6 weken echo, klopt dit?

<p><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">Hallo allemaal,</span></p><p><span style="color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif;">Ik zit er een beetje doorheen.. wil mijn verhaal kwijt en graag jullie advies/ ideeen: Vorige week 1e echo gehad, ik dacht 7 weken te zijn maar de gyneacoloog dacht eerder 6 weken. Embryo was toen 2.4 mm, geen hartje. Deze week 2e echo gehad, embryo heeft een (snelle) hartslag en is nu tussen 3 en 4 mm. Vruchtzakje 14 mm. Gyneacoloog noemt dat het erg klein is en denkt dat het of mis gaat of dat het nu pas 6 weken is. 1e positieve test op 2 juni.. 1e dag laatste menstruatie 8 mei. Kan iemand meedenken en mee kijken? Wat is jullie gevoel? In februari ook al een missed abortion gehad.. toen geen hartslag aanwezig geweest. Ik ben bang :(</span></p>
 
Tja het zou zoals gyn zegt allebei de kanten op kunnen gaan. Nu zijn die metingen echt nog niet nauwkeurig omdat het zo piep klein is allemaal. Ik zou persoonlijk proberen positief te denken want er is groei en nu wel een mooie snelle hartslag. Dat is echt niet zo negatief. Dat verschil in grootte kan echt liggen aan het niet goed meten. En als je kijkt wanneer je je eerste test positief had kan 6 weken nu best kloppen ook. Het enige wat je nu kan doen is proberen rust te vinden in het positieve en niet teveel te verwachten ondertussen. ?? succes 
 
6 weken als je kijkt  moet het dan 5 mm zijn maar per zwangerschap ik gewoon verschild ik zal geen zorgen maken . Want ik ben bijvoorbeeld 11 weken en dacht zelf dat ik 5 kilo was aangekomen ik was niets aangekomen en was zelfs 2 weken vakantie gelukkig ge en zorgen maar is wel raar . Ze zeiden zelf je heb ondergewicht maar daar is nergens zorgen te maken want de baby was mooi groot 5 cm namelijk en 4.5 gram 
Dus zal lekker geNieten zolang je geen raar gwvoel heb is alles foed 
 
 
6 weken als je kijkt  moet het dan 5 mm zijn maar per zwangerschap ik gewoon verschild ik zal geen zorgen maken . Want ik ben bijvoorbeeld 11 weken en dacht zelf dat ik 5 kilo was aangekomen ik was niets aangekomen en was zelfs 2 weken vakantie gelukkig ge en zorgen maar is wel raar . Ze zeiden zelf je heb ondergewicht maar daar is nergens zorgen te maken want de baby was mooi groot 5 cm namelijk en 4.5 gram 
Dus zal lekker geNieten zolang je geen raar gwvoel heb is alles foed 
 
 
Mijn laatste menstruatie was 4 mei en een positieve test op 31 mei. Onze situatie is dus te vergelijken. Ik ben 8+3 vandaag en bij de echo vorige week lag het kindje perfect op schema en was er 10,5 mm gemeten (hoe dat dan zit met embryo en vruchtzak enzo weet ik niet). Ik wil je niet bang maken, maar dat is dus wel een verschil met jouw verhaal. Positieve is wel dat er nu een hartslag te zien is! Het kan dus idd twee kanten op. Ik wil je hoe dan ook veel succes wensen!
 
Dank jullie wel voor jullie reacties. Verstandelijk weet ik dat het twee kanten op kan gaan. Alleen ben ik erg van het willen beredeneren hoe dingen kunnen en dan kom ik er niet zo uit met idd op 2 juni een positieve test... weliswaar licht maar vanaf dat moment elke dag donkerder.
Vorige zwangerschap ging op een zelfde twijfelachtige manier, met 8 weken 1e echo en toen bleek het 5 weken te zijn. Toen weer een week later echo. Alles was gegroeid maar nog geen hartje.. toen moest ik weer een week wachten want 'wie weet zat je er naast met de datum' en nog een week later bleek het bij 5 weken gestopt met groeien. 
Dit lijkt een soort herhaling behalve nu het positieve dat er wel een hartje is. Maar dat maakt het ook weer extra moeilijk want wat als het straks toch niet goed blijkt te zijn..  vreselijk deze onzekerheid. Maar fijn om jullie reacties te lezen! 
 
Het zou kunnen hoor. Bij mij gebeurde t dat ik bij de 1e echo niet 8 weken maar 5 weken en 6 dagen was. had op 10 juni eerste positieve test die kraakhelder was. Kan me voorstellen dat het rond begin juni dan heel licht zou zijn. Avhteraf blijkt dat ik pas later in mei zwanger ben geraakt terwijl ovulatie eigenlijk veel eerder had moeten zijn. Mij gaven ze ook een waarschuwing en voor de zekerheid extra echo gedaan. Blijkt dat mn eitje gewoon laat was deze cyclus. En nu hebben we eergisteren de 12 weken echo gehad en blijkt alles perfect in orde.
Ik hoop dat het bij jou ook zo gaat. Niets zo erg als je zorgen maken om je kleintje terwijl het misschien niet nodig blijkt te zijn ?
 
Terug
Bovenaan