5 weken

Hallo mede-zwangeren,

Even een vraagje van een 26-jarige onwetende zwangere in de 5e week.
Ik had voor mijn uitgebleven menstruatie pijn in mijn borsten. Nu zijn ze een beetje gevoelig, maar niet erg. Is het normaal dat dat zo vroeg alweer kan afzakken?
Heeft iemand ervaring met kleine steekjes in de onderbuik?
Ik heb het al aan een aantal mensen verteld, maar ik hoop iedere keer dat ik niet te vroeg juig. Hebben jullie ook dat dillema gehad van wel/ niet vertellen?

xMije
 
Mije, gefeliciteerd met je zwangerschap!
Dat je borsten minder gevoelig zijn dan in het begin is normaal. Zwangerschapskwaaltjes nemen toe en nemen af en blijven soms helemaal weg of komen weken later opeens weer terug. Er valt geen peil op te trekken.
Die steekjes in je onderbuik is waarschijnlijk je baarmoeder die beter doorbloed wordt en groter wordt. Dat kan dat ook nog veranderen in een kramp-achtig gevoel. Allemaal geen reden tot zorg.
Succes!
 
hallo Mije,
Om te beginnen gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik ben net als jij 26 en ben nu 17 weken zwanger van de eerste. Die steekjes heb ik ook gehad, net of je ongesteld moet worden. Is ook vanzelf weer weggegaan. Mijn man en ik hebben het in het begin alleen aan de ouders verteld, maar het is zo moeilijk om niks te zeggen. UIteindelijk wist iedereen het toch voor de tiende week. Ik denk dat dat een heel persoonlijke keuze is. Geniet van je zwangerschap en probeer je niet al te druk te maken.
natasja
 
hoi mije.
ik heb nooit echt last van mijn borsten gehad. had wel vanaf het begin dat ik overtijd was een enorm gevoel alfof ik ongesteld moest worden. maar ben het dus nooit geworden.
ik heb het ongeveer denk ik met 8 weken verteld. tuurlijk was ik ook wel eens bang dat het eventueel mis kon gaan, maar ik had er vertrouwen in. gelukkig is ook alles goed gekomen.
misschien als ik al een keer een miskraam had gehad, dat ik het de tweede keer ook pas later had verteld hoor.
maar maak je niet druk om je kwaaltjes. je krijgt nu de gekste dingen...of niet natuurlijk. voor iedereen is het anders.
veel geluk met je zwangerschap.

liefs van sandy (39wk)
 
Hallo,

Komt we heel bekend voor hoor! Had de eerste 2 weken wel gevoelige borsten en daarna de hele zw.schap niet meer. En die steekjes kunnen ook de hele zw.schap voorkomen.

Zelf hebben wij het pas verteld na de echo, de eerste weekjes waren voor ons!

Overigens is het voor mij alweer verleden tijd, ben inmiddels 4 maanden mama van een geweldig ventje!

Geniet ervan!! Voor mij was de zw.schap echt één van de meest mooie ervaringen van m'n leven zelfs met ongemakjes etc.
 
hallo 26 jarige onwetende zwangere!
Gefeliciteerd, wat leuk he? En tegelijkertijd best spannend allemaal. Ik zal even proberen je vragen te beantwoorden. Dat je borsten gevoelig zijn geweest is normaal. Ik had met mijn eerste zwangerschap ook gevoelige borsten, vrij lang. Ik ben nu inmiddels weer zwanger vd tweede (8wk) en nu heb ik helemaal geen gevoelige borsten. De kleine steekjes in je onderbuik heb ik ook gehad, mij werd verteld dat dat je banden zijn die uitrekken.
Over het vertellen aan mensen, dat moet je helemaal zelf weten. Wij hebben ervoor gekozen het nu alleen de mensen te vertellen die heel dichtbij je staan, zoals fam en beste vrienden. Verder wachten we de 3 mnd af. Want stel dat het mis gaat, dan vinden wij dat je het moet kunnen delen met je fam en je beste vrienden. Dan weten ze ook waarom je bijv verdrietig bent of een tijdje niet "gezellig" bent...o.i.d. Maar nogmaals het is een keuze die je zelf moet maken.

Heel veel plezier nog met je zwangerschap! Geniet er lekker van!

Gr een zwangere 27-jarige!
 
Hoi Mije,

Ik ben 28 jaar en nu 8 weken zwanger. Ik had hetzelfde als jij nu hebt. In het begin kon ik niet eens slapen zonder topje. Nu doen ze veel minder pijn maar dat schijnt normaal te zijn. Je hoeft je daar geen zorgen over te maken. Die steekjes horen er ook bij. Lees je al wat boeken over zwanger zijn. Zo niet dan kan ik je dat echt aanraden. Er zijn echt heel veel boeken te krijgen. Ik ben nu bezig met 1000 vragen over 9 maanden. Staat veel informatie in.
Maak je niet te druk je verschijnselen zijn heel normaal. Ben je ook misselijk? Ik ben maar drie keer bereoerd geweest en dacht eerst ook dat dat vreemd was.
Lastig he soms als je zo onzeker bent. Ik heb dat ook wel hoor, je blijft bang dat het misgaat omdat de kritieke maanden nog niet voorbij zijn.
Wens je veel succes en probeer alvast wat te genieten.

Groetjes Dimi
 
Hoi mije,
gefeliciteerd met je zwangerschap.
Je kwaaltjes kunnen per dag verschillen is mijn ervaring, dus dat het weer afzakt lijkt me op zich niet verontrustend. Ben vandaag bijvoorbeeld weer aardig beroerd en gisteren ook, terwijl het vorie week minimaal was.

De steekjes in de onderbuik heb ik ook, soms best veel. Je baarmoeder is tenslotte aan het groeien, dus ja, dat kan je wel voelen.

Zelf heb ik het een paar mensen verteld, je wilt je verhaal tenslotte wel aan iemand kwijt, maar pas na de echo gaan we het grote nieuws verder vertellen, dan heb je toch meer zekerheid.
Maar dat is uiteindelijk natuurlijk ieder zijn eigen keuze.

Groetjes Mosy
 
Terug
Bovenaan