6 maanden, minder melk, meer vaste voeding... hoe?

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Ons ventje is bijna 6 maanden. Nu staat in het foldertje van het cb dat je vanaf 6 maanden 3 flessen van 200 ml mag geven, 1 groentehap en 1 fruithap. Maar welke fles ga ik dan weglaten. De eerste en de laatste fles niet, lijkt mij. Dus dan wordt het de fles van 12:00 u of 16:00 u. Als ik die van 16:00 weglaat, krijgt hij dan zijn groentehap of hoe werkt dat?? Een fruithapje geef ik meestal tussendoor. Hoe doen jullie dit?

liefs J-T

Ik ben gewoon eens wat gaan proberen... hij kreeg net honger, een half uur voor dat hij zijn fles zou krijgen. ik heb hem een flinke fruithap gegeven (11.30u). Nu krijgt hij zijn fles voordat hij gaat slapen... rond 13:00 uur. En dan moet ik nog even kijken hoe het vanmiddag gaat... rond 17:00uur nog een fles en dan de laatste om 20:00 uur. Maar dan heb ik hem nog geen groente gegeven... zucht!! Een beetje ervaring zou wel fijn zijn.

Hoihoi!

Hier nog lang niet toe aan de fruit en groente happen, maudy is 10 weken.
Maar omdat ik me ook afvroeg hoe ik dat zometeen moest gaan doen heb ik eens gaan zitten googlen...........bekijk de site van nutricia eens, daar staan voorbeelden van dagmenu's op voor hoe je het zou kunnen gaan aanpakken.......
Google eens op dagmenus voor baby's en ik denk dat je een heel eind komt, en dat er vast iets van jouw gading tussen zit!

Veel succes en plezier er mee!!

Gr. Rimke
Mama van Maudy, 8-9-2008

Meid, als ik het wist zou ik je helpen, maar Patrick is over 2 weekjes 6mnd en krijg nog 4flessen (wel redelijke grote) maar een fruithap mag ik blij zijn als er 2hapjes ingaan evenals een slokje roosvicee. Dus ik hoef er voorlopig echt nog geen fles af te halen. Groentehap is al helemaal tobbe, maar ja over 1.5week na buro mss hebben die nog tips, want aanmaken met flessemelk maakt niks uit.
Joou jochie is 2 dagen jonger en die eet al lekker, wij gaan in dec een weekendje weg en khad zo gehoopt dat die dan al lekker een hapje fruit zou eten.
Maar succes ermee!! Komt vast goed!!!

Liefs

@ rimke, bedankt, ik ga eens surfen...

@ mamasab... wat een verschil in baby's he? Nou ja, het echte babytje is wel weg... Hij at met 3,5 maand al een fruithapje!! Hij vind dit heerlijk. Het ventje van mijn vriendin is weer een moeilijke flesdrinker... die wil alleen maar vaste voeding. 't blijft lastig!! Tis natuurlijk niet leuk dat hij nog niet echt van harte eet. Wat dat is zo schattig. Maar echt erg is het toch niet? Heel veel baby's beginnen pas vanaf 6 maanden voor het eerst... misschien is jouw ventje er dan ook aan toe... kzal voor je duimen en alvast een leuke vakantie!!

mijn zoontje is 6 maanden maar is enorm hongerig, hij zit dus op 5 flessen + fruit + groente. Hij is dan ook 72.5 cm en bijna 10 kilo!
Schema is ongeveer als volgt:

7 uur fles 180 ml
9 uur fruithap (hele banaan of vrijwel hele 6m+ pot)
11.00 fles 180 ml
16.00 fles 150 ml
17.30 warm eten
18.00 fles 120-180 ml, afhankelijk van hoeveel hij warm heeft gegeten
23.00 fles 210 ml

We willen heel graag van die avondfles af maar tot nu toe zonder resultaat. Hij   heeft hem gewoon echt nog nodig en is ook pas een maand van de nachtvoeding af.

Ik moet zeggen dat ik mij elke keer verbaas over het consultatieburo want toen ik ging en vroeg wanneer ze eigelijk over gaan op 3 flessen, kreeg ik als antwoord pas met 9 maanden als ze echt goed brood krijgen want ze moeten nu nog ± 600 ml aan opvolgmelk binnen krijgen.
Dus ik moet gewoon op 4 flessen blijven (ik tel dan pap mee he want die maak je ook van opvolgmelk)
Ik blijf dus tot 9 maanden en als hij voldoende brood eet op 4 x op een dag opvolgmelk

Het ligt er denk ik ook wel een beetje in hoeveel je in de fles doet. Als je 3 flessen van 200cc maakt zit je er al. Ik kreeg het advies om bij de groente ook nog een halve fles te geven en kom dan uit op 700cc. Maar bij zelfde cb kregen anderen weer 3 flessen te horen. Misschien omdat onze kleine lichter is als gemiddeld.
Schema ziet er nu ongeveer zo uit:
7/8 uur fles 200cc
11 uur fruit
12 uur fles 200cc
16 uur groente en een halve fles
20 uur fles 200cc

Terug
Bovenaan