gisteravond had ik opeens wat bloedverlies. Na ontlasting wat rode veegjes en daarna nog wat bruin bloedverlies in een inlegkruisje. Ook vanochtend komt er nog wat bruine afscheiding. Kan dit kwaad?
Ik heb wel gelezen dat het kan komen van een gevoelige baarmoedermond, zeker als het gaat om bruinig bloed na ontlasting...
Nu weet ik toevallig dat mijn baarmoedermond gevoelig is. Zo'n twee maanden geleden (dus vlak voor de zwangerschap) heb ik een uitstrijkje laten maken. Het was de tweede in een half jaar (medische indicatie) en na dat tweede uitstrijkje heb ik ook wat bloed verloren...

Wat denken jullie; moet ik me zorgen maken?

groetjes, Gwyn
 
Hallo gwen,
Deze vraag is al heel vaak gesteld op dit forum.Als je verder bladert op het forum zal je ze dan ook tegenkomen.Ik heb zelf de eerste weken ook bloed verlies gehad (zelfs helderrood)inmiddels 33wk zwanger dus het hoeft niks te beteken.Zolang het niet doorzet als menstuatie en het bij aantal verfjes blijft zonder stolsels en krampen hoeft het niet direct foute boek te zijn. Je kan er ook niks aan veranderen.Mocht het wel doorzetten dan is dat vreselijk natuurlijk,maar je kan er niks aan doen om het stop te zetten.
Mocht je nog vragen hebben dan moet je verloskundige bellen.
 
Hallo wonder2011,
Bedankt voor je reactie. Ik heb de vraag inderdaad ook in oudere posts teruggevonden en ik begrijp dat het helemaal niets hoeft te zijn. Ik denk nu dat het mijn baarmoedermond gewoon is. Vervelend, maar niet erg, denk ik... Toch blijft het even heel spannend (elke keer als ik naar de wc ga). Haha. Ik zie het even aan en als het blijft zal ik de verloskundige bellen.
 
Hallo;

Ik had het zelfde met 7 a 8 weken bij mijn eerste zwangerschap, een week lang! We dachten aan een miskraam. Dus naar de gyn geweest en echo laten maken, alles was goed! En hij dacht inderdaad aan een inestelingsbloeding!
 
Terug
Bovenaan