6-7 dagen na eisprong ongesteld

Goedemorgen,
Ik ben het nu 7 maanden aan het proberen en daarvan hou ik het nu 4 maanden bij. De eerste 3 maanden was mijn cyclus 26, 28 en 24 dagen (weet niet wanneer eisprong was)
Toen ging ik ovulatie testen gebruiken. Die vierde maand was het ineens 39 dagen met eisprong op dag 34, toen 32 dagen eisprong 26, 32 dagen eisprong 26 en nu 27 dagen eisprong 21.
Hopelijl is dat genoeg voor een doorverwijzing!
Aan de andere kant wisselt het dus nog best wel. Het kan misschien ook zijn dat ik nog aan het ontpillen ben. Maar nu ik ook jullie reacties zie en dat ook de gynaecoloog zegt dat onder de 10 dagen lastig is, bel ik maandag de huisarts. Ook wel goed om te lezen dat je wel zwanger kunt worden als je luteale fase korter is, maar dat er ook genoeg medicijnen zijn om hem te verlengen.
dank voor jullie reacties en ik zal laten weten wat de huisarts zegt :)

Hallo,
Even een update, ook voor meiden in dezelfde situatie!
De huisarts heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis. Vriend heeft spermatest gedaan en vandaag hadden we de afspraak in het ziekenhuis. Inwendige echo gehad en de vervolgstappen besproken. Volgende maand gaan ze mijn cyclus bijhouden met echo's en na mijn eisprong prikken ze bloed. Dit is (volgens mij) de standaard procedure.
De arts zei dat het niet wetenschappelijks bewezen is dat je met een korte luteale fase moeilijker/niet zwanger raakt. Maar dat het met medicijnen prima te verlengen is. Ze zei 'baat het niet, schaadt het niet'.
Nu wil het toeval(?) dat ik nu al op dag 10 na eisprong zit. Sinds ik het meet is het nooit meer dan 6-7 geweest... Heb wel al een paar dagen steken, krampen en rommelige darmen. Dus ik zal wel ongesteld worden, maar dit is al beter dan het tot nu toe is geweest!!

@Theetje wow dan ben je snel aan de beurt zeg, super fijn voor je. Zeiden ze iets over minimale aantal dagen? Ik had vorige keer ineens 10 dagen eens. Maar wisselt elke keer weer. Is dat normaal dat het elke keer wisselt je luteale fase? 

Sorry late reactie!
Ze zei dat het wetenschappelijk niet is bewezen dat je bepaald aantal dagen moet hebben.. maar dat medicijnen geen kwaad kunnen om het te verlengen. Nu had ik vorige maand ineens 10 dagen! Voor het eerst! 
Deze maand weer afwachten..

Het hoeft niet perce 14 te zijn maar 6 is te kort voor het vruchtje om zich in te kunnen nestelen. Heel fijn dat het al zo snel onderzocht kan worden het had ook nog een paar maanden kunnen duren

Ja super fijn dat ik zo snel terecht kon. Deze maand hebben ze echo's gedaan en na de eisprong bloedgeprikt. Binnenkort afspraak om vervolg te bespreken.
Wel gek dat mijn gynaecoloog zei dat er geen bewijs is dat je met korte luteale fase moeilijk/niet zwanger wordt. Van anderen lees ik verhalen dat de gynaecoloog dat wel zei. Dus liever dan de medicijnen om te verlengen!

Terug
Bovenaan