5e ziekte...advies gevraagd

He meiden,
Dank voor jullie reacties! Ben wel gegaan. We zaten de hele middag buiten en heb geen kindjes geknuffeld en gekust. Het blijft natuurlijk een risico maar de ziekte is juist besmettelijk voor het uitbreken...dat betekent dat de kans als je ergens bent en niks ziet/merkt aan een kind groter is dat die wat onder de leden heeft dan als het al uitgebroken (en dus niet meer besmettelijk) is.. Maar ga zeker in de gaten houden als ik koorts krijg oid meteen naar de ha. En zal volgende afspraak bij de vk eens vragen of ik daar ook op getest ben.. Mijn andere twee kids kunnen ook van alles onder de leden hebben van school of creche en die kan ik echt niet vermijden.. het blijft lastig!
Liefs, mv twee
 
zelf werk ik op een kdv en toen bij ons vijfde ziekte heerste mocht ik absoluut niet werken totdat ik uitsluitsel had of ik het zelf ooit heb gehad.. ik heb toen de huisarts gebeld en die heeft me bloed laten prikken ... hierin konden ze zien dat ik het al had gehad en dus imuun ben... ik zou zeker geen risco nemen want je ongeboren kindje kan hier wat aan over houden als jij het zelf krijgt

succes ermee
 
ik werk zelf op een kinderdagverblijf en mijn verloskundige vertelde me dat als je in nederland bent geboren en niet veelouder bent dan 30 en alle inentingen vroeger als kind netje hebt gekregen je je daart geen zorgen over hoeft te maken want het heeft in een inenting verwerkt gezeten. ik mocht toen tijdens mijn zwangerschap gewoon met de kinderen die de vijfde en zesde ziekte hadden (wat op de creche heel vaalk voorkomt) blijven werken en aanraken enz... mijn zoontje is heel gezond ter wereld gekomen. misschien heb ik je een beetje gerust kunnen stellen.

succes!
 
Terug
Bovenaan