6 maanden in weken of maanden

Hoihoi,

Nee, Evy heeft nog geen hapje gehad. Papa heeft deze week late dienst en ik wil het graag doen als hij erbij is.
Dit weekend hebben we vrijdag een bruiloft en zaterdag een feestje, wordt dus ook niets.
En volgende week heb ik weer late dienst.
Ik wil het graag de eerste paar dagen samen doen met mijn vriend; sowieso met het maken van foto's erg handig natuurlijk.
We proberen wel al wat pap (dat laatste restje wat in de fles blijft zitten) met het lepeltje te geven, maar daar moet ze echt nog niets van hebben. Ook als ik haar alleen het lepeltje geef om er spelenderwijs aan te wennen, trekt ze een heel vies gezicht.
Dat gaat nog wat worden.

Overal zit pap, behalve in Evy's mondje.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08




 
Wat een schatje!

Maar eh ik wil niet zeuren hoor, ik heb geleerd dat als een kindje de hapjes op het gezicht wil hebben maar alles de mond weer uitwerkt, gewoon nog niet aan die hapjes toe is en dat je dan beter een kunt wachten. Ze is toh nog gen 6 maanden?
 
Hoihoi,

Ja, het is onze grootste schat.

Evy wordt op 16-11 een half jaar; we hebben dus nog even.
Daarom dat ik haar ook af en toe al met het lepeltje laat spelen, om te wennen.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

 
Hoi Iris,

helemaal goed! Van mijn collega-logopedisten heb ik begrepen, dat babies eerst moeten leren van een lepel te happen en het eten (wat toch wat dikker is dan de melk) door te slikken. Dat is ook de reden, dat er meer naast, dan in de mond belandt. Overigens zal ze zeker wel genieten van de smaak!
Ook wij zijn eerst begonnen met rijstepap, zodat Lars kon wennen aan de andere structuur van het voedsel.
Luister naar je gevoel: je weet zelf wel wanneer je mooie meiske aan ander eten toe is.

Groetjes, Marijon
 
Lekker snuutje!

Even een vraagje; is dit de pap die over is uit haar fles? Dus het laatste beetje wat ze eigenlijk had laten staan? Want dan vind ik het niet zo vreemd dat ze het meeste er weer uitwerkt.. want ondanks dat het op een andere manier wordt aangeboden blijft het nog steeds dezelfde smaak en vol is vol tenslotte!
Wij hebben met Kyan om te wennen, met 5 maand rond fruithap tijd, een 30 cc melk met rijstebloem gemaakt en dat gewoon tussen 2 flessen door aangeboden. Dat ging na een paar keer aardig op, dus zijn we nog een stapje verder naar 60 cc gegaan. Na een maand mochten we dan ook officieel aan de bijvoeding, dus zijn we zo overgeschakeld naar andere hapjes...

Groetjes Saskia
 
Hoihoi,

Ja, Saskia, je hebt helemaal gelijk. Niet bij stilgestaan eigenlijk. Vol is natuurlijk vol.
Ach ja, ik laat haar af en toe lekker spelen met het lepeltje en het eerste hapje komt snel genoeg.
Ben benieuwd, ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08
 
Terug
Bovenaan