5 weken zwanger en word zo onzeker en bang van dat ongi gevoel

A

Anoniem

Guest
wie kan mij gerustellen
Ik ben nu weer 5 weken zanger, na vorige maand een miskraam gehad te hebben.
Ben dus weer in 1 keer zwanger geworden, en daar ben ik natuurlijk heel blij mee,
De vorige keer heb ik er 5 maanden over gedaan
Maar nu heb ik regelmatig een ongi gevoel/krampen, en daar word ik zo onzeker en bang van omdat ik dan denk dat  het  weer een een begin van een miskraam is
Wie kan mij afhelpen van die onzekerheid, en heeft hier ervaring mee.
Ik zou zo graag willen genieten maar het is erg moeilijk, want ik ben wel super blij maar kan het nog niet echt uiten
Heb de dokter al gebeld voor een eerdere echo maar dat mag dus niet, omdat zij zegt dat het na bv 7 weken nog steeds fout kan gaan ook al heb je het hartje gezien.

Ik zou graag positieve verhalen horen en tips voor het gaan genieten van mn zwangerschap.

liefs hunny

Hoi Hunnybun,
Ik herken je ongigevoel heel erg! Vanaf dat ik het wist heb ik nog zeker 4 weken regelmatig ongesteldheidskrampen gehad. En net als jij iedere keer bang dat het mis zou gaan. Het blijkt er gewoon bij te (kunnen) horen. Maar ik kan me voorstellen dat je er stikzenuwachtig door bent, zeker omdat je al een miskraam hebt gehad.
Ik ben ondertussen ruim 10 weken zwanger en heb er nu helemaal geen last meer van. en gisteren een klopend hartje gezien. Dus met ongigevoel kan het toch ook helemaal goed gaan...
Succes!!!!
Groetjes, Irene

hoi hunnybun,
herkenbaar hoor die krampachtige pijn! Ik ben bij 1e  zwangerschap met 6wkn doorverwezen naar gyn om buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten omdat ik zo'n buikpijn had. Niets aan de hand, behalve zwanger dan.
Je baarmoeder  ver-tiendubbelt de 1e 10-12weken qua grootte en dat merk je. De banden worden ook flink opgerekt, wat je ook kan voelen, Dat was uitleg gyn en later ook VK.

Nog 2 lange weken wachten voor je echo. Sterkte met wachten en probeer positief te blijven!!!
Groetjes, mira

Hoi,

Ik ben voor de derde keer zwanger, ik ben mama van Ninthe* geboren en overleden bij 21wk+5dgn zwangerschap, een miskraam en nu 29wk+3dgn zwanger....

Ook ik herken de ongi-klachten in deze zwangerschap, zelfs dat ik zat te kramperen op de wc van de pijn en dat ik bijna aan het bidden was dat het eruit kwam omdat de pijn verschrikkelijk was...
En zie hier, rum 29 weken zwanger van een gezond meisje...

Ik hoop dat het genieten voor je begint als je verder in de zwangerschap bent en een kloppend hartje hebt gezien, wanneer had je de vorige keer een miskraam?
Belachelijk dat je dokter een vroegere echo onzin vindt, tuurlijk kan het nog misgaan ook al heb je een kloppend hartje gezien, maar t zou toch fijn zijn als je nu al een beetje gerustgesteld zou kunnen worden en je niet giga hoeft te stressen...

xxx Randy

hoi hunnybun,

hier nog iemand met die krampen en de angst, ik heb 2 keer een mk gehad en ben nu inmiddels 9w zwanger, ik heb vanwege die ontzettende ong pijn en onzekerheid een echo gehad met 6 en 7 weken, op beiden een hartje te zien, en de uitleg van mijn vk was ook groeipijn wat door je angst waarschijnlijk nog eens versterkt word.
probeer het een beetje van je af te zetten al weet ik hoe moelijk dit is, het lukt mij nl ook echt niet, ik heb maandag mijn 10weken echo en ben nu al bloednerveus.
Ik weet wel dat die ong pijn niets met een mk te maken heeft, want bij een mk komt er eigenlijk altijd eerst bloedverlies en daarna pas (hevige) buikpijn.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

liefs natascha

hoi hunny...

ik heb nu ook veel meer last van krampjes dan de vorige keren... zou het niet gewoon ook kunnen komen omdat het allemaal nog wat gevoelig is daar beneden?
daar probeer ik het maa rop te steken!

liefs Carina

Hi Hunny,

Ik heb dat de eerste paar weken ook gehad en nu, na 10 weken heb ik het weer.
Volkomen normaal hoor, wij hebben ondanks dat gevoel al 2 goede echo's gehad.
Snap je onzekerheid enorm maar echt, dat ongi gevoel hebben zoveel vrouwen en hoort bij een prille zwangerschap!

Ik hoop dat alles goedkomt voor je!

Liefs, Billie
9w6d zwnager van nmr 2

Hoi meiden
Bedankt voor jullie berichtjes.
Doet me goed te lezen dat het er een beetje bij hoort.
Ik ga van de week de verlos bellen en vraag dan even aan haar of ik misschien toch een eerdere echo mag, gewoon om mijn onzekerheid weg te halen
Wel gaat het wat beter met de onzekerheid omdat ik verder ben met de zwangerschap als vorige keer.
De ongi pijn blijft alleen wel aanhouden
Een paar keer per dag doet het echt even vervelend pijn
Nou we gaan ervoor.
liefs hunny

Terug
Bovenaan