6 maanden wachttijd

Hoi! Vorig jaar februari had ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap waarvoor ik een methotrexaat injectie heb gekregen. Na 3 maanden mochten we weer gaan proberen, maar zwangerschap blijft uit. We hebben OFO gehad en alles lijkt oke, waardoor er nu tot oktober moeten wachten tot we met IUI mogen beginnen. Iemand hier ervaring mee? Tips om zo gezond mogelijk de behandeling in te gaan, of juist daarvoor mijn kansen te verhogen?

We hebben een zoontje van 6 wat het eigenlijk nog lastiger maakt. Het kan dus wel, dus waarom lukt het jou niet?

Wij zijn na een eerste succesvolle zwangerschap die eindigde in een geplande keizersnede uiteindelijk 2,5 jaar aan het klooien geweest. Eerst ongeveer een jaar gewacht na de keizersnede en daarna dus nog 2.5 jaar geprobeerd. Niets werkte en de moed zakte in de schoenen. Werd er niet echt romantisch van en de tweede die dus niet lukte was inmiddels net zo aanwezig in het gezin als onze prachtige gezonde dochter.

We mochten met iui beginnen nadat het onbegrepen uitblijven werd omdat alle testen goed waren. Bij poging 2 is het bij ons gelukt. We hoefde nog niet de maand lang hormonen omdat ze bij ons de eerste 3 pogingen zonder extra hormoon spuiten deden. Alleen de injectie om de eisprong exact te timen. In de week dat ik mocht testen was ik eerder negatief maar de ongesteldheid bleef toch uit. 4 dagen later super positief en inmiddels wacht ik nog 3 dagen op mijn opnieuw geplande keizersnede.

Heel eerlijk was ik voor de iui alle hoop verloren en heb ik zelfs therapie gevolgd waar ik moest leren loslaten en kon rouwen om de miskramen en het niet geboren kindje. Dus de 2e iui was voor ons een wonder. We hadden namelijk vanwege al het verdriet besloten dat dit onze laatste poging zou worden om te voorkomen dat we er als gezin aan onderdoor gingen.

Veel mensen begrepen me niet. Als je zei dat het niet lukte kreeg ik als standaard antwoord dat ik er gelukkig al 1 had maar het blij zijn met mijn lieve dochter stond voor mij los van het niet voltooien van mijn gezin. Ik hoop dat je er wat aan hebt

Bedankt oor het delen van jou verhaal. Wat heftig en wat fijn dat het uiteindelijk toch gelukt is.

Wij ervaren het net zo, het neemt heel veel van me over terwijl ik natuurlijk dol gelukkig ben met ons zoontje.
Beide kunnen waren zijn.

Hopelijk is het ons in de nabije toekomst ook gegund.

Ik wens je veel gelukkig met je gezin!

Hallo, ik zou je aanraden om eens een kijkje te nemen op Fertility Road en My IVF Answers. Beide websites bieden veel nuttige en betrouwbare informatie over vruchtbaarheid, IVF en aanverwante onderwerpen.

Terug
Bovenaan