6 maanden

Hoi

Mijn dochter is 6 maanden en een flinkert van 8.5 kilo ze eet goed, alleen de diksapjes gaan er totaal niet in heeft iemand een tip voor mij als alternatief, en hoe zijn jullie met brood begonnen en welk beleg?


alvast bedankt Daan
 
Ons zoontje is nu 6 1/2 maand en kan ook nog niet echt wennen aan de diksapjes. Ik heb vandaag voor het eerst een beetje volle yoghurt met een beetje diksap er door gegeven. Nu lust hij het wel !
 
Hallo,

Gewoon water dan? Of de dixap ietsjes verwarmen wil ook nog wel eens helpen (tip van het kinderdagverblijf).
Ik ben begonnen met smeerworst op brood, dit beleg blijft op de boterham en ik ben geen voorstander om gelijk met zoet te beginnen (kan nog lang genoeg). Nu krijgt onze dochter smeerkaas op de boteham, want ze reageert allergies op smeerworst.

Groetjes van Mieke
 
Hoi daan,
mijn dochter van 6 maanden en ook 8,5 kilo lust die diksap ook niet dus ik hoop dat er ook iemand reageert want dit week ik ook niet ( aan dit antwoord heb je ook niet veel maar dan weet je in ieder geval dat er nog meer babies zijn
groet pauline
 
Hmmm nog maar een keer het was op eens weg.

Misschien vind ze de sap niet lekker omdat ie koud is ff opwarmen in de magnetron en dan lust ze het misschien wel.

Zo niet is het geen ramp ze heeft het nog niet echt noidg.

Andere opties zijn thee, andere smaak diksap, of gewoon water.

Brood kan je op verschillende manieren doen. Beginnen met een korst waar ze zelf op kan kluiven. Of wat stukjes van het binnen brood met, droog, met wat melk, of boter.

Als beleg kan je beginnen met smeerworst of smeerkaas.
Groetjes
 
Hoi Daan,
Ik heb een dochter van 7 mnd. sinds een maand krijgt ze roosvicee. Dat vind ze wel lekker. Ze vond de diksap ook niet alles en dit gaat wel goed. Met het brood ben ik begonnen met alleen maar dieetmargarine erop en nu sinds een week krijgt ze broodbeleg op brood. Leverpastei. Dit gaat ook goed.
I.p.v. de diksap zou ik gewoon roosvicee proberen misschien drinkt ze dat wel op.
Veel succes.
Groetjes, Sandra
 
Hoi Daan
Mijn zoontje wilde ook heel lang geen sapje drinken. Ik had van alles geprobeerd, maar niets werkte. Pas vanaf een maand of 10 drinkt hij wel sap. Ik denk gewoon dat hij wel genoeg had aan de flessen die hij kreeg. En in fruit zit natuurlijk ook vocht.
Je zou kunnen proberen om het sap iets warm te kunnen maken, want ze zijn natuurlijk warme melk gewend.
En wat het brood betrefd, ben ik (met 7 maanden) begonnen met brood zonder korstjes met een beetje boter. En dan hele kleine stukjes geven. Ik heb ook wel gehoord....broodkorstje en daar op laten sabbelen.
Ik hoop dat je wat aan mijn antwoorden hebt.
Groetjes Renate
 
Hi
Ik heb een dochter van 14 maanden en die weegt nu (niet schrikken) 12.5 kilo. Ze dronk eigenlijk alleen rooibosthee, en water. Met brood ben ik volgens mij begonnen op 8 maanden. Smeerkaas (niet te vaak voor de zouten) en appelstroop)Je kan ook banaan aarbei of ander fruit of groente pureren en dat als broodbeleg doen. Wel altijd boter dat is goed voor de vitamineopname

Groetjes Andria
 
Terug
Bovenaan