50 dagen overtijd

Zolang je negatief test, zou ik ervan uitgaan dat je niet zwanger bent. Maar zo'n lange cyclus is wel heel vervelend, omdat je geen steek verder komt. Als je in maart gestopt bent, is dat ook weer niet zo heel kort geleden? Al kan het idd tot wel een jaar duren voor je normale cyclus op gang komt. Het kan ook duiden op bv PCOS. Ik denk dat ik toch de huisarts zou bellen en bespreken wanneer je lang mag komen voor verder onderzoek.
 
[quote quote=10572577]Dit was wat m’n kalender app mij aangeeft… ovulatie testen doen het op een of andere vage manier niet bij mij? Heb er al een aantal versleten die geen enkel streepje gaven. de huisarts zegt ook dat de menstruatie vanzelf wel weer op gang komt. Echter vind ik het wel lang duren dan en was ik vooral benieuwd of het vaak voorkomt bij andere vrouwen:) En of er verhalen zijn dat je negatief test maar toch zwanger bent, of zonder menstruatie toch zwanger kan worden?[/quote]
Ik vermoed dat het niet aan de ovulatietesten liggen, maar dat jij jouw ovulatie nog niet gevonden hebt. 
 
[quote quote=10572577]Dit was wat m'n kalender app mij aangeeft...
ovulatie testen doen het op een of andere vage manier niet bij mij? Heb er al een aantal versleten die geen enkel streepje gaven.
de huisarts zegt ook dat de menstruatie vanzelf wel weer op gang komt. Echter vind ik het wel lang duren dan en was ik vooral benieuwd of het vaak voorkomt bij andere vrouwen:) 
En of er verhalen zijn dat je negatief test maar toch zwanger bent, of zonder menstruatie toch zwanger kan worden? [/quote]
Maar wellicht komt dat omdat je ovulatie er dan nog niet is? Dus wellicht is deze cyclus je ovulatie nog niet geweest, daarom heb je negatieve ovulatietesten en ben je dus ook nog niet ongesteld geweest. Ontpillen kan 6-12 maanden duren dus het is niet gek dat je cyclus nog niet goed te herkennen is. Zo’n kalender app zegt dan helemaal niks want die gaag uit van een regelmatige cyclus
 
Bedankt voor jullie lieve reacties. Vanmorgen eindelijk de stap genomen om de huisarts te bellen, zijn ze met vakantie!...
afwachten dan maar weer. Ik snap de reacties dat ik het geduld moet geven met ontpillen. 
We hadden eigenlijk verwacht dat ik juist extreem zou menstrueren, wat destijds de reden was om aan de pil te gaan. Helemaal uitblijven van de menstruatie had ik dus echt niet verwacht maar het is zoals het is.
En wat iedereen denk ik heeft, als je eenmaal besluit samen aan kindjes te willen beginnen ben je liever gisteren zwanger dan morgen. 

Maar weer wachten tot we huisarts terug is van vakantie. M'n vriend wil graag met me mee, dat is wel heel fijn. 
 
Hoe lang ben je aan de pil geweest als ik vragen mag?
Ik was ook heeeel lang aan de pil. En daardoor kreeg ik pill-induced pcos. ?
Dus ontpillen duurde bij mij ook echt heel lang. Ik was een keer ook 6 maanden niet ongesteld en dacht elke keer dat ik zwanger was. Dus ik snap je heel goed
 
Ja toch wel 12 jaar denk ik zo, eerst een lichte variant pil gehad. Daarna een jaar aan de prikpil geweest omdat ik de pil te slordig in nam, de prikpil zorgde voor een jaar aan een stuk ongesteld zijn. Daarna aan de zwaarste variant pil gezeten, waarvan ik er soms 2!! per dag moest nemen omdat ik te lang en te veel menstueerde. Dus ja idd lang aan de pil....
fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, hoelang heeft het bij jou uiteindelijk geduurt tot je zwanger werd? En in die 6 maanden ook bij de huisarts geweest omdat je je zorgen maakte?
 
Ik ook! 10 jaar aan de pil, best misbruikt, doorslikken die hele mikmak. Had geen PCOS maar door zolang en intensief aan de pil te zitten heeft mijn lichaam Pcos klachten ontwikkeld. Ik had ineens cystes en onregelmatige cyclus. Dus lees ff over pil-induced PCOS!

Ik stopte juli 2018 met de pil, na 4 maanden niet Og te worden ben ik verwezen naar de gyn, daar zagen ze dus die cystes en werd ik gediagnosticeerd met PCOS. Met mijn ex uiteindelijk niet het traject in geweest. Met mijn huidige vriend wel. En had na een HSG in juni 2021 en dubbele dosis letrozol in september 2021 in oktober een positieve test!
En ben nu mama van een lieve babyboy van 10 weken!

Had al die jaren wel een onregelmatige cyclus soms 50 dagen, soms 33 soms 43, gewoon random. Dus kon never peilen wanneer mijn eisprong was!
Ik ben wel 6 weken na bevalling ongesteld geworden dus ben benieuwd of ik binnenkort weer ongesteld word, want dat betekent dat mijn lichaam zich een soort van heeft gereset ?
 
Terug
Bovenaan