5 weken zwanger en enorme angst voor een miskraam

Bedankt allemaal, voor deze uitgebreide, eerlijke en ook best geruststellende woorden! Het ligt nu inderdaad niet meer helemaal in mijn handen, behalve goed voor mezelf zorgen. En dat ga ik proberen vol te houden de komende weken. Fingers crossed. Ik zal zéker nog even reageren als ik meer weet! 
X

Hai. 

Ik weet precies hoe je je voelt, probeer het los te laten en te genieten van het feit dat je zwanger bent. Nou zeg Ik dat nu heel .makkelijk maar ik ben zelf net zo'n stresskip maar toch al 24 weken zwanger. 

Het is zo zonde om nu in deze fijne periode te stressen om iets wat niet eens zo is. En je hebt nooit eerder een miskraam gehad toch? Het gaat heel vaak gewoon wel goed.
IK had november een miskraam met 5,5 week. Helaas het mocht niet zo zijn. Achteraf ben ik dankbaar en blij dat mijn lichaam zo goed gereageerd heeft en dus heeft gemerkt dat er in de aanleg iets niet goed is gegaan met het kindje. We willen namelijk wel een gezond kindje :)
De maand erop was ik weer zwanger. Nu inmiddels bijna 21 weken. Ik was ondans de miskraam heel relaxed... want je hebt er geen invoed op. En de testen knalden meteen op NOD en dat bleef zo. Het heeft geen zin met ovulatietesten te testen. Die snap ik niet zo goed...  Dus mijn advies: relax. Stress is sowieso niet goed voor een zwangerschap!

Hoi! 
Gefeliciteerd!
Ik snap je angst en stress, ik ben momenteel 6 weken zwanger en heb ook de angst dat het misgaat. 
Vorig jaar met 5,5 week en met 12 weken een miskraam gehad en dat maakt het alleen maar stressvoller. Ik heb ervoor gekozen om nu pas met 8,5 week een echo te doen ondanks dat het eerder mag. De kans dat het fout gaat is er sowieso met of zonder vroege echo en ik vind de echo’s juist beangstigend haha. Probeer zoveel mogelijk te genieten van al het moois dat je lichaam aan het doen is en zoek afleiding zodat de dagen lekker snel gaan! 
Liefs

Herkenbaar hoor! bij mij was zelfs bij 6 weken nog steeds niks te zien behalve 2 lege zakjes. Een week later in 1 zakje zelfs een kloppend hartje te zien! Zo snel kan het dus gaan ! (de andere is overigens leeg gebleven)

Hay, hier ook 5 weken zwanger. Heb 2 mk's gehad en een vroeggeboorte. Nu dus zwanger van de 2e. Ik moet eerlijk zeggen dat ik totaal niet bang ben voor een mk nu. 

Maar inderdaad geen stress zolang je niet hevig gaat bloeden is er ook niks aan de hand. Rustig aan. 

De olulatietest heeft inderdaad geen zin haha. Die geeft alleen aan wanneer je vruchtbaar ben niet of je zwanger ben of niet.

Morgen heb ik mijn eerste echo al gepland staan vanwege mijn situatie. En ze kunnen wel degelijk zien zi vrieg hoever je precies bent en of alles goed zit hoor.

Gefeliciteerd! En herkenbaar. Die eerste weken, tot de eerste echo, vond ik het heel lastig en vond ik de tijd zo langzaam gaan! Wat meerdere mensen hier al zeggen: het hielp mij ook om te bedenken dat mócht het misgaan dit waarschijnlijk beter was. Je hebt er zelf vanaf dat moment toch geen invloed meer op, behalve je vitamines nemen en gezond leven (hoewel ik niet eens echt weet hoeveel invloed dat heeft, maar baat het niet dan schaadt het niet he ;)). 
En daarnaast: probeer te bedenken dat nog altijd nu, na de 5 weken (dus de vroege miskraam periode is al voorbij), de kans dat het goed gaat al een stuk groter is dan dat het misgaat. Elke week wordt die kans weer wat kleiner en van week tot week kijken hielp mij ook heel erg.
Succes!!

Terug
Bovenaan