6+3 leeg vruchtzakje op echo toch zwanger?

<p>Onze pret kon niet op! We zijn zwanger! Althans dat dachten we… vorige week zaterdag de eerste keer een beetje bloedverlies, toen op bijna 6 weken. Eerst wat helder rood en later wat bruine nadruppels die de daarop volgende dagen wat aanhielden na het plassen. Toch de verloskundige gebeld of ik niet eerder kon komen omdat ik mij zorgen maakte. Dit is mijn eerste zwangerschap en weet ook niet wat ik kan verwachten. Ik kon afgelopen donderdag terecht en was er alleen een leeg vruchtzakje van 7mm te zien. De teleurstelling was mega groot… Wel gaf ze aan dat het mogelijk nog te vroeg kon zijn en ze niet met zekerheid nog bepaalde conclusies wilde trekken. We hebben voor volgende week weer een nieuwe echo gepland staan, ben dan 7+3. Nu gisteren avond weer wat bloedverlies, exact hetzelfde als vorige week alleen nog minder. Soms lijk ik alleen aan de linkerkant wat lichte druk te voelen, heb al veel opgezocht over een bbz… Dat maakt me angstig… Iemand hier ervaring mee of juist positieve ervaringen dat het toch nog is goedgekomen?  </p>

Hoi hoi, ik had bij mijn eerste zwangerschap precies hetzelfde: leeg vruchtzakje op de eerste echo, week lang onzeker en verdrietig over geweest, had me er al bij neergelegd dat het foute boel zou zijn. Voor de afleiding een paar dagen weg geweest om er maar niet mee bezig te zijn... Nu huppelt er een meisje van 2 jaar hier in huis rond ? Op de tweede echo met 7 weken was daar namelijk wel ineens een kloppend hartje. Verklaring is moeilijk te geven: latere eisprong dan je zelf had gedacht, late bevruchting, noem het maar. Wil niet zeggen dat dit bij jou ook zo is, maar misschien wel een reden om een klein beetje hoop te houden. Veel sterkte komende dagen!

Geen ervaring mee.
Maar als je al een echo hebt gehad bij de verloskundige neem ik aan dat het geen bbz is, anders had ze dat echt wel gezegd en je direct doorgestuurd. Ik hoop voor je dat je minder ver bent dan je denkt, en volgende week een vruchtje ziet ?

Hier ook een positieve ervaring bij mijn vorige zwangerschap! De eerste echo was bij 6.6 dagen, maar op de echo na lang zoeken een inimini vruchtje te zien, van ongeveer 5.3 dagen. Een week later was er een kloppend hartje en het kindje 6+2. Ik wist precies wanneer mijn eisprong was, dus vond het wel gek. De vk heeft toen uitgelegd dat het innestelen soms erg lang kan duren dat soms ook even 'stil' komt te liggen. Helaas met 10 weken toch nog een miskraam geworden, maar dat kwam door de griep. Ik duim voor je dat het bij jou ook een trage innesteling is. Veel sterkte deze week, het is zenuwslopend.

Vervelend dat je in deze stress zit. Ik weet hoe het voelt. In maart ging ik met 6 weken voor een vroege echo en er was helemaal niets te zien op de echo. Ook geen leeg vruchtzakje. Mijn zwangerschapstesten bleven wel oplopen en ik moest met 7 weken terug voor een nieuwe echo want misschien was ik minder ver dan ik dacht. Maar ze gaf al aan dat ik moest rekenen op een miskraam. Aangezien ik precies wist wanneer mijn eisprong was geweest, dus die 6 weken moesten eigenlijk gewoon kloppen.
Die week wachten was echt zo ontzettend kut en stressvol. Het enige dat je kunt doen is wachten en de meest nare scenario's bedenken. 
Uiteindelijk was er met week 7 nog steeds niets te zien en ben ik dezelfde dag nog naar het ziekenhuis doorverwezen waar helaas bleek dat de zwangerschap in mijn eileider zat met als gevolg een spoedoperatie. 
Dus op basis van mijn ervaring lijkt het me bij jou dan niet om een bbz te gaan aangezien bij jou wel een vruchtzakje te zien is. 
Heel veel sterkte met afwachten en hopelijk valt het allemaal mee. 

Ik hoop het zo dat het mee valt, vandaag heb ik ook bloed laten prikken om mijn hcg waarde vast te stellen en ga dan donderdag weer voor een echo bij de vk. Een vriendin van mij zei dat ik misschien beter naar de gyn kan gaan omdat zij vaak betere apparatuur hebben? Iemand ervaring mee?

Helaas voor ons op de 8 weken echo bij de Gyn nog steeds een leeg vruchtzakje van +/- 1cm en een HcG in een paar dagen van 17.000 naar 19.000, nu een week nog afwachten om te kijken of de miskraam vanzelf op gang komt. Zo niet zal het toch medicatie of een curretage worden. 
Wie heeft dit ook meegemaakt en wat was jou ervaring?

Terug
Bovenaan