Hoi!
Ook hier doen ze niet moeilijk over klusjes in huis zoals stofzuigen, de was doen (ook die van paps) etc. Maar ze vertelden op zo'n voorlichting dat het ook scheelt dat we in het Noorden van NL wonen. Hier is het veel rustiger en zijn er genoeg kraamverzorgsters om het gebied te bestrijken met zorg. In het westen (ik vertel ook maar gewoon wat ze me wijs gemaakt hebben hoor..) hebben ze het veel drukker en hebben ze niet altijd tijd voor stofzuigen of strijken. Maar goed, dan denk ik, 44 uur is 44 uur. Of ze die nou hier in het rustige noorden moeten doorkomen of in het drukke westen, ik kan me niet voorstellen dat dat het zo anders maakt, maar wie ben ik..
Ik ben basis verzekerd en moet die 3,50 zelf betalen. Mijn moeder woont hiernaast en wil graag helpen, dus ik denk dat ik wel met minder dan 44 uur rond kan komen. Mijn man is heel handig en kookt graag (lees: altijd), dus dat potje eten komt zowiezo op tafel. Maar ze adviseerde me het gewoon te laten staan, je kunt altijd minder uren regelen als blijkt dat het niet nodig is. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik me er niets bij voor kan stellen om iemand meer dan 50 uur over de vloer te hebben.. maar goed, het is voor ons de eerste keer.