6 maanden, minder melk, meer vaste voeding... hoe?

Hier dezelfde vraagtekens...
Op het consultatieburo geven ze aan dat we eigenlijk wel over kunnen naar 3 flessen p.d. maar hoe... Nu geef ik 2x dgs 210 cc (7 schepjes) en 2x dgs 180 cc (6 schepjes). De laatste fles voor de nacht ben ik steeds vroeger gaan geven (eerder was dit om 23.00 uur, inmiddels 20.30 uur). Ons schema ziet er nu als volgt uit:
 7 á 8 uur -- 1e fles
09.30 uur -- slapen
12.00 uur -- 2e fles
13.00 uur -- fruit
14.00 uur -- slapen
16.00 uur -- 3e fles
17.00 uur -- groentehap (inmiddels met halve aardappel)
18.30 uur -- in bad en naar bed
20.30 uur -- 4e fles (pap)

Welke fles zou ik moeten / kunnen weglaten? die van 12.00 uur (dan brood geven)? of die van 16.00 uur (extra warm eten + toetje?) en dan de laatste nog meer vervroegen tzt?

Ellen, ik kan me het in het geval van jouw kindje wel voorstellen dat je de laatste fles nog niet wil / kan vervroegen als je net vd nachtvoeding afbent... Hij is ook aan de zware kant dus heeft hij daarom misschien meer voeding nodig... ??

Op verschillende sites staat aangegeven dat 600 tot 800 cc (opvolg)melk wel genoeg is voor een kindje van 6 mnd. Maar hoeveel ander drinken (diksap / slappe thee) geven jullie je kindje of nog helemaal niet? Ik nog niet nml. Hetzelfde geldt voor koekjes zoals rijstewafel , soepstengel enz.

Ben wel benieuwd hoe anderen het doen.. Ons cons.buro geeft er niet veel advies in, heeft geen voorbeeldschema oid. Hoe is jullie cons.buro daarin??

Groetjes mama van Elise

hoi hoi,
bij mij op het cb hebbe ze gezegt da het als extratje is tussedoor die fruit en groentehapje.
mn dochter krijgt rond half 8 nog borstvoeding en dan rond 10u fuithapje en om 12u de fles 200cc en om 15.00u weer de fles en ik wou haar gister en vandaag groente geve rond half 6 maar ze was in slaap gevalleen dan savonds rond 8u half 9 krijgt ze weer borstvoeding en dan slaapt ze door tot de volgende ochtend.
vanaf volgende week wil ik alleen nog maar in de ochtend borstvoeding geve en dan savonds rond 20.00 papje ipv borstvoeding. dus het is voor mij ook nog allemaal wennen en uitpuzzele wat en wanneer.

liefs dori

Hallo allemaal,

Ook ik zat met deze vraag voordat ik naar het CB moest. Afgelopen woensdag ben ik geweest en Micah was toen 6 maanden en 6 dagen.
Ook ik had al op de site van Nutricia gekeken en verbaasde mij over de hoeveelheid.
Dus toen ik op het CB kwam heb ik natuurlijk gelijk gevraagd wat nu de bedoeling was. Micah zat op 4 flessen van 180 cc water + 6 schepjes + tussen 17-18 uur of een groentehap of een  fruithap. Nu moet ik nog steeds 4 flessen (van 180 cc water  + 6 schepjes)  blijven geven (niet meer) + een fruithapje (klein potje of half potje) + groentehapje (klein potje of half potje).
Mijn schema ziet er als volgt uit:
6 uur fles (ivm werk)
8.30 uur fruithapje
10.30 uur fles
14.30 uur fles
17- 18 uur groentehapje
19.00 laatste fles
De arts zei ook dat ik bv 's middags ook nog een fruithapje mocht geven als hij bv eerder honger heeft, maar geen extra flesvoeding.
Wat betreft de site van Nutricia: antwoord van CB: dat je niet moet kijken naar sites die alle produkten zelf verkoopt!

Groetjes,
Jorhoromo (Cindy)

Terug
Bovenaan