5 weken zwanger en word zo onzeker en bang van dat ongi gevoel

ik heb 2 miskramen gehad ook dat ongi gevoel telkens weer!! Nu dacht ik weer zwanger te zijn testen gaven positief aan maar dit bleken nog oude zwangerschaps hormonen te zijn!! Een inwendige echo gehad en helaas niks op te zien achteraf blij dat   het niet onze 3 de miskraam was.....maar dat ongi gevoel ik ben daar niet meer gerust op ..

Hoi iedereen,
Ik ben nieuw op dit forum, weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben. Ben nl. afgelopen vrijdag op de eerste hulp beland met enorme (ongi)krampen. Heb ook een inwendige echo gehad en je kunt idd een vruchtje zien zitten. Vrijdag krijg ik weer een echo, hopelijk ben ik dan 6 weken en kunnen we een hartje zien kloppen. Ik zie dat ik niet de enige ben met dit probleem (wat ik wel dacht). Je hoort om je heen alleen maar de positieve verhalen maar nooit de negatieve. Wij blijven hopen dat alles goed gaat, en dat hoop ik ook voor jullie. Bij mij worden de krampen gelukkig iets minder, hopelijk neemt het helemaal af.

Liefs petra.

hoi simpymei, en de rest van de meiden
Nou gelukkig dat er veel meer meiden zijn die die ongi krampen hebben, maar goed, ik ben pas helemaal gerust gesteld als ik de 12 weken voorbij ben.
Heb vanmorgen met de verloskundige gebeld en die zegt ook dat het zo'n onzekere tijd is die eerste 12 weken en dan die pijnen er heel goed bij kunnen horen door het groeien van je baarmoeder, en ook omdat ik vorige maand ook zwanger geweest ben, zou het kunnen zijn dat mn baarmoeder extra reageerd, en dan zegt ze ook heel eerlijk dat het wel fout kan gaan, maar zolang ik geen bloedverlies heb is het goed.
OOOhhhh echt spannend hooor.

simpymei, jeetje op de eerst hulp, dan moet het echt pijn gedaan hebben, Daar schrik je wel even van. Bij mij doet het wel pijn maar na een paar minuten neemt het dan weer af.
Kan me niet voorstellen wat jij gevoelt moet hebben

Nou hopen dat alles goed gaat.
liefs hunny

Hoi allemaal,

oh, jullie verhalen zijn allemaal zo herkenbaar. Ik ben vandaag precies 6 weken zwanger voor de eerste keer en ik word knettergek van die onzekerheid door die buikpijn. Ik ben zo bang dat het misgaat dat het mij gewoonweg niet lukt om te genieten. Jullie positieve berichten helpen wel, maar helaas zie je ook genoeg negatieve berichten op het net. Iemand nog tips hier goed mee om te gaan? Is het echt zo dat je bij een MK eerst bloed verliest en dan pas buikpijn krijgt?

Ik heb pas 10 april mijn eerste echo, dan ben ik precies 9 weken. Is dat normaal qua tijd, of wordt dit ook wel eens eerder gedaan? Ik vind het allemaal nog zo ver weg, word gek van dat wachten en wil zo graag de bevestiging krijgen dat alles goed is.

Nog een vraagje, ik ben pas zes weken maar ik heb al zichtbaar een buikje. Kan dat überhaupt wel zo vroeg????? De mensen om mij heen zeggen dat ook, maar het lijkt mij nog zo vroeg?

Hoi wen100
Ik ben ook precies 6 weken, nouja morgen dan.
Dus we lopen gelijk.
Ik heb dus vorige maand een mk gehad en heb echt totaal niks gevoeld,
Ik had het net aan mn vader verteld, Helemaal gezellig, een cake gebakken met muisjes erop, en een kaart met hoera een kleinkind op komst, nouja alles.
En ik kom thuis, ga naar de wc en schrok me zelf rot, een onderbroek vol bloed.
Helemaal niks gevoeld, echt niks.
In het begin besefte ik het niet eens, maar na 10 min stroomden de tranen over mn wangen,
Nou heb ik de hele bloeding geen last gehad van buikkrampen, dus er was zelf nog twijfel of het vruchtje er misschien nog zou zitten maar na 4 dagen had ik al een negatieve test.

Dus ik hoop dat deze buikkrampen me nu geluk brengen, Ik heb goed en slechte dagen, Vandaag een hele slechte dag, gewoon onzeker, en bang dat het weer fout gaat.
Komt denk doordat ik de verloskundige gesproken heb, en die toch ook wel aan geeft dat de eerste 3 maanden heel spannend zijn.
Ja dat ervaar ik ook wel zo, heeeeeeeel spannend.

Ik mocht ook al volgende week een echo  laten maken, dan zou ik 7 weken zijn, maar ik kies er toch voor om het later te doen, er kan nog zoveel gebeuren na de 7e week.
Dus geduld en hopen op een goede en gezonde zwangerschap.

Voor jou ook, veel succes.
liefs hunny  

Hoi meiden,

ik ben nu 8 weken 1dag en ook ik heb last van die krampen. Vanochtend even een flinke pijnscheut, dat ik dacht: Hmm, gaat dit goed?
Je hoort er inderdaad weinig over, wel over misselijkheid natuurlijk altijd, (waar ik geen last van heb, alleen wat minder eetlust (waardoor ik dan wel weer wat afval)).
Maar goed, de eerste weken was die pijn voor mij toch een bevestiging dat het raak was, (de testen bleven 2,5 week negatief!), want normaal gesproken word ik na 1 dag rug- en buikpijn/krampen ongesteld. Nu bleef die pijn maar aanhouden, dus...
Dus ik ga er ook maar vanuit dat het gewoon groeipijn is en ik had me alvast voorgenomen om dat eens te noemen als mensen (vooral vrouwen die zelf nog nooit zwanger zijn geweest) vragen hoe ik me voel. Maar eens zorgen dat dit ook een van de algemeen bekende verschijnselen wordt, :)
Alhoewel het op de zwangerschapskalender hier op de site wel genoemd staat, volgens mij, :)

Hoi iedereen,

deze week schreef ik over mijn ervaring. Vanmiddag weer in het ziekenhuis geweest voor de echo en alles is goed. We hebben het hartje zien kloppen. Ben nu bijna 7 weken zwanger, en erg misselijk  De krampen nemen af, heb er bijna geen last meer van, dus meiden het hoeft niet ernstig te zijn. Ik hoop voor iedereen dat het goed af loopt. Ik denk dat de pijn bij de 1 misschien meer is als bij een ander maar het komt op hetzelfde neer. Ook ik moet nog de 12 weken door, maar ik ben positief en ik hoop jullie ook.

Een heel fijn weekend iedereen

Liefs petra.

Terug
Bovenaan