5 weken zwanger en roken

Hoi allemaal,

Ik ben er net achtergekomen dat ik 4/5 weken zwanger ben. Nu ben ik een ontzettende kettingroker (1,5 pakje per dag) en ik vind het ontzettend moeilijk om te stoppen!!! Ik rook er nu 5/6 sigaretten per dag. Ik weet hoe stom en slecht het is voor ons maar ik ben ook ontzettend trots dat ik nu zo 'weinig' rook. Zijn er meer meiden die dit hebben? Graag heb ik wat steun.

liefs,

Eva
 
Hallo,

gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hier het zelfde, kettingroker!

Onvereachts zwanger geraakt, en niet kunnen stoppen.. weet hoe slecht het is.. veel schuldgevoelens.

Inmiddels 28 weken zwanger, en kindje groeit goed.
 
Halloo ik ben nu 15 weken en vandaag 1 peukie gerookt en morgen wilde ik eigelijk helemaal stoppen, maar het klopt inderdaad dat je kindje gewoon gezond ter wereld kan komen terwijl je de hele zwangerschap heb gerookt dus het maakt allemaal niet zoveel uit geloof ik



xxxxxxx
 
Het maakt allemaal niet zoveel uit?! Miskramen, vroeggeboorte, laag geboortegewicht, hersenbeschadiging bij de baby enz. Ik wil echt niet belerend overkomen hoor maar er is absoluut bewezen dat het schadelijk is voor je baby. Ik zou hulp zoeken met stoppen via je verloskundige of huisarts Ivy. Makkelijk is het zeker niet dat begrijp ik heel goed maar alles voor een gezond kindje toch? Succes!
 
<p style="text-align: center;">Hoi allemaal!</p>
<p style="text-align: center;">Mijn tip is: niquitin pleisters!!! Hiermee afbouwen. Ik ben vorig jaar na 8 jaar kettingroken in 5 weken gestopt! En nu nog steeds een verademing dat ik het niet meer HOEF. Zeker het proberen waard!!</p>
 
Het zit allemaal tussen je oren verstand op nul zetten stoppen en niet meer aan denken! Werkt goed tot nu toe

xxxx
 
Hoi Ivy, ik ken helaas jouw probleem ook! Ook een ontzettende roker en nu ik 4 weken zwanger ben wil ik ook dolgraag stoppen. Maar jeeeeetje wat moeilijk. Ik dacht dat doe ik gewoon als ik zwanger ben, je doet het voor je kindje... klaar. 
Helaas vind ik het niet zo simpel als dat ik had gehoopt. Ik ben nu, sinds ik het vanaf maandag weet, gestopt maar vloog tegen de muren omhoog. Ik rook geen sigaretten meer maar steek 1 keer in de avond een sigaret aan voor mijn vriend. Blijft slecht en blijf er van balen. Maandag ga ik de dokter bellen om te kijken of hij een goede manier heeft. Nicotine pleisters mogen ook niet helaas.
Succes en geniet van je zwangerschap!
 
Terug
Bovenaan