+/- 50 uur zorg!!!!!!

Hey hoi allemaal!

Ik ben vorig jaar oktober bevallen van een kerngezonde dochter.
Ik kreeg maar liefst 64 (!!!) uur kraamzorg, 8 dagen van 8 uur.
Na 4 dagen had mannetjelief er alweer genoeg van, en toen hebben we het veranderd in nog eens 4 dagen van 4 uur.

De 3,50 per uur heb ik wel zelf moeten betalen.

Liefs sarah

Heerlijk toch... geniet ervan! Bij ons zijn de helaas niet zo royaal en al helemaal niet wat betreft ze willen doen voor je.
Groetjes Lillian

Ja Sarah dat waren de goede tijden....sinds dit jaar dus niet meer helaas. Ik had bij mijn zoon trouwens ook 8 keer 8 uur......minus de uren van het ziekenhuis ivm de keizersnede.

Groetjes Lillian

Hoi!

Ook hier doen ze niet moeilijk over klusjes in huis zoals stofzuigen, de was doen (ook die van paps) etc. Maar ze vertelden op zo'n voorlichting dat het ook scheelt dat we in het Noorden van NL wonen. Hier is het veel rustiger en zijn er genoeg kraamverzorgsters om het gebied te bestrijken met zorg. In het westen (ik vertel ook maar gewoon wat ze me wijs gemaakt hebben hoor..) hebben ze het veel drukker en hebben ze niet altijd tijd voor stofzuigen of strijken. Maar goed, dan denk ik, 44 uur is 44 uur. Of ze die nou hier in het rustige noorden moeten doorkomen of in het drukke westen, ik kan me niet voorstellen dat dat het zo anders maakt, maar wie ben ik..

Ik ben basis verzekerd en moet die 3,50 zelf betalen. Mijn moeder woont hiernaast en wil graag helpen, dus ik denk dat ik wel met minder dan 44 uur rond kan komen. Mijn man is heel handig en kookt graag (lees: altijd), dus dat potje eten komt zowiezo op tafel. Maar ze adviseerde me het gewoon te laten staan, je kunt altijd minder uren regelen als blijkt dat het niet nodig is. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik me er niets bij voor kan stellen om iemand meer dan 50 uur over de vloer te hebben.. maar goed, het is voor ons de eerste keer.

Heerlijk dat je zoveel zorg krijgt.
En die eigen bijdrage klopt wel hoor. Heb ik 2 jaar geleden ook moeten betalen. Het bedrag hangt af van waar en hoe je verzekerd bent. Maar als je aangifte inkomstenbelasting doet over over 2006 kun je dat bedrag aftrekken. Dus dat scheelt dan weer.

Liefs Maria
Zoontje van 2 jaar  
32 weken zwanger

Wat de eigen bijdrage betreft voor de kraamzorg, hangt het helemaal van je verzekering af. Wij zijn bijvoorbeeld bij VGZ aanvullend verzekerd en dan heb je géén eigen bijdrage. Normaal zou dat inderdaad 3,50 euro per uur zijn. (ook krijgen sommige wel een kraampakket van de verzekering en anderen weer niet)

Wat het toegewezen aantal uren betreft... Het kan altijd nog veranderen.
Het is in eerste instantie een indicatie, maar na je bevalling wordt bekeken of de inschatting juist was, of dat de uren aangepast moeten worden.
Heb je, bijvoorbeeld, na je bevalling nog enorm veel last van bekkeninstabiliteit, dan worden je uren gewoon uitgebreid.

Succes allemaal!

Janneke

Ik heb  vanmiddag kraamzorg geregeld. Ik ben verzekerd bij Confior en daar krijg je met 7 maand een kraampakket, 7 dagen kraamzorg (weet niet hoeveel uur) en ik kon kiezen of de kraamverzorgster huishoudelijke taken moet doen of niet, ik heb daar wel voor gekozen altijd makkelijk. En ik hoef helemaal niets bij te betalen. Oja ik zit in zorg pakket 2

groetjes marie
11w3d

Terug
Bovenaan