6 maanden in weken of maanden

Hoihoi,

Even een stomme vraag misschien.
Wij willen binnenkort beginnen met bijvoeding voor Evy. We hebben dus gewacht tot ongeveer 6 maanden.
Maar hoe tel je nu de 6 maanden?
In weken --> dus 24 weken of echt in maanden --> in Evy's geval dan 16-11.
Ze is vandaag precies 23 weken.
We willen beginnen met groentehapje, maar wat is daar de beste tijd voor.
Rond 9.30-10.00 en later dit vervangen door fruithapje of al meteen rond 17.00-18.00?
Graag jullie advies/ervaring.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08
 
Volgens mij kan je gewoon beginnnen. Het komt niet op een week verschil aan hoor. Het is niet zo dat met 6 maanden de darmen ineens "rijp" zijn.
Ik heb de groente altijd rond 16:00 uur gegeven en dan kreeg ze daarna nog een fles. Dus voor de fles van 16:00 uur.
 
Hoi Iris,

als je aan je dochter merkt, dat ze bij jou het eten uit de mond kijkt, dan is de tijd rijp voor wat anders dan alleen de fles. Bij Lars zijn we rond 5,5 mnd. begonnen, langer wachten lukte niet, hij wilde de lepel zowat uit onze handen grissen.
Wij zijn begonnen met worteltjes, maar je kunt natuurlijk ook met een fruithapje beginnen. Verwacht niet, dat ze meteen het hele potje leeg eet: Lars wist eerst ook niet hoe hij van de lepel moest afhappen. Het duurt even voor ze doorhebben hoe happen en slikken werkt.
Hou je de camera gereed? Dat worden mooie plaatjes!!!

Groetjes, Marijon
 
Hoi Iris,

Je kunt rustig beginnen met bijvoeden, als je denkt dat Evy daar aan toe is. Gewoon voorzichtig opbouwen en een paar keer hetzelfde enkele smaakje aanbieden om een evt reactie goed te kunnen zien. Ik begon zelf met 3 dgn fruit, dan 3 dgn groente enz.
Het schijnt dat je beter kunt beginnen met groente, omdat fruit zoeter is en ze anders misschien moeilijker aan de groente gaan. Was bij Daniel ook zo, maar nu eet hij alles.

Succes ermee, ze zal er vast van smullen

Groetjes, Yvette
 
Hoi,

'Wilde ook wachten tot 6 maanden (in maanden), maar de kleine zat zo te smakken en het eten van ons bord te kijken dat ik eerder ben begonnen. Ze eet nog niet veel. Het zijn echt maar een paar hapjes. Ben begonnen met groente en dan fruit.
Succes.
 
Hoi,

Dat maakt niet uit hoor, het komt niet zo precies, ik heb mijn kinderen alijd direct op de tijd van de warme maaltijd groente gegeven..tussen 16.00-18.00.
Vergeet je foto-film camera niet..haha

Gr MJ
 
6 maanden is hetzelfde als 26 weken.
Nou komt het bij bijvoeden niet op een paar dagen vroeger of later, maar om je vraag te beantwoorden: 6 maanden meet je in maanden natuurlijk, dus 16/11 is de datum.
Je kindje is nu 5 maanden en ongeveer een week oud.
 
En Evy: heb je het al uitgeprobeerd? Wat een heerlijke kliederboel, hè?
Ik moet nog steeds lachen, als ik de eerste hapjes-foto's van Lars zie  Met die worteltjes was hij net clown Bassie...

Groetjes, Marijon
 
Terug
Bovenaan