5e ziekte...advies gevraagd

He meiden,

Heb effe jullie advies nodig.. Hier op basisscholen heerst de vijfde ziekte, die kan in de eerste 20 weken van de zwschap gevaarlijk zijn. Nu hebben we vanmiddag een feestje van vrienden waarvan 1 kind de ziekte heeft en 1 volwassene het heeft gehad.. Die zijn nu niet meer besmettelijk overigens.. Wat zouden jullie doen? Gewoon gaan of niet? Mijn kinderen zitten ook op de basisschool en op het kdv dus die zouden het natuurlijk ook zo kunnen oplopen en dan kom ik er zeker mee in aanraking.. dus heb eigenlijk de neiging om gewoon te gaan... wat zouden jullie doen? Ben nu 17 weken zwanger.
Thanx! liefs mv twee
 
kan je vertelen dat mijn vader met de vut ging en mijn zus perse de kleine mee wilde nemen naar het feestje. Ze hadden de waterpokken maar waren niet besmettelijk meer werd gezegd . Ik was toen net 20 weken zwanger. Hoe erg ik het ook vond voor mijn ouders ik ben niet gegaan.Wij waren zo blij dat we eindelijk zwanger waren dat ik het risico niet wilde lopen. achteraf mss maar goed ook want 1 keer het 3 dagen later ook dus......

Hoe pijnlijk ook feestjes komen er nog genoeg maar als het misgaat met je zwngerschap dan komt dat nooit meer terug.........
de keus is aan jezelf maar ik bleef thuis.........

groetjes sandra (39,2 weken zwanger)
 
Hoi,
Bij mij is mijn bloed getest, ook op de vijfde ziekte, en ik heb er al antistoffen tegen. Is dat bij jou niet gecontroleerd? Dan is er namelijk geen probleem.
Ik werk op een basisschool, en dan kun je het ook niet vermijden, vooral omdat kinderen vaak al besmettelijk zijn voordat het zichtbaar is. Maar goed, bij mij is dat dus niet van toepassing, omdat ik alle kinderziektes zelf al heb gehad (blijkbaar).
 
ik heb zelf miss de 5e ziekte door mn dochter..
je kan alleen besmet raken als je in aanraking komt met die persoon.. en niet van in dezelfde ruimte zitten.. je kan dus gewoon gaan..
bij mij is ook mn bloed getest en ik behoor dus bij die 10 % die geen antistoffen heeft... nu wordt ik extra gecontroleerd en als ik koorts of griep kreeg moes ik gelijk vk bellen.. vorige week dus gebeurt. afgelopen dinsdag weer bloed geprikt en nnu afwachten op uitslag of ik t zelf heb of dat gewoon griepje is geweest..
zulke dingen kun je gewoon niet voorkomen.. kinderen en volwassen zijn besmettelijk als je t nog niet ziet.. zodra t in zicht is niet meer.. dus om niet te gaan heeft naar mijn inzicht dus niks geen nut...want is idd echt niet meer besmettelijk.. heb er nu al zoveel over gehoord door mn huisarts en mn vk die beide elke x met elkaar bellen en met gyn en zelfs met t RIVM!
 
is ieder zijn eigen keus, ik had laatst met vrienden afgesproken mar de kids hadden de waterpokken, ik mijn verloskundige gebeld en ja kan geen kwaad aangezien ik het zelf al gehad had, maar beste is uit de weg tegaan.

maja wat je zelf prettig bij voelt.
 
Mijn VK vertelde dat het wel kwaad kan als je langer als een uur met dezelfde persoon in de ruimte bent. Bij mijn man zijn werk had een kindje het en ik mocht dus absoluut niet daarheen. Via mijn man het krijgen zou dan weer een hele super kleine kans zijn.
Ik zou niet gaan....
Lastige keuzes, suc6!
 
Terug
Bovenaan