5 weken zwanger welke kwaaltjes?

<p>Hoi hoi!</p><p>Ik ben vandaag precies 5 wk zwanger, maar had hele zere borsten en nu voel ik niks (wat me onzeker maakt).... </p><p>Verder was ik gister onwijs moe, rommelende darmen, duizelig. </p><p>Waar hebben/hadden jullie last van?</p><p>En hadden jullie ook last van kwalen die komen en gaan? Zoals borsten die minder/geen pijn meer doen en later wel?</p>

Kwaaltjes kunnen net zo snel weer gaan als ze komen.
ik had nergens last van rond die tijd. Ik wist toen ook niet dat ik zwanger was want ik had echt nergens last van.. 

[quote quote=10174477]Kwaaltjes kunnen net zo snel weer gaan als ze komen. ik had nergens last van rond die tijd. Ik wist toen ook niet dat ik zwanger was want ik had echt nergens last van..[/quote]
Ja ik wist t dus maandag wel. Was 2 dagen over tijd. En ik had kwaaltjes. Steekjes in mn buik. Kauwgom smaakte niet. Misselijk, draaierig en rommelende darmen. 
Sinds disndag doen mn borsten zeer (alleen nu dus niet) en ben nog steeds draaierig, rommelende darmen en ben echt al super moe maar niet meer misselijk en die borsten doen amper zeer ineens.. dus dat maakt me dan wel onzeker. 
Heb ook regelmatig menstruatieachtige krampen. Had ik vorige zwangerschap ook, maar t maakt me wel iets onzeker.

Ik herken het. Ben tot de achtste week ontzettend misselijk geweest, toen dit opeens weg was, ging ik me ook zorgen maken. Toen ik 5 weken zwanger was had ik gevoelige borsten en rommelige darmen. Ene dag was het weer minder, dag erna weer veel erger. 

Gefeliciteerd. Het beste is om niet zo op die kwaaltjes te letten, tenzij het kwaaltjes zijn waarmee de je iets moet doen (blaasontsteking etc). Maar die kwaaltjes die je nu hebt komen en gaan. Het maakte mij ook erg onzeker. Vooral de pijnlijke borsten. Die verdwenen bij mij en nu bijna 24 weken en nog steeds verdwenen. Er komen soms wel andere kwaaltjes bij en dan weer niet. Alles schommelt een beetje. Rond 8 weken geloof ik kwam de avond misselijkheid. Die ging gelukkig rond de drie maanden weer weg. 

Hoi! Gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Zoals al gezegd is, kwaaltjes komen en gaan en dat gebeurt ook letterlijk per dag.  Ik werd vanaf week 6 ziek, dit heeft aangehouden tot week 18 maar elke dag was anders. Ook met mijn borsten, ene dag kon ik de trap nog niet af volgende dag kon ik bewijzen van spreken hardlopen. Er lag standaard een sport bh naast mijn bed van mocht het zo erg zijn dan draag ik dat snachts.  De misselijkheid kwam bij mij echt met 6 weken, het begon met steeds minder eetlust.. alles stonk en kreeg t maar met moeite weg. Helaas duurderde dit tot 18 weken en vanaf dat moment was het zo af en toe.  Inmiddels sinds week 36 is de misselijkheid wel weer een beetje terug.  (Inmiddels 38wkn).    
Waar je echt op moet letten is dat je genoeg drinkt, kleine beetjes eten en zoeken naar wat werkt voor jou :) voor ieder persoon zijn de kwalen anders, en voor ieder persoon werkt iets anders.  Bij mij werkte bijv de witte tictac tegen misselijkheid, mijn vriendin ging er juist van over der nek.. 
probeer er wel een beetje van te genieten. Die van mij zit er alweer bijna op en het voelt als de dag van gisteren dat we de positieve test in handen hadden.

Terug
Bovenaan