6 maanden en nu??

Na zes maanden ben ik eerst begonnen met pap van een lepel. Dat ging gelijk goed. Gelijk daarna ben ik begonnen met groente. Dit gaf ik rond een uur of 5/6. Ik gaf eerst borst dan groente, evt. weer borst. Het duurde ongeveer twee weken totdat ze heel goed groente ging eten, daarna werd het eerst groente en daarna een slokje BV.
Vervolgens ben ik rond een uur of twee begonnen met fruit geven. Eerst borst dan fruit.  Het werd al vrij snel eerst fruit dan slokje BV.
Vanaf een maand of zeven ben  ik 's middags ook een boterham met korst gaan geven  en dat ging ook heel  goed. Ze had toen nog geen tanden, maar ze kon kauwen als de beste.
Vanaf een maand of negen kreeg ze 3 hoofd maaltijden met als tussendoortjes fruit (soms uit een potje, soms verse stukjes), soepstengel/cracker en/of babykoekjes, water, rooibosthee of af en toe roosvicee.
Mijn dochtertje is nu 1 jaar en eet soms met ons mee. Op de dagen dat ik werk krijgt ze meestal nog wel een potje.
 
Nu heb ik het afgelopen week zo gedaan.De tijden zijn soms wel wat wisselend hoor, maar de leidraad is het volgende:
07.00u fles
10.00u fles
11.30u heel fruitpotje olvarit
13.00u soms 14.00u fles
16.00u soms 17.00u fles
17.30u groente
19.00u fles
Dat gaat tot nu toe gewoon goed. Vanochtend wilde ik mevrouw pap geven met een lepen maar daar wilde ze niets van weten. Ze spuugde het steeds uit en ze wilde zelfs geen fles. Heb haar toen maar gewoon fruit gegeven en dat at ze wel een heel potje leeg.
Dus denk dat pap niet zo'n succes is. (in ieder geval niet met een lepel)
Ik voel me een beetje dom, maar is pap echt nodig? Ik heb ook een tijd toen ze snachts niet doorsliep 's avonds rijstebloem door haar laatste fles gedaan, maar toen werd ze zelfs nog eerder wakker dan zonder terwijl ik overal lees dat kinderen er beter van zouden slapen. En wat nu eigenlijk ook weer een vraag is..(sorry dat ik blijf vragen) maar hoe kan ik een boterham introduceren? Ik zeg niet dat ik het nu al meteen doe, maar hoe kan ik haar voor het eerst iets geven met stukjes. Hoe pak ik dat aan? Ik ben zo bang dat ze zich verstikt ofzo en dat ik niet weet wat ik dan moet doen. Maar je ze komt toch steeds dichter bij de leeftijd dat ze dat moet gaan leren.
Hopelijk kan iemand me hierbij helpen.

groetjes

 
O ja en de groente die ze 's avonds eet is een half potje olvarit en een half frutapura toetje.
Ik heb veel gelezen dat je volle yoghurt ook mag geven, maar is magere yoghurt ook goed? Ik heb namelijk een te hoog cholesterolgehalte en dat heeft mijn hele familie.(erfelijk) Bij mijn dochter wordt het pas getest als ze een jaar is.
Volle yoghurt is dus erg slecht en aangezien we alleen alles mager eten en drinken(bijv magere melk) wil ik dat ook mijn dochter aanleren.....
 
O ja en de groente die ze 's avonsd eet is een half potje olvarit en een half frutapura toetje.
Ik heb veel gelezen dat je volle yoghurt ook mag geven, maar is magere yoghurt ook goed? Ik heb namelijk een te hoog cholesterolgehalte en dat heeft mijn hele familie.(erfelijk) Bij mijn dochter wordt het pas getest als ze een jaar is.
Volle yoghurt is dus erg slecht en aangezien we alleen alles mager eten en drinken(bijv magere melk) wil ik dat ook mijn dochter aanleren.....
 
Volgens mij is pap niet nodig. Mijn oudste at 's morgens een boterham ipv pap (vanaf 7 maanden) en 's middags dus ook.
Ik begon met het aanbieden van een korstje brood. Daar sabbelde ze op. Toen dat goed ging, gaf ik stukjes brood. Vaak kokhalsde ze en dat is best wel eng om te zien, maar het kwam allemaal goed.
Wat betreft yoghurt. Ik geef volle yoghurt, maar ik weet niet hoe dat in jouw situatie is. Ik zou dat aan het CB of de huisarts vragen.
 
quote: marcosgirl reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-05-2009 11:52:39'));

O ja en de groente die ze 's avonsd eet is een half potje olvarit en een half frutapura toetje.
Ik heb veel gelezen dat je volle yoghurt ook mag geven, maar is magere yoghurt ook goed? Ik heb namelijk een te hoog cholesterolgehalte en dat heeft mijn hele familie.(erfelijk) Bij mijn dochter wordt het pas getest als ze een jaar is.
Volle yoghurt is dus erg slecht en aangezien we alleen alles mager eten en drinken(bijv magere melk) wil ik dat ook mijn dochter aanleren.....



Hoi Lydia,

Beter nog even wachten met magere producten,
Volle yoghurt is slecht voor volwassenen maar juist niet voor kinderen, zij hebben die vetten nog wel nodig in tegenstelling tot ons.
Ik snap dat je je zorgen maakt ivm het cholesterol, mijn vriend kampt er ook mee, maar kinderen hebben daar geen last van zover ik weet.
Vanaf 1 jaar kun je dan overgaan op halfvol maar mager zou ik niet geven niet zolang ze nog volop in de groei zijn!

Wat betreft het verstikken in brood e.d. ik heb mezelf altijd goed voorgehouden  dat de verslikreflex van kinderen verder vooraan op de tong ligt dan bij ons.
Dat betekend dus dat zij al beginnen te kokhalzen als het nog niet in de keel zit, dat vond ik altijd een gerustellende gedachte. Ik heb er dan ook nooit een punt van gemaakt en net als Irene gewoon met een broodkorstje begonnen.
Klinkt hard maar zolang ze nog hoesten en proesten is er nog niets aan de hand, pas als het heel stil wordt dan wordt het tijd voor een Heimlichgreep

Succes ermee!

Groetjes Sas
 
Terug
Bovenaan