+/- 50 uur zorg!!!!!!

A

Anoniem

Guest
goede morgen dames
ik ben gisteren gebeld door mijn kraamzorg    
ze heft alles uitgelegt etc etc   en wat blijk ik krijg 50 uur zorg
om dat het de vorige keer niet zo leuk is afgelopen
en weet je wat ze ook nog zei    e klusjes die ze voor je doen
-strijken
-douche schoonmaken
-wc schoonmaken
-stofzuigen
-bed verschonen
-evt kleine boodschappen
-evt koken
-wasje doen
ik ben me rot geschrokken van zo veel klusjes     maar ik moet het eerst nog zien
of het wel allemaal gebeurd hoor.. want ik heb wel andere verhalen gehoord
en weten jullie ook of die €3.50 vorig jaar ook al was   ik kan me er niks meer van herrinneren dat ik het heb betaald....
groetjes liza

Ik weet niet of je aanvullend bent verzekerd maar als dat zo is betaal je maar €1,75   per uur. Je moet dan de rekening aan de kraamzorg betalen en daarna de rekening bij je ziektekostenverzekering indienen.

Groetjes Nova

ik vind wel dat je heel veel krijgt maar ja zo zie je maar weer elk bureau werkt anders

nou ik krijg nog alle papieren thuis gestuurd over hoe en wat
en die uren dat heeft te maken wat ik vorig jaar heb meegemaakt
daarom krijg ik die extra uren anders had ik ook maar iets van
40 uur gehad

hey meis,

ga je niet aangevallen voelen nu oke??? ik weet dus niet wat er gebeurd is. en dat hoef ik ook niet te weten want ik heb het idee dat je dat lekker prive moet houden.

maar ik bedoelde het verder niet verkeerd of zo

groetjes jantine

Of je die 3,50 vergoedt krijgt ligt aan de aanvullende verzekering en de verzekeringsmaatschappij waarbij je verzekerend bent. Het is niet zo dat als je aanvullend verzekerd bent, dat je dan standaard van die 3,50 1,75 euro vergoedt krijgt.

Of het vorig jaar ook al zo was, ook dat ligt eraan hoe je verzekerd was en waar.

Miep

nou ik kan het wel uitleggen
ik ben vorig jaar bevallen van een levenloos kindje
met 35 weken ik lag al in het ziekenhuis
ik had ook zwangerschap vergiftiging
en toen ze belde van de kraam legde ik dat uit
en die zei van nou het is wel je 2e kindje maar
de verzorging is vor het eerst en het zal ook wel emmotioneel
worden dus van daar en ze hebben vorig jaar ook niet gesproken over
die 3 euro nog wat dus vandaar dat ik dat even melde
heb vorig jaar wel kraam zorg gehad
gr liza

Hallo,

Ik krijg 44 uur kraamzorg via IVT in Den Bosch. Op de kraamzorg-infoavond hoorden wij dat de kraamverzorgster bij ons ook al die klusjes in huis zal doen, net als bij jou en dat is toch wel een fijn gevoel. Flauw dat ze de ramen niet zemen hoor! Hahaha, anders kun je ze alles wel laten doen, en het zijn natuurlijk geen slaafjes! Wij kunnen ook aangeven wat wij willen, bijv. dat iedere avond het eten klaar zal staan voor mijn mannetje of dat de was wordt gedaan, heerlijk flexibel.

Ik ben maximaal aanvullend verzekerd via de Interpolis, zodat ik de rekening van de eigen bijdrage van €3.50 p/u naar hun mag sturen en volledig zal worden betaald.

Raar eigenlijk dat er zoveel verschil per regio en verzekering is.

Groetjes, Marieke
34 weken en 3 dagen zwanger

Terug
Bovenaan