5 weken zwanger en roken

Het is moeilijk maar waar een wil is een weg. Toen ik hoorde dat ik zwanger was ben ik gelijk gestopt en ik rookte echt lang sinds mn 15 ben nu 31 jaar. Heb het in het begin heel erg moeilijk gehad, hoe gek het ook klinkt ik was gewoon verdrietig dat ik niet kon roken. En met een rokende partner was het nog moeilijker. Ben inmiddels 6 maanden terug bevallen en nog steeds geen sigaret aangeraakt. Het blijft moeilijk vooral als ik anderen zie roken. Maar ben niet van plan om te gaan roken.  
Ik hoop dat het jou ook lukt!
 
Ik rookte ook toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, ik ben meteen gestopt. Paar keer een moment gehad van ik heb er nu wel zin in maar dit gevoel kon ik heel makkelijk aan de kant schuiven. Ik ben nu 8 maanden gestopt en echt met 2 vingers in mn neus.
Ik heb gelezen dat roken hetzelfde effect heeft op je kindje in je buik als wanneer je je geboren kind in het water kopje onder duwt en een tijdje onder water houd.. Nou dat zou ik dus nooit doen met mijn kind dus waarom wel met mn ongeboren baby.
Plus dat er heel veel risico's aan zitten voor de baby, er zijn er al een aantal genoemd maar ook op latere leeftijd kunnen ze er nog last van krijgen (gedragsproblemen, concentratie problemen en leerachterstanden).
Ik wilde gewoon niet dat ik achteraf zou denken; shit dit komt toch niet doordat ik gerookt heb he!? 
 
Misschien een tip; je hebt ook van die dampers. Ik merkte namelijk dat ik niet de nicotine miste maar de gewoonte..
Misschien moet je die eens proberen. Dat zijn dampers waar je vloeistof ik moet doen maar dat kan dus ook zonder nicotine. Er zit nog wel wat troep in maar stukken minder dan in een sigaret.
Je kan ze bestellen op www.mr-joy.nl
 
De dag dat ik wist dat ik zwanger was, ben ik meteen gestopt met roken. Ik wilde absoluut geen risico nemen, zowel niet voor mijn kindje als voor mijzelf. Minder roken gaat echt niet want na een tijdje grijp je toch weer vaker naar een sigaret. Het zit hem inderdaad enkel tussen de oren. Ik zou echter ook oppassen met alternatieve middelen zoals bijvoorbeeld niquitin pleisters. De nicotine gaat nog steeds in je bloed en dat kan echt niet gezond zijn voor je baby. Stoppen met roken moet je echt op karakter doen en bij mij ging dat heel vlot toen ik besefte dat ik de verantwoordelijkheid droeg voor dat kleine wezentje in mijn buik.
 
Ik ben ook een kettingroker..Ik ben gelijk gestopt na dat ik wist dat ik zwanger was. Helaas heb ik bij 7weken een miskraam gehad.. en nu rook ik weer ?
 
Zelf ook een roker en toen ik erachter kwam gelijk gestopt met roken. In het begin wel erg moeilijk en veel chagarijnige momenten. Mijn vriend rook zelf ook dus dat maakt het helemaal moeilijk. Morgen ben ik 2 week gestopt en merkte na een week dat het al iets makkelijker werd. Wel nog trek momentjes maar zeg tegen mezelf dat t niet mag en slecht is voor de kleine en kort daarna is de trek ook alweer weg. 
Voor de zwangerschap vaak geprobeerd te stoppen en lukte nooit maar nu doe ik het niet voor mezelf maar voor die kleine en dat in me hoofd houden helpt echt!
 
Gefeliciteerd met het goede nieuws :)

Ik herken je probleem.. ben nu 4.3 week zwanger, 2 dagen geleden positief getest.. maarrrr ik rook!
Heb gister 13 sigaretten gerookt en ga zoveel mogelijk proberen af te bouwen, 6 december heb ik de eerste echo als daar alles goed is wil ik gelijk stoppen!

Krijg al zweet aanvallen bij het idee.. maar uiteindelijk wil ik toch een keer stoppen en dit is een mooi moment, maar alleen met de gadachte zelf heb k het al moeilijk.
 
update: Net besloten om maandagde stap te nemen om te stoppen!

De kans op een miskraam is bij roken 30-50% groter, ik heb eerder dit jaar een miskraam gehad en wil er echt alles aan doen wat in mijn macht ligt om dit te voorkomen..
 
Terug
Bovenaan